Ove67 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Når man importerer bil, får man ikke med vinterdekk - ihvertfall ikke fra Belgia der jeg kjøpte bilen. Så da må jeg bestemme meg for hva jeg vil ha. Jeg vil ha orginale felger denne gangen - er lei av uorginale, som jeg har hatt på tidligere biler. Har slitt med å finne uorginale felger som er like fine som de orginale, men tar gjerne tips her. Dekkdimensjon for sommer er foran 255/40 R21 og 285/35 R21. Har brukt AI (Claude) og blitt anbefalt et vinteroppsett 255/45 R20 og 285/40 R20, som visstnok skal være BMWs offisielle vinteroppsett. Stemmer det? Jeg har sett meg ut noen felger hos or24 i Tyskland: Originale BMW 7-serie i7 X3 felger 20 tommer G70 G45 5A6F112 5A6F113 Styling 1036 M jet svart blank snudd NY Når det gjelder dekk skal jeg ha piggfrie og Claude anbefaler disse: Foran: Continental VikingContact 8 Bak: Continental WinterContact TS (får ikke Viking Contact 8 i dimensjonen 285/40 R20). Jeg har brukt Continental vinterdekk før og vært godt fornøyd. Kommentarer?
ehaugsnes Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Da ville jeg heller gått for feks nokian hakkapelitta r5 hvor du får de i begge dimensjoner slik at du får samme dekk og mønster foran og bak 😊 det er jo og premiumdekk i samme klasse som vikingcontact. conti wintersport er et europeisk vinterdekk mens vikingcontact og hakkapeliitta r5 er nordiske vinterdekk, litt mer egna for nordiske forhold jeg kan sende deg et tilbud på dekk om du vil😊
Ove67 Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden 1 minute ago, ehaugsnes said: jeg kan sende deg et tilbud på dekk om du vil😊 Driver du i bransjen?
Ove67 Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden 3 minutes ago, ehaugsnes said: Da ville jeg heller gått for feks nokian hakkapelitta r5 hvor du får de i begge dimensjoner slik at du får samme dekk og mønster foran og bak 😊 det er jo og premiumdekk i samme klasse som vikingcontact. conti wintersport er et europeisk vinterdekk mens vikingcontact og hakkapeliitta r5 er nordiske vinterdekk, litt mer egna for nordiske forhold jeg kan sende deg et tilbud på dekk om du vil😊 Men ja takk - bare send tilbud.
papertiger Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Har ingenting å komme med ang felger, men har nå kjørt 3 vintre i området Stavanger, indre Ryfylke og Haukeli på Pirelli Ice Zero FR piggfrie. Vi snitter på ca 1600-1700km i mnd gjennom året, det er fremdeles 5mm igjen, så de går 4. Sesongen i møte. Kan ikke annet enn å anbefale de på det varmeste. God kjørefølelse. Enormt bra grep. God holdbarhet. 5-serien går som et lokomotiv på vinterføre, også på typisk vestlandsvinter med mye is som vi har her i området Jæren-Haugalandet og innover. mr.pingu reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Merkelige greier det der med importbiler og vinterdekk. De har jo snø i Belgia og Tyskland også, særlig syd Tyskland. Men følger med det med vinterdekk? Å nei du. Antar at mye av besparelsen ved å importere bil forsvinner når man skal ut å kjøpe kvalitets vinterdekk på originale felger 😅
mr.pingu Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 10 minutes ago, Fredrik 90 said: Merkelige greier det der med importbiler og vinterdekk. De har jo snø i Belgia og Tyskland også, særlig syd Tyskland. Men følger med det med vinterdekk? Å nei du. Antar at mye av besparelsen ved å importere bil forsvinner når man skal ut å kjøpe kvalitets vinterdekk på originale felger 😅 Lite snø i Belgia og Vest-Tyskland så blir ikke benyttet så mye. Mange kjøper billige stålfelger for de 2 mnd det er aktuelt, eller kjører All-season med M+S merke som oppfyller kravet. men mindre man kommer til alpene eller veldig øst er dagene med snø på veien d veldig begrenset.
Ove67 Skrevet 2 timer siden Forfatter Skrevet 2 timer siden 1 hour ago, Fredrik 90 said: Merkelige greier det der med importbiler og vinterdekk. De har jo snø i Belgia og Tyskland også, særlig syd Tyskland. Men følger med det med vinterdekk? Å nei du. Antar at mye av besparelsen ved å importere bil forsvinner når man skal ut å kjøpe kvalitets vinterdekk på originale felger 😅 Langt ifra. Jeg betalte i underkant av 1,1 MNOK for en 2025-modell med 8500 km på telleren med det meste av utstyr og med fire års garanti som gjelder i Norge. Skal jeg sammenligne med noe tilsvarende i Norge, blir det denne med dobbel kjørelengde, men noe mer utstyr, inkl. vinterdekk. Bruktbil til salgs: BMW i7 - 2025 - Blå - 544 hk - Sedan | FINN.no Hadde blitt dyre vinterdekk om jeg hadde kjøpt denne....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå