thansen Skrevet Søndag kl. 20:57 Skrevet Søndag kl. 20:57 ifølge delekatalogen så finnes ikke ytre mansjett. Bare rep sett til indre. Finnes jo såklart universale støvmansjetter til drivaksel men har egentlig dårlig erfaring med de. En helt ny drivaksel av GSP kostet rundt 1200kr. Helt ny ytre mansjett med alt av tilbehør 500kr. Kun mansjett med diverse sikkert rundt 250kr? Hva burde man egentlig gjøre? På min e83 byttet jeg hele drivakselen. Men på G01 har jeg oppdaget hullet i mansjetten ganske tidlig, så den kan nok reddes vil jeg tro. Uansett var det veldig vanskelig å kun feks finne støvmansjetten til g01 bilen.
LP760 Skrevet Mandag kl. 08:44 Skrevet Mandag kl. 08:44 jeg hadde selv bare byttet til ny ytre mansjett, bare pga. pris. Men man vet jo aldri. Så 1200 kroner for en ny drivaksel er jo ikke så "gæli".
thansen Skrevet Mandag kl. 09:31 Forfatter Skrevet Mandag kl. 09:31 45 minutes ago, LP760 said: jeg hadde selv bare byttet til ny ytre mansjett, bare pga. pris. Men man vet jo aldri. Så 1200 kroner for en ny drivaksel er jo ikke så "gæli". Ja jeg hadde egentlig også bare byttet mansjetten. Men litt kjedelig hvis man har demontert alt og universale ikke passer, har skjedd før.
thansen Skrevet Mandag kl. 10:37 Forfatter Skrevet Mandag kl. 10:37 31 60 7 549 468 er visstnok oem nummeret til ytre mansjett til e83 og f25. Ifølge det jeg ser på youtube ligner f25 og g01 ytre mansjettene ganske mye. Har noen universale mansjetter liggende, men de hadde en dårlig klemme løsning, sånn glatt type som trenger spesialverktøy.
thansen Skrevet Mandag kl. 16:13 Forfatter Skrevet Mandag kl. 16:13 Noen som vet om det faktisk er mulig å bytte denne? Har akselen på benken og har prøvd å banke av ytre leddet men den kommer ikke av. Er det slik at man må av med indre leddet for å så tre ytre belgen på?
Ingvaldsen Skrevet Mandag kl. 17:11 Skrevet Mandag kl. 17:11 8 timer siden, LP760 skrev: jeg hadde selv bare byttet til ny ytre mansjett, bare pga. pris. Men man vet jo aldri. Så 1200 kroner for en ny drivaksel er jo ikke så "gæli". En aksling til 1200kr fra gsp kan bety knust bunnpanne, med andre ord veldig dyrt. akslinger kjøper man kun fra gkn/spidan
thansen Skrevet Mandag kl. 19:37 Forfatter Skrevet Mandag kl. 19:37 2 hours ago, Ingvaldsen said: En aksling til 1200kr fra gsp kan bety knust bunnpanne, med andre ord veldig dyrt. akslinger kjøper man kun fra gkn/spidan hvor er det man finner gkn/spidan drivaksler? indre mansjetten var begynt å bli veldig hard den og, tenker det er påtide å bytte begge drivaksler foran. Istedet for å tulle med 4 mansjetter.
papertiger Skrevet Mandag kl. 20:23 Skrevet Mandag kl. 20:23 Jeg kjøpte mine Spidan drivaksler fra Autodoc.
thansen Skrevet Mandag kl. 21:57 Forfatter Skrevet Mandag kl. 21:57 Er bare disse merkene til g01 hos autodoc.
LP760 Skrevet i går, 06:20 Skrevet i går, 06:20 13 hours ago, Ingvaldsen said: En aksling til 1200kr fra gsp kan bety knust bunnpanne, med andre ord veldig dyrt. akslinger kjøper man kun fra gkn/spidan Akslinger kjøper man der man vil.
Otis Skrevet i går, 06:52 Skrevet i går, 06:52 Det jeg tror Ingvaldsen tenker på er at det har vært endel problemer med billige akslinger, som igjen kan ødelegge andre ting. Derfor blir GKN/spidan foreslått, da de absolutt er øvre sjiktet mht kvalitet. Men selvsagt er det nok ingen som faktisk forsøker å tvinge folk, over internett, til å gjøre noe mot sin egen vilje. Hvertfall ikke på bimmers. Men vi har jo sett at dette kan forekomme på andre plattformer, uten at vi trenger å rippe opp i det.
thansen Skrevet i går, 08:29 Forfatter Skrevet i går, 08:29 1 hour ago, Otis said: Det jeg tror Ingvaldsen tenker på er at det har vært endel problemer med billige akslinger, som igjen kan ødelegge andre ting. Derfor blir GKN/spidan foreslått, da de absolutt er øvre sjiktet mht kvalitet. Men selvsagt er det nok ingen som faktisk forsøker å tvinge folk, over internett, til å gjøre noe mot sin egen vilje. Hvertfall ikke på bimmers. Men vi har jo sett at dette kan forekomme på andre plattformer, uten at vi trenger å rippe opp i det. absolutt, kvaliteten på bildeler er blitt drastisk dårlig over tiden. Tror det var i 2023 jeg satt en GSP drivaksel i min e83 uten at det har vært problematisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå