Haug530D Skrevet i går, 14:27 Skrevet i går, 14:27 Da var min indre baklykt gåen på høyre side, altså den som sitter på bakluke og dette måtte selvfølgelig skje rett før bilen skal på EU kontroll. Kan denne fikses eller er det bare å bestille en ny? har ikke fått sett på det ennda da det skjedde nå nylig.
Ampera Skrevet i går, 15:11 Skrevet i går, 15:11 Du finner brukt hos Koed, hadde samme problem men venstre. Får den brukt for 1/4 av ny pris. Var så heldig og fikk lykt produsert 2019.
Haug530D Skrevet i går, 15:20 Forfatter Skrevet i går, 15:20 8 minutter siden, Ampera skrev: Du finner brukt hos Koed, hadde samme problem men venstre. Får den brukt for 1/4 av ny pris. Var så heldig og fikk lykt produsert 2019. Desverre ikke innen noen for øyeblikket når jeg søkte opp hos Koed.
KMT Skrevet i går, 16:09 Skrevet i går, 16:09 (endret) Mulig loddinga på printkortet treng å varmast oppigjen for å få god forbindelse, du kan jo gje det eit forsøk. Tippar det ikkje er heilt ulikt på din F11 som på den som er vist her. Riktignok motsatt tilfelle på videoen, men ikkje utenkelig at det er same type feil (altså lodderelatert) på ein Endret i går, 16:11 av KMT
KMT Skrevet i går, 16:13 Skrevet i går, 16:13 Her er eit eksempel til, der indre lyktene ikkje lyser, også her er det dårlig forbindelse på printet: https://youtu.be/QmuAAxi4RYk?si=TPHmDBS5WuilCtBk
TurboJens Skrevet i går, 17:31 Skrevet i går, 17:31 Eg har liggande nokre slike MeanWell led drivera som skulle vere egna til formålet om du treng. Som er brukt her: https://www.ledsupply.com/blog/common-bmw-led-tail-light-fix/?srsltid=AfmBOopEU8yWzUWQHrlnrMJqatlGh7O7R_Ghjwr6BrSx2f5ZEsnlL8gg
Haug530D Skrevet i går, 19:32 Forfatter Skrevet i går, 19:32 2 timer siden, TurboJens skrev: Eg har liggande nokre slike MeanWell led drivera som skulle vere egna til formålet om du treng. Som er brukt her: https://www.ledsupply.com/blog/common-bmw-led-tail-light-fix/?srsltid=AfmBOopEU8yWzUWQHrlnrMJqatlGh7O7R_Ghjwr6BrSx2f5ZEsnlL8gg Desverre så virker det som de kun kan brukes på X3
mr.pingu Skrevet i går, 19:57 Skrevet i går, 19:57 19 minutes ago, Haug530D said: Desverre så virker det som de kun kan brukes på X3 Virker på andre tror jeg om man bruker en "fixed current driver" men bare på X3 er kretskortet på utsiden så da må lykta delaminere som er drittjobb så har ikke forsøkt videre på min. Knuste lykta når jeg prøvde det så bestilt jeg LCI lykter til F48’en.
TurboJens Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Mine var også forsegla, eller i alle fall ikkje mulig å demontere. Virka så elektronikken er montert i den eine delen og så er dei limt sammen etterpå. En frykteleg trend i bilbransjen der nesten ingen ting er designa for å la seg reparere. Etter nøyare inspeksjon så fann eg egentlig ut at alle 4 baklyktene var hardt slitt så eg gadd ikkje plagast og kjøpte alle nye. Det var ikkje heilt gratis, men eg orka ikkje køyre rundt i en bil med litt blanke og litt matte lampar så det vart ei fin oppgradering forsåvidt.
Haug530D Skrevet 23 timer siden Forfatter Skrevet 23 timer siden 5 minutter siden, TurboJens skrev: Mine var også forsegla, eller i alle fall ikkje mulig å demontere. Virka så elektronikken er montert i den eine delen og så er dei limt sammen etterpå. En frykteleg trend i bilbransjen der nesten ingen ting er designa for å la seg reparere. Etter nøyare inspeksjon så fann eg egentlig ut at alle 4 baklyktene var hardt slitt så eg gadd ikkje plagast og kjøpte alle nye. Det var ikkje heilt gratis, men eg orka ikkje køyre rundt i en bil med litt blanke og litt matte lampar så det vart ei fin oppgradering forsåvidt. Ja det skal ikke vær enkelt, har for ikke så lenge siden byttet lykteglass på en E39 Xenon frontlykt av typen som ikke kan bakes åpen, brukte dremel og mye bannskap men fikk det til Tror kanskje ikke jeg kjøper 4 nye lykter her, tenker på å kvitte meg med F11 og krype til korset og få meg en el bil, har jo 3 andre BMW'er pr dato så klarer meg sånn sett
KMT Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden BMW sa ein gong til meg ang ein annan elektronisk del som i praksis var hermetisk lukka at; "åneidu, denne delen lar seg ikkje reparere, her må du bytte ut heile enheten". Og akkurat det var kanskje den beste beskjeden eg kunne ha fått, for dette motiverte meg så til de grader at eg sa til meg sjølv; -Challenge accepted! Utruleg kva som går med tålmodighet ,dremel, lim, loddebolt, pussepapir osv sammen med eit par enheter eller ti med Elbow Grease. Og så er sjølvsagt ikkje dette alltid billegare, og i mange tilfeller er det einaste rasjonelle å faktisk bytte framfor å reparere (særleg om ein snakkar om slitedelar). Men sistnevnte opplever iallefall eg som vel så tilfredsstillande og er med på å øke kompetanse, forståelse og faktisk også begeistring for produktet 😃 Haug530D, TurboJens og mr.pingu reagerte på dette 3
TurboJens Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 13 hours ago, KMT said: BMW sa ein gong til meg ang ein annan elektronisk del som i praksis var hermetisk lukka at; "åneidu, denne delen lar seg ikkje reparere, her må du bytte ut heile enheten". Og akkurat det var kanskje den beste beskjeden eg kunne ha fått, for dette motiverte meg så til de grader at eg sa til meg sjølv; -Challenge accepted! Utruleg kva som går med tålmodighet ,dremel, lim, loddebolt, pussepapir osv sammen med eit par enheter eller ti med Elbow Grease. Og så er sjølvsagt ikkje dette alltid billegare, og i mange tilfeller er det einaste rasjonelle å faktisk bytte framfor å reparere (særleg om ein snakkar om slitedelar). Men sistnevnte opplever iallefall eg som vel så tilfredsstillande og er med på å øke kompetanse, forståelse og faktisk også begeistring for produktet 😃 Heilt enig. Eit veldig godt eksempel er girvelgeren som kosta 16tusen ellernoko som kan reparerast med ei fjær til 25kr fra Aliexpress... Må aldri seie at noko er umulig, det trigga eit visst konkurranseinnstinkt 😅 mr.pingu reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden 1 time siden, TurboJens skrev: Heilt enig. Eit veldig godt eksempel er girvelgeren som kosta 16tusen ellernoko som kan reparerast med ei fjær til 25kr fra Aliexpress... Må aldri seie at noko er umulig, det trigga eit visst konkurranseinnstinkt 😅 Hehe, nei det umulige tar bare lenger tid 😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå