Kristian393 Skrevet Lørdag kl. 08:08 Skrevet Lørdag kl. 08:08 Har en BMW X6 E71 30d 2011 som har et merkelig problem med strømforbruk. Har målt direkte på batteriet, og bilen går fint i sleep. Har målt ca. 0,038 A Problemet er at den plutselig våkner igjen av seg selv uten at bilen blir rørt. Da hører jeg et tydelig rele klikke i sikringsboksen bak, lyset i girspaken kommer på og jeg hører luftspjeldene/klimaanlegget bevege seg. Strømforbruket hopper samtidig opp til rundt 5–10 A. Etter en stund går forbruket ned til 0.7 A, og bilen sovner etter hvert helt. Så kan det samme skje på nytt. Har gått gjennom sikringene bak en etter en uten å finne noen som stopper problemet. Har også testet sikringer relatert til Comfort Access/dører og henger uten resultat. Jeg mener problemet begynte etter at batteriet ble skiftet, men kan ikke si dette 100 % sikkert. Batteriet er registrert/kodet. Noen som har vært borti lignende på E70/E71, eller har noen tips til hva som kan være årsaken til at bilen våkner igjen på denne måten?
mr.pingu Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Det går an å lese ut Wake-up loggen i ISTA det kan muligens gi pekepinne. Under: 03 Body > Voltage supply > Energy diagnosis
Kristian393 Skrevet 16 timer siden Forfatter Skrevet 16 timer siden 3 timer siden, Otis skrev: Har du keyless go? Altså håndtak med touch? Ja har det, fortsatt samme problem hvis jeg trekker ut sikringen
Kristian393 Skrevet 16 timer siden Forfatter Skrevet 16 timer siden 18 minutter siden, mr.pingu skrev: Det går an å lese ut Wake-up loggen i ISTA det kan muligens gi pekepinne. Under: 03 Body > Voltage supply > Energy diagnosis Ja okey, skal sjekke om jeg får lånt meg ISTA, akkurat nå har jeg kun tilgang til launch og autel
Otis Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Du kan fremdeles lese av feilkoder. Og denne typen feil pleier absolutt å lagres som feilkoder. Men har ikke keyless go flere sikringer?
Kristian393 Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden 5 minutter siden, Otis skrev: Du kan fremdeles lese av feilkoder. Og denne typen feil pleier absolutt å lagres som feilkoder. Men har ikke keyless go flere sikringer? Vet det var feil på comfort access dørhåndtaket høyre foran, men det har jeg koblet fra ifølge Autodata skal F132 være sikringen til dørfunksjon/comfort access, og den har jeg prøvd å trekke uten at det gjorde noen forskjell. Men det kan godt være flere sikringer som forsyner systemet, så jeg skal sjekke det litt nærmere😊👍🏼
Sand1 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1 time siden, Otis skrev: Men har ikke keyless go flere sikringer? Tror du har rett der. Mener det var F27 F28 og F30 som var på min i tilegg til F124
Kristian393 Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 2 minutter siden, Sand1 skrev: Tror du har rett der. Mener det var F27 F28 og F30 som var på min i tilegg til F124 Ja okey takk, skal få sjekket det opp imorgen
Sand1 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Jeg har 40d, men ser ut som det ikke er likt på 30d🤔 måtte gå inn å sjekke, ble en smule nysgjerrig nå. Litt snedig at de er forskjellige egentlig🤔
Kristian393 Skrevet 4 timer siden Forfatter Skrevet 4 timer siden 15 minutter siden, Sand1 skrev: Jeg har 40d, men ser ut som det ikke er likt på 30d🤔 måtte gå inn å sjekke, ble en smule nysgjerrig nå. Litt snedig at de er forskjellige egentlig🤔 Ja, litt snodig at det er forskjellige egentlig🤔 men greit å vite, jeg skal få sjekket hva F27, F28 og F30 går til på 30d Det jeg synes er litt merkelig er at når bilen våkner av seg selv, så klikker releet bak, lysene i girspaken kommer på og jeg hører at luftspjellene begynner å gå samt at man hører at radio skrur deg på. Kan comfort access virkelig vekke såpass mye av bilen hvis det er noe feil der🤔
E.C. Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Ja, det vil jeg tro. CA styrer opplåsing og når bilen først blir vekket så settes det i gang en hel haug med systemer som skal sørge for at diverse er klart til du skal kjøre. Systemene er også avhengige av hverandre, så det blir litt domino-effekt der. Når du låser opp bilen og det er kaldt ute så skal det gå forvarming av dieselfilteret, men da må temperaturen være målt og da må en annen modul være på, osv. Mange ting er også på egne releer som vekker en hel "gren" med ting. Typ terminal 30g
Sand1 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) 2 timer siden, Kristian393 skrev: Ja, litt snodig at det er forskjellige egentlig🤔 men greit å vite, jeg skal få sjekket hva F27, F28 og F30 går til på 30d Det jeg synes er litt merkelig er at når bilen våkner av seg selv, så klikker releet bak, lysene i girspaken kommer på og jeg hører at luftspjellene begynner å gå samt at man hører at radio skrur deg på. Kan comfort access virkelig vekke såpass mye av bilen hvis det er noe feil der🤔 De var like, det var bare formulert annerledes på 30d CA kan lage ganske så mye trøbbel, derfor mange napper ut kontaktene på disse håndtaken slik at de klarer og begrense problematikken. Som regel så er det et av håndtakene som er synderen. Det er enten det som tuller veldig, eller det som er dødt som skaper trøbbel. Det høres ut som den har en fantom opplåsning eller låsning. I å med at den blir vekket fra dvale. Ut fra at du har feilsøkt så vil jeg tippe bilen var låst og mekanismen til dørlås var lukket? Mener det skal gå på ISTA og kjøre test på håndtakene. Men dette kan være veldig sporadisk. Så lenge nøkkelen er i bilen så vil den ikke kunne låse. Men dersom nøkkelen er på utsiden så vil den kunne gjøre det, legger alltid nøkkelen i bilen under vask, for å slippe at det går opp og igjen samt speil som klapper inn. hmm var ute nå og testet å låse opp åpne døra og slikt, det kom ikke noe lys på P indikatoren når jeg gjorde dette. Kom kun vis jeg satt på terminal 15. altså trykket på start stopp 2 ganger. Har du noen feilkoder? For det må være noe som kan peke seg ut. Endret 1 time siden av Sand1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå