Gå til innhold

Bimmerlars

Medlem
  • Innholdsteller

    6504
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    lars_vegard@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Follo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Motorverksteder bruker samme produkt. Det er rett og slett vanvittig bra.
  2. Denne blokka skulle bores, planes og linjehones etter montering av billet lagerbukker, så dette ble gjort uansett. men det er ikke nødvendig. Du skader ingenting med å bade blokka i stripall. Fjerner bare rust og maling.
  3. Ja. 60 grader.
  4. Anbefaler 200l fat med lokk. Jeg laget det med stripall og blokka ble som ny etter ni timer oppi væsken. Dette er en Pontiac V8 blokk,som er 50 år gammel, etter behandlingen i tønna.
  5. Er ikke dette en ikke-sak frem til nåværende eier legger frem bevis på at bilen ble tunet i ditt eie? alt som er skrevet i denne saken hittil ser ut som ren synsing. I tillegg er motoren skiftet nå og motor360 har kanskje ikke den orginale motoren i urørt tilstand lenger? Hva med dysene? Hva med dokumentasjon fra BMW verkstedet som viser motorparameter som beviser endrede parameter? I tillegg må det bevises at motorsensorene som viste uriktige verdier, var i orden på det tidspunktet dette ble sjekket. disse motorene pleier å holde fint orginalt, men havarer ofte ved trimming. Øvre ringland knekker på stempel og det blir dårlig med kompresjon.
  6. Kan la girkassen stå igjen, går fint det. Går også å løfte motor og gir inn/ut komplett med frontdiff og front mellomaksel montert, men da bør du ha litt skikkelig tilteverktøy på krana.
  7. Selger N47 dyser, rail, høytrykkspumpe og slanger/rør.
  8. Kjøpt.
  9. Ønsker å kjøpe èn dyse til N47 motor. Trenger ikke være i orden da jeg kun trenger nippelen ut til høytrykksrøret egentlig.
  10. Rart det må kodes vekk, el.motoren blir jo værende på plass. Må påvirke forbrenningen ganske markant dette da, siden motorstyringen merker at luften ikke virvles. jeg kjøpte ny original pakning med ny spjellrekke. Koster ikke så mye mer enn swirl flaps delete kitet uansett.
  11. Ja, har kon med o-ringer også, men så ikke ut som jeg trenger det når pakningen tetter av seg selv. så det må kodes bort?
  12. Driver å setter sammen en N47N2. Ny Victor reinz innsugspakning. Denne er uten swirl flaps. Hullet i ene enden der stanga til flapsen skal gå igjennom er støpt igjen. Ser de også har pakning hvor flapsene er montert. Noen som har utført swirl flap delete på disse med en sånn pakning? ser ikke vitsen med å kjøpe delete kit med sånn metallkon til disse hvis det kan løses med denne pakningen.
  13. Når jeg leser hvordan du velger å avslutte innlegget ditt, er jeg ganske sikker på at det er du som er problemet i denne saken 🤮
  14. Høres ut som rådebank
  15. Standard på M52 som har slitte, men fungerende løftere. Ikke uvanlig når disse motorene kjøres på bane. Du kan forsøke en tykkere olje hvis den du bruker er tynn. Ikke bytt motor enda.......🙄
×
×
  • Opprett ny...