Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøve meg på polering av bil i går, har aldri brukt polet maskin før, men anyway jeg har en polernaskin ifra han der polerings kongen eller noe med utkast og satte på en gul pute med medium pasta, men det ble bare helt matt overflate så jeg bare ga opp, det var ganske varmt i går også og solen stakk innom nå og da, kan det være at det rett og slett var for varmt? En annen ting er at det ble masse sånne små hvite kuler rundt om på frontrute osv.. av polishen altså.

Er det da rett og slett varmen som gjorde det at det ble slikt? Hilsen nybegynner på polering 😂 og ja jeg gjorde det riktig, iallefall i forhold til diverse YouTube videoer.

Jada, jeg vet jeg burde skjemmes siden jeg ikke polerer bil regelmessig.

Skrevet

Mange her som er flinkare på bilpleie enn meg, men ja du bør polere på kalde panel.

Hverken vask eller polering bør skje på varme panel eller i solsteiken:) 

Ta ein ny runde på kveldstid i skyggen, og pass på å ikkje være for lenge på samme plass og ikkje bruk trykk.

Skrevet
7 minutter siden, mcbanan skrev:

Mange her som er flinkare på bilpleie enn meg, men ja du bør polere på kalde panel.

Hverken vask eller polering bør skje på varme panel eller i solsteiken:) 

Ta ein ny runde på kveldstid i skyggen, og pass på å ikkje være for lenge på samme plass og ikkje bruk trykk.

Ja, selve vaskingen var litt i grenseland, men det var skygge hele tiden da heldigvis.

Skrevet

Ikke poler i direkte sollys nei. Og du må ha et forhold til cut på middelet og grovhet på pute. Om du klarte å matte det ned med DA-maskin må du ha brukt noe grove greier. Kan du legge ut info om produktene?

Skrevet
2 timer siden, *MrB* skrev:

Ikke poler i direkte sollys nei. Og du må ha et forhold til cut på middelet og grovhet på pute. Om du klarte å matte det ned med DA-maskin må du ha brukt noe grove greier. Kan du legge ut info om produktene?

Brukte Turismo gentile medium cut polish med gul pad (husker ikke navn på pad, men den skulle være til polishen)

Skrevet

Skulle ikke bli så ille det. Har ikke noe godt svar på hva som har skjedd i ditt tilfelle. Matt lakk klarer du som regel bare med sliperondell. For grov cut på DA skal ikke gi noe mer enn kjørespor/hologrammer, selv på ganske varme paneler. Roterende maskin kan gjøre mer skade om du er uforsiktig.

Personlig liker jeg veldig godt denne:

image.png.8f302439ce98f68205356b6dbafb3861.png

Bruker den på all "vedlikeholdspolering"

Spruter det fra maskinen har du for mye på, eller for mye varme. Det ligger masse gode nybegynnerfilmer på youtube. Bare å velge en og så kjøre på selv.

Skrevet

Jeg bruker jevnlig Ewocar heavy cut på medium og hard pute og har aldri fått matte paneler. Men liten ting: Har du husket å buffe av polish ETTER polering. For den kan gi en hinne som ligger igjen på lakken. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...