mvassli Skrevet August 17 Skrevet August 17 Har en utfordring med det elektriske hengerfestet på min BMW. Når jeg holder inne knappe, kjører kroken inn/ut, men den ser ikke ut til å fullfører bevegelsen og ender ofte i en mellomposisjon med rød blinkende lampe i knappen. Hvis jeg hjelper litt til ved å nappe i kroken mens den beveger seg, kan den gå helt i lås. Feilkoder som kommer tilbake etter sletting: 802830 – Engine not initialized 802832 – Intermediate setting detected Har også én gang fått: 80283C – Switch, lock pin 1 implausible 80283B – Emergency reversing activated by locking bolt S3 Disse har ikke kommet tilbake. Jeg har prøvd smøring, kjørt AHM test-suite og forsøkt både manuell og automatisk rekalibrering uten hell. Siden kroken faktisk beveger seg, er jeg usikker på om problemet skyldes en treg låsemekanisme, en defekt bryter/sensor eller andre typer feil i mekanismen. Må jeg faktisk ta av bakfanger for å komme til for å demonterte hele hengerfeste for å rengjøre ordentlig hvis det gugge som har samlet seg? Noen andre tips?
RF91 Skrevet August 17 Skrevet August 17 Eg tenke at da førsta du bør gjera e å reingjera skikkeleg og smøra opp bevegelige dela. På ei anna side, ha du 2,7 eller 3,5 tonns kapasitet?
mvassli Skrevet August 17 Forfatter Skrevet August 17 (endret) 2.7 tonn. Jeg har funnet mer etter å ha kjørt litt mer diagnostikk via ISTA. Har følgende lesinger på posisjonssensorene "Status of end stop sensor for extension" = end stop not reached Status of end stop sensor for retraction" = end stop not reached Jeg klarte derimot å få extension sensor i "End stop reached" når jeg dro litt mer i kroken når jeg kjørte den ut. Retraction sensor får jeg aldri i end stop posisjon selv om jeg dytter. Ganske tydelig mekanisk feil.. blir vel å demontere hele motorhuset til kroken og smøre opp som du sier. Endret August 17 av mvassli
TurboAlven Skrevet August 18 Skrevet August 18 Hei. Oppdater gjerne om du finner feilen, jeg har akkurat samme på vår X3 f25 🙈
mvassli Skrevet August 18 Forfatter Skrevet August 18 Jeg har funnet en youtube film som viser et tilsvarende problem og hvordan man demonterer hengerfeste på en E70. Tilsynelatende lignende hengerfeste som på F15 iallefall 😀 Tror jeg skal forsøke meg på dette innen et par uker. Rapporterer tilbake
Kvasi Skrevet August 18 Skrevet August 18 Det er tannhjul av plast inni det systemet der som blir utslitt temmelig raskt hvis det først begynner å butte imot. Det fins erstatningsdeler å få kjøpt men man får ikke demontert hvis kula har låst seg i ytre posisjon. Kan være verdt å tenke på når man styrer med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå