*MrB* Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Står original dynamo fra 99 i M5. Lader som bare det, den. Har en ny laderegulator i bakhånd da. Man vet jo aldri. 2017 var veldig tidlig. E.C. og Olaandref reagerte på dette 2
E.C. Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Valeo har jeg ansett som greit, men jeg begynner å føle at mange aftermarket merker som har levert OE til disse bilene på tidlig 2000-tallet ikke lager deler på samme måte som de lagde da de var OE-leverandører. BMW i 10-15+ -års alderen havner fort i en kategori der eiere skiftes oftere enn motorolje og da handler det kanskje for flere produsenter om å tilby billigere deler som de får solgt, så lenge de holder ut minst 2-5 år før de konker. BMWE39turbo, Olaandref, sveigis og 1 annen reagerte på dette 4
Olaandref Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden Fått skrudd sammen og kjørt en runde nå, lader som normalt, nå lader den som den skal over 3500 og. En annen ting, kan dynamo ha noe og si med feiltenning? Den har gått ganske ruskete ved oppstart på kald motor, men nå gikk den plutselig veldig fint 🤔 Der er litt lyd i denne og syns jeg, men langt fra så ille som den jeg plukket av. Mulig det er så enkelt som at den har ligget lenge, lov og håpe i hvert fall. Skal til Kristiansund i dag, 4 dager på kurs, blir å ta denne siden jeg ikke har noe alternativ, så nå håper jeg på problemfrie dager 😅
Olaandref Skrevet 9 timer siden Forfatter Skrevet 9 timer siden 3 timer siden, *MrB* skrev: Står original dynamo fra 99 i M5. Lader som bare det, den. Har en ny laderegulator i bakhånd da. Man vet jo aldri. 2017 var veldig tidlig. Nei, det er alt for dårlig ja, altså, om den hadde gått 250000 km på de årene hadde det vært ok, men 45000 er for lite ja. 1 time siden, E.C. skrev: Valeo har jeg ansett som greit, men jeg begynner å føle at mange aftermarket merker som har levert OE til disse bilene på tidlig 2000-tallet ikke lager deler på samme måte som de lagde da de var OE-leverandører. BMW i 10-15+ -års alderen havner fort i en kategori der eiere skiftes oftere enn motorolje og da handler det kanskje for flere produsenter om å tilby billigere deler som de får solgt, så lenge de holder ut minst 2-5 år før de konker. Jeg har av en eller annen grunn trodd Valeo var bra selv, det kan jo ha vært en feil på denne da. Ja, ikke umulig, men er det slik andre steder enn i Norge og da? Er det like hyppige eierskifter ellers og?
Olaandref Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden Og der fant jeg skyldneren i alle problemene jeg har hatt, under verktøy og deler i bagasjerommet dukket synderen opp, jeg burde jo ha skjønt at det var noe ekstraordinært, men at her skulle ha sneket seg inn en varseltrekant fra Audi og infisert bilen hadde jeg ikke trodd. Ut med den, så blir det nok slutt på alt av el problemer 🤕 Jeg gikk jo fra å være Audimann til BMW etter mye plage med Audi, så det var greit å få ryddet opp i dette 😃 Heik80, GtiGtr, ///M-ini95 og 3 andre reagerte på dette 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå