
E36 318i
Medlem-
Innholdsteller
52 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Nylige profilbesøk
599 profilvisninger
E36 318i's Achievements
-
Åja hei, @Fredrik 90 Lurte på når du skulle skrive noe Ville bare si at dette holder. Jeg beklager til dem som har reagert. Var trivelig å innom Bimmers en svipptur, men dette er helt latterlig
-
E36 318i reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Lars89's F87 M2 Competition. NSK på MCN
emne svarte i E36 318i sin Lars89 i Bilder og filmer / Show-off
Ikke jeg heller.. Men det bildet og teksten du la til så la du jo opp til å lage litt humor ut av det? -
Øyvind L. reagerte på et innlegg i et emne: Lars89's F87 M2 Competition. NSK på MCN
-
Lars89's F87 M2 Competition. NSK på MCN
emne svarte i E36 318i sin Lars89 i Bilder og filmer / Show-off
Er det nå man skal si lol eller roflmao? 😎 Edit: Misforstod visst kombinasjon av bilde og tekst da jeg trodde det ble lagt opp til å kunne vitse litt -
Eystein Ose reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Så du har fått med deg nok til å irettesette meg og si at det ikke hører hjemme i OT-tråden, men ikke at det ikke er en BMW? Jeg hadde nok ikke startet en tråd her i OT om jeg hadde visst det var her postene hørte hjemme.. Jeg mener, som jeg sa, eller som jeg sier nå, følte det var bedre å poste i OT-tråden enn enn å starte en egen Hadde det vært en BMW, hadde jeg jo postet en tråd i teknisk....
-
Ja altså tanken jeg hadde, grunnen til at jeg postet det her, var egentlig mest at det ikke er en BMW. Og forumet heter Bimmers. Så naturlig nok hører ikke en tråd om bremserør på en Mercedes hjemme der. Men hvis du/ andre mener det hadde vært innafor i utgangspunktet, hadde jeg startet den tråden Som jeg sa over, det var da ikke direkte en runddans. Som forsåvidt er et morsomt ord.. Jeg lærte da noe. Som hadde vært bedre å ha tilgjengelig i en egen tråd enn på side 1232/1233-1237 i OT-tråden om noen andre skulle ønske å lese noe av det Men skjønner det er generell konsensus at det ble for mye, og at OT-tråden ikke var stedet. Så jeg får vel nesten bare beklage. Om det er noe senere, oppretter jeg en tråd under teknisk, og satser på at det er i orden Da ønsker jeg bare å si takk for bra svar til dere som hjalp, og dere som påpekte at det er lite vits i å vise bilen slik den er nå
-
mr.pingu reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
///M-ini95 reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Otis reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
E36 318i reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Jeg liker hvordan jeg (fortsatt) skal arresteres på slike ting, og at det skal påpekes. I OT-tråden. Fantastisk --- Altså jeg har jo stilt forskjellige spørsmål og postet forskjellige bilder. I starten handlet det vel mye om å lære å flense rør osv? Forskjellige typer flare/ kon og riktige nipler og adaptere. Dette er noe jeg finner interessant, og ønsker å kunne. Det tror jeg at jeg nevnte et par ganger Et av poengene jeg nå senere hadde, var at jeg håpet jeg kunne fått bilen gjennom, uten at det da var til fare for meg/ andre med dette porete røret. Så hadde bilen vært godkjent og jeg kunne brukt den. Jeg har ikke 4 biler på skilter, har kun én som er på veien nå og det er den jeg har postet om dette røret på Føler da ikke jeg har gjentatt det samme gang på gang? Noen av postene blir vel litt like kanskje, men jeg har skrevet svar på svar jeg har fått Men takk for at du som driver med PKK deler din mening. Jeg respekterer og skjønner hva du mener og planen er å etterhvert få skiftet røret Ja, det er en ikke-sak. En meget lite interessant ikke-sak, når jeg tenker meg om. Men likevel, har fått med meg noe verdifull informasjon og lærdom, så det var ikke helt bortkastet å poste om det
-
E36 318i reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
E36 318i reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
Skjønner det, men kontrolløren så vel det tykke laget med rust/ skitt som var på røret. Jeg har pusset det ned så mye som mulig (eller iallfall en god del). Og ja, ser den at det kan variere om det er en annen kontrollør Jeg har bestilt etterkontroll samme plass som jeg tok første EU-kontroll. Blir vel antakeligvis samme person som skal sjekke bilen igjen.. Blir jo litt surt å forlate kontrollen med én feil (hadde flere, men de er utbedret og i orden) så det er den ene tingen igjen Men det er da lettere å se røret nå enn når det var under en del skitt.. Altså det er "rent" nå mener jeg. Når det ikke var rent, kunne vel personen anta at det ikke var bra, uten å pirke. Uten at jeg egentlig kan uttale meg om det Skjønner og respekterer din mening. Det er nok stor sjanse for at du får rett. Fristen går ut 30. og jeg har etterkontroll samme dato. Så da får jeg plutselig veldig god tid på å få fikset det siden godkjenning uansett er gått ut 😂 Men jeg har snakket med folk som har fått sånn ca samme 2er feil, pusset ned og behandlet med noe, for så å få bilen gjennom/ godkjent. Viste et bilde til en person som antakeligvis har peiling i dag, som sa, ikke ordrett kanskje, men "Det der er ingenting" Når det gjelder porer, det er det der (litt), og det ser jo kontrolløren også. Men som sagt, røret virker ikke svekket på noen måte. Og et annet rør jeg ikke fikk feil på, virker verre korrodert enn det jeg har postet bilder av Det vil nok bli byttet i løpet av en mnd (aner ikke når jeg mottar disse niplene og adapterene, så må vente på dem). Men takk for svar, @Lars89. Jeg har hele tiden tenkt det samme som deg, men håpet vel egentlig det var en sjanse for å få bilen godkjent og heller kunne skifte det senere
-
-
Det er jo flott da, er ikke alle som er så heldige Jeg driver stort sett å kjøper biler til ~20-30K...
-
Har folk seriøst 100K liggende bare sånn på lur til å bruke slik?
-
Jeg har snakket med flere andre nå, som mener at det aldri skulle vært en 2er feil, som sier at det er omtrent ingenting av betydning Altså rør skal jo kappes/skjøtes/skiftes på sikt, men hadde uansett vært trivelig å få den gjennom EU-kontrollen før tida er ute Så det blir spennende å se på etterkontrollen om noen dager, skal smøre på noe rusteter senere i dag 😎
-
sveigis reagerte på et innlegg i et emne: Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & e91 318i.Rydding ,felg og e28 deler.
-
E36 318i reagerte på et innlegg i et emne: Kkm's lille samling. Tur til ALPINA 60års jubileum.
-
Kkm's lille samling. Tur til ALPINA 60års jubileum.
emne svarte i E36 318i sin KKME30 i Bilder og filmer / Show-off
Jeg tror heller man hadde blitt jaget med høygafler og fakler.. Da hadde det nok isåfall blitt litt sånn "Run, standard E30-driver, run!!".. Neida -
E36 318i reagerte på et innlegg i et emne: Off Topic-tråden, versjon 4(?)
-
E36 318i reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
E36 318i reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
E36 318i reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
E36 318i reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
Enkelt og greit svar det Ja altså jeg har pusset.. Og pusset. Og skrapt med flat skrutrekker for å få bort "flak" eller "biter" som muligens bare er skitt som har samlet seg. Feks i hjørnet der mellom røret og nippelen der det fremdeles er noe igjen Jeg har aldri brukt tectyl.. men tanken var at jeg kanskje feks kunne smøre på noe glatt sort Hammerite (som visstnok skal være rusthemmende, men tåler varme dårlig mtp at det er rett ved bremsen..) bare sånn for at det skal se bra ut på neste sjekk. Skal jo få ordnet det, men som sagt, det er bare noen få dager igjen før den må godkjennes (før jeg må ha prøveskilt for å kjøre den til PKK) Jeg kikket på de tre andre rørene, det ene ser faktisk mer korrodert ut enn det jeg fikk feil på.. Har ikke pirket på det, men mengden rust/ skitt på det ser verre ut enn på det jeg driver å pusser på. Da det tydeligvis ikke er så ille, så tviler jeg på at det jeg fikk feil på heller er såå galt.. Bilene dine er jo på et eget nivå da, skal vi være helt ærlige. Kan ikke sammenlikne mine slitne gamle Mercedeser med de bilene du tar deg av, jeg mener tviler på at bremserør på bilene dine får mulighet til å ruste... Jeg føler på ingen måte at røret er ødelagt. Har drevet og dratt og dyttet i det (innenfor rimelighetens grenser), og det er like solid som et hvilket som helst annet bremserør. Jeg skjønner veggene på røret blir tynnere ved korrosjon, men jeg har problemer med å se hvordan akkurat det der skal være så ille. Som sagt, etter å ha pusset en del på det er det omtrent helt glatt, og metallet virker solid og bra -- Men som du sier, noen ganger er nok det beste å bare lytte til seg selv. Jeg ønsker jo veldig å drive å ordne bremserør, det er en ting jeg har hatt lyst til å prøve/ lære/ kunne i flere år men har aldri kommet forbi lese-stadiet. Nå tenker jeg at jeg har en god mulighet til å prøve, men problemet er egentlig at jeg ikke har koblingene, som antakeligvis ikke kommer frem før EU-godkjenning er utgått Og ja, ser at forskjellige personer her har forskjellige meninger. Men det er interessant å lese, ta til seg og se hvordan hver enkelt hadde gjort det og hva de tenker. Det er ikke negativt, det er bare artig. Så satser jeg på om en liten stund å ha en faktabasert mening å kunne dele selv, etter å ha lært litt mer, og faktisk kunne uttale meg med litt kunnskap bak ordene
-
Det var det beste jeg fikk til med den dårlige plassen som er der.. Så skal kameraet plutselig fokusere på fjæra eller noe heller.. De to bildene (jeg skrev det var ett, vet det) var de to jeg tenkte jeg kunne bruke Når det gjelder slangen, bilen har jo vært på EU-kontroll og det var kun ytre del av bremserør jeg fikk 2er-feil på. Har kikket på røret flere ganger nå og pusset og pusset.. Det som gir mest mening er jo å skifte det, og jeg har stort sett det som trengs for å gjøre det. Men hadde jo vært greit å få bilen gjennom PKK og heller ha litt bedre tid på å få gjennomført det Men skal vel godt gjøres å få bilen gjennom med det røret der når jeg allerede har fått feil på det.. Så får vel heller bare vente på koblingene, og kjøre bilen til ny kontroll litt senere når jeg har fått ordnet det, på prøveskilter evt 😎