Shah Skrevet Søndag kl. 22:30 Skrevet Søndag kl. 22:30 Hei. EDC er kaputt på dempere bak og foran synger på siste verset. I og med at dette er en dyr affære, vurderer jeg å bytte ut alle fire dempere i M-Sport. Noen som har gjordt et slikt prosjekt før? Kunne trenge hjelp med å bestille riktig deler (Skruvat eller andre??) Regner med at hele fjærbeinet må skiftes ut og ta med tårnlager i samme slenge?
Otis Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Jeg orker ikke finne delenummer til deg å sånt, da du fint kan skaffe det selv fra feks realoem.com. Der kan du sammenligne alle deler for både EDC og ikke-EDC understell og se hva du trenger selv for å bygge om. En annen ting er jo at dette sannsynligvis BØR kodes bort i etterkant. Jeg vet ikke om antiskrens å DSC er så glad å ha aktive feilkoder for at EDC mangler, i en evt nøsituasjon der du trenger at bilen oppfører seg korrekt. mr.pingu og Shah reagerte på dette 2
mr.pingu Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden topplager til EDC er som regel annerledes enn «vanlig» topplager men som @Otis nevner kan du finne det fint på realoem.com. Det som er annerledes ofte er diameter på hullet og muttern til demper. Fjærene kan man sikkert gjenbruke men avhengig av alder hadde jeg skiftet de ut i sammen slengen, det er ikke all verdens kostnad for fjærer og så slipper du at du står plutselig med knekt fjær. Flere av oss har det opplevd 😋 Om man har Adaptive Drive(og ikke bare EDC) er det også stabilisator(som går tvers gjennom) bak elektronisk. For å beholde den men kode ut EDC må han litt kunnskap fordi det trenges FDL-koding. Les gjerne gjennom den tråden her hvor jeg forklarer litt mer i dypden angående koding. Shah og Otis reagerte på dette 2
Shah Skrevet 14 timer siden Forfatter Skrevet 14 timer siden 1 hour ago, mr.pingu said: topplager til EDC er som regel annerledes enn «vanlig» topplager men som @Otis nevner kan du finne det fint på realoem.com. Det som er annerledes ofte er diameter på hullet og muttern til demper. Fjærene kan man sikkert gjenbruke men avhengig av alder hadde jeg skiftet de ut i sammen slengen, det er ikke all verdens kostnad for fjærer og så slipper du at du står plutselig med knekt fjær. Flere av oss har det opplevd 😋 Om man har Adaptive Drive(og ikke bare EDC) er det også stabilisator(som går tvers gjennom) bak elektronisk. For å beholde den men kode ut EDC må han litt kunnskap fordi det trenges FDL-koding. Les gjerne gjennom den tråden her hvor jeg forklarer litt mer i dypden angående koding. SOm "Newbie" så må jeg spørre litt dumt.. Hva er forskjellen på EDC og Adaptiv Drive... jeg trodde at dette var det samme 😬
E.H.D Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 1 time siden, Shah skrev: SOm "Newbie" så må jeg spørre litt dumt.. Hva er forskjellen på EDC og Adaptiv Drive... jeg trodde at dette var det samme 😬 Adaptiv drive finnes ikke til 520d Shah reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå