Gå til innhold

StigJ

Medlem
  • Innholdsteller

    10047
  • Ble med

  • Dager vunnet

    110

Alt skrevet av StigJ

  1. Helt enig.
  2. Fruen har X2 25e som er identisk drivlinjemessig med din. Jeg har vært litt skeptisk til forbruket ved fossildrift på denne da live forbruksmåleren viser rimelig høye tall etter min mening. Men vi hadde oss en god langtur for et par somrer siden. Fra Stavanger ned til Arendal, videre øst og oppover via Skien, over fjellet til Aurland (opp og ned til Stegastein) nedover igjen langs kysten og innom Odda, Haugesund og så hjem til Stavanger igjen. Ingen lading utenom fullt batteri ved start av turen pluss da regenereringen. Ingen fikling og lot bilen styre alt selv. Endte opp med 0,6l på mila for hele turen. Drøyt 1200km. I grunnen veldig ok for en 1,5 halvsekser som sitter i en over 1700 kg tung bil. Men ja, lokalkjøring så kan det være en fordel å bruke batteri så mye som mulig. Fruen lader hver dag. Selv kjører jeg 330e G20 rwd. Den veier ca samme men har 2-liter 4er. Føler den er snillere på forbruket rent fossilt.
  3. Jeg har Scangrip sin til polering, skruing, bilvask i mørket samt dill rundt huset som ikke var videre godt opplyst. Den er helt magisk å bruke med god spredning slik at man ikke blir blendet selv av for konsentrert lyskjegle hvis man skal gå nært noe. Men tror ikke den er særlig til å ut å traske i skogen med for å finne elg etc.
  4. Hvilke LED-panel bruker du? Ser meget bra ut nå.
  5. Den var faktisk litt kul!
  6. Fruemobilen trengte også en vask. Må benytte meg av mulighetene før det blir flyttekaos der inne.
  7. @Fredrik 90Autobahn er jo en sann fryd å jobbe med da. Både påføringsmessig og for nesa
  8. Dette her var rett og slett luksus! Tenk å være så heldig å ha sin egen vaskehall 🤩
  9. Er veldig tilfredsstillende å legge Dlux på falmet plast. Tips, legg den også på eksostutene. Holder seg pen enda lengre 👍
  10. Ikke jeg som skal ha slagskip. Neste bil jeg skal ha blir mindre enn den jeg har i dag. Men fargen var pen på G31en der ja. Og hadde stått pent til Hellrot den.
  11. Ja jeg merket meg fort den litt tannløse fronten Så den må evt potensiell kjøper kreve fikset før kjøp synes nå jeg. Synes også at den så greit utstyrt ut uten at jeg selv har særlig kjennskap til modellen utenom å bare lese utstyrslisten
  12. Noen som har noe formening om denne? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=327698567
  13. Åh, var det den gode, gamle E46en du har fått hjem igjen ja? Gratulerer! Forstår godt at du ville ha denne tilbake. Utrolig lekker denne her. Håper den har blitt stelt greit med og du får den enkelt tilbake til fordums glans
  14. @Stawky Da tipper jeg på topazblau 330i coupe facelift
  15. @Stawky Blir ny E46 på deg ja? 😀 Ser ut som carbonschwarz med brunt interiør. Snakker vi M her? 😮
  16. Nei det koster. Gulvet er nok solid nok til en tosøyler ja. Er mange som har dette i sine seksjoner rundt om. Jeg skal ha en sakseløfter som blir liggende på gulvet som jeg kan flytte på. Mange takk @hanssae 😃 Ja, minst 1000% 😆 Blir muligheter for kaffe og Z4 drøs på hemsen etterhvert
  17. @Snagg30 det gav mer mening ja Tenker du på han som henger på dcn.no?
  18. @Snagg30Blir nok noen oppdateringer her ja 😅 3000?? Her går de for 8000-9000 inkl. mva for en på samme størrelse med liten stålmesanin.
  19. @Rune-K ja dette er ganske genialt ser man bort i fra pris. Ser at man kan få gunstig priset lokale i andre deler av landet. Men for meg som ville være midt i oljemekkaet svei det godt. Dette har jo blitt et utrolig populært konsept. Bare se på finn om dagen: https://www.finn.no/realestate/businesssale/search.html?q=lagerseksjon Noen restriksjoner har jeg hørt det har vært andre plasser mtp størrelse på mesanin etc, men her jeg havner så er det i grunnen bare å bygge det man orker innvendig. Noen firma har kjøpt flere seksjoner og slått sammen, fått satt inn vinduer og flere dører med vindu, bygger kontorer og mindre rom etc. Et firma skal ha solcellepanel på taket over sin del. Så her var det mange muligheter.
  20. @E.C. det blir verken seng eller sovesofa der. Det har jeg lovet Men jeg ønsker å ha litt komfort når jeg jobber med bilene da en lørdag og søndag fort kan ende med en 12-14 timers gnukkeøkt i strekk. Og kommer hun seg offshore igjen blir det mye påddebutid på meg
  21. Selvfølgelig kan det det! Dette er jo i utgangspunktet bare en meget pen melk-og-brød-bil som er påkostet masse kroner i en griseflott farge og et nydelig interiør. Det er jo egentlig alle nye(re) sedan, touring og SUVer i dag. Hadde det stått to helt identiske biler (med samme fargekombo som den jeg postet) og den ene var 340d og den andre 330e (uten xDrive) med samme pris, , hadde jeg lett valgt 330e. Vekten går jo også i favør 330e her. Det er hva man personlig foretrekker. Så da er det jo kjekt at de lager forskjellige modeller. Jeg er meget fornøyd med 330e uten langt tak og med kun skyv bak, og den passer meg i grunnen veldig bra. Skal jeg ut på veien og kjøre litt inspirert tar jeg jo selvsagt den med rekkesekser, manuell kasse og som veier godt under 1400kg 330e jeg har går jo like godt som Z4en rett frem, men det er jo drit kjedelig å kjøre i forhold. Den er bare comfy. Men ja, står det mellom 340i og 330e til samme pris behøver vi i grunnen ikke ta diskusjonen Det er jo kun den sekseren som gjør det. Kan jeg da får den i sDrive og manuell takk? Ånei... nei det gidder man jo ikke lage...
  22. Du liker ikke elektrisk, jeg liker ikke diesel. Enkelt og greit
  23. Alt utenom maskineriet https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=323301505
  24. Mange takk @Snagg30 Ja stemmer, du venter på ett du også. Var litt forsinkelser her også, men kun noen uker. Det måtte pæles en del før de kunne begynne så det tok litt tid. Planene er å bygge mesanin i trevirke på halve innerste arealet. Nede blir det arbeidsbenk en eller annen plass, bod under trapp til hjul og for å huse kompressor samt en sakseløfter som jeg kan flytte rundt. Trappa blir nok opp langs venstre vegg. Denne blir tett med tett rekkverk. Mellom dør og trapp skal jeg nok ha utslagsvasken. Her skal jeg ha opplegg for vannslange på trommel samt høytrykkspyler og slangetrommel til den. Har en Kranzle 10/120 som da blir fastmontert. Oppe blir det en større bod på 8m2 eller mer. Her blir det lagring av både bilrelaterte småting samt private ting som ikke det er plass til i heimen. Typisk sesongutstyr som ski, julepynt/påskepynt/Halloweenpynt/sommerpynt (), klappstoler etc. etc. Så blir det et lite kjøkkenhjørne med kaffemaskin, kjøleskap og mikro. Legger nok sikkert opp til vask også da badet nok blir vegg-i-vegg. Badet skal ha vask, toalett, dusj og opplegg for vaskemaskin og tørketrommel. Vil ikke dra all bilpleiekluter hjem for å vaske. Skal jo ha dette lokalet til å lagre Z4en også. Og den er det planen å ha stående på tvers helt innerst på vinteren. Har hydrauliske hjuldolleys allerede, så den biten fikses lett. Skal inn med varmepumpe også. Nå er det kun en slik strømslukende industrivifte som følger med i de fleste slike seksjoner.
  25. Første i5 på finn? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=326680258 Ser ut til at det er veldig lett å ta uheldige bilder av denne modellen 😅
×
×
  • Opprett ny...