Gå til innhold

Frode H.

Medlem
  • Innholdsteller

    2557
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Karmøy

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Frode H.'s Achievements

  1. Jeg er rimelig sikker på at varm bil påvirker at lyden blir borte, så det kan godt hende det er noe rundt eksosanlegget. Egentlig forsvinner lyden etter bare noen minutter, så der stemmer det jo bra med EGR ventilen sin intervall. Men forstår ikke hvordan den kan få frem slik lyd..
  2. Lyden ble borte i løpet av helgen, og de fant ikke noe galt. Når jeg kjørte på jobb i dag var den tilbake igjen.. Får ta opp litt mer film, så får de se mer på det når den skal inn igjen. De fant en tett EGR ventil etter diagnose og har bestilt ny. 40K km og det begynner å tette seg..
  3. Har fått verkstedtime på mandag for å prøve å finne ut av en lyd i bilen. Videoen er filmet fra passasjersetet og det kommer tydelig frem (mye tydeligere enn hva det høres ut fra førerplass) at noe ikke stemmer. Den dagen jeg filmet lå det klumpete is i gaten her og det var ikke noe problem å høre klirringen/bankingen. Problemet er at til vanlig er det kun de første minuttene når bilen er kald det er mulig å høre noe. Og en må treffe de verste kantene/fartshumpene/isklumpene for å i det hele tatt høre noe. Når bilen er kjørt noen minutter er det stille. Jeg har hatt bilen oppe og sjekket eksosanlegg men det ser ok ut. Har noen hørt noe liknende før, så tar jeg gjerne med meg tips om hva det kan være. Gjetting er også lov Er redd de ikke hører noe og mener alt er i sin skjønneste orden. De har fått filmen, som jo sier noe annet, men vi får se. Bilen er kjørt rundt 40K så noen slitedeler kan gjerne utelukkes, så sant de ikke har feil. VID_20190202_122401.mp4
  4. Litt? Håpløst tykk er vel nærmere sannheten. Har hatt et par brå oppbremsinger, der det plutselig har dukket opp et kjøretøy inn fra venstre. Spesielt små tohjulere kan lett forsvinne bak den A-stolpen.
  5. Gratulerer med flott F45! Jeg har nesten lik. Samme farge og M-Sport, men i 220d utgaven. Vurderte Xe men må ha krok, så da gikk ikke det. Rart dette med F45 og større hjul på vintersettet. Min er solgt ny i Oslo og hadde også 18" vinterhjul og 17" sommer. Var heldig og fikk byttet 17" mot et sett originale 18" sommerhjul, så nå er det i orden.
  6. Denne tråden fortjener snart en ny tråd, der det diskuteres lovligheten av å dekke til deler av skiltet, slik de fleste skiltplater gjør. Jeg tenker da på den tynne, sorte innrammingen rundt skiltet. Det står i kjøretøyforskriften at skilt ikke skal dekkes til. Anyone?
  7. Stor oppgradering i dag. Sorte klistremerker på skilt.
  8. Lurer på hvorfor bakruteviskeren har havnet ned på ruten igjen, når de har så fin løsning på Active tourer'en. Usikker på detaljer i sølv. Ville nok foretrukket vanlig M-sport
  9. Har hatt min 220d Active Tourer Xdrive noen uker nå og må si meg veldig fornøyd så langt. Helt klart ikke det tøffeste BMW har lagd, men med M-pakken og godt med utstyr så ser de nå ok ut. Liker god motoren i kombinasjon med 8-trinns automat. I lav fart kan giringen merkes litt ekstra, men stort sett går det veldig smidig for seg. Har RFT dekk og kommer til å velge vanlige når de skal byttes. Synes det er endel dekkstøy nå og håper at noe vil bli borte med vanlige dekk. Ellers så gjør et høyt utstyrsnivå det riktig så trivelig å kjøre denne bilen. Har noen erfaring med å gå fra 163hk og opp til 190, som den egentlig skal ha? Dreiemomentet er det samme i begge versjoner, men spesielt i sportmodus savner jeg mer effekt litt oppe i turtall registeret.
  10. Googlet litt mer nå og det ser ut for at de rette hører til bak og de med vinkel passer foran. Bestilte meg en titansilver med rett tilkobling nå og håper den vil passe.
  11. Vippe ut sensoren? Skal den ikke trykkes inn (låseklips på innsiden). De to midtre står i fangeren, ikke i listene. De i listene er raske å demontere da man bare vipper ut listen og får tilgang til sensoren.
  12. Jeg bytten en av de yttre og den var rett. På realoem ser det ut som alle skal være like men jeg er usikker ut fra at ebay-selgere mener både vinklet og rett passer E39 og at bilen har M-sport fanger.
  13. Jeg må skifte en av de midtre pdc sensorene på min E39 sedan med M-sport støtfanger. Tenkte å bestille fra ebay men ser at det er to forskjellige sensorer til E39. En med rett tilkobling og en med vinklet tilkobling. Vet noen hvilken type som skjuler seg bak M-sport fangeren? Tenkte jeg skulle slippe å demontere noe før jeg bestiller. Vinklet: http://i.ebayimg.com/t/BMW-E39-E53-E60-E61-E64-E65-E86-5-6-7-series-X5-Z4-Parking-Sensor-PDC-SILVER-/00/s/MTIwMFgxNjAw/$(KGrHqZ,!pIE-0CNoNMNBP2fBzKpOw~~60_58.JPG Rett: http://i.ebayimg.com/t/BMW-3-5-6-7-X5-X3-E38-E39-E46-E53-E60-E65-PDC-PARK-SENSOR-NEW-OEM-/00/s/MTE5NVgxNjAw/$(KGrHqJHJDgE9dcbeS+hBPi(RE,Yrg~~60_57.JPG
  14. Mulig du allerede har kjøpt nå, men alikevel; Det er startet et nytt dekkverksted i lokalene til Dekk1 på Bygnes. Dette verkstedet/dekkhotellet sto det om i en avis nylig og de ville gjerne legge om nettdekk til gode priser. Kanskje verdt å undersøke for de som bor i nærheten.
  15. Den nye strammeren leveres sammentrykket så den er enda enklere å montere. Motoren må holdes på 2-3000 o/min en liten stund etter oppstart slik at oljetrykket som bygges opp presser strammeren ut i den posisjonen den skal ha.
×
×
  • Opprett ny...