Gå til innhold

bzzlink

Medlem
  • Innholdsteller

    256
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo
  • Kjøretøy
    Z3 2.0

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Batteri og drivverk hos Tesla veier endel mindre. Tesla Model 3 har også ganske mye aluminium chassi deler, mener å huske; dører, panser og bakluke. hvordan er det hos i4? Her er forøvrig en sammeligning Lucid Air har satt opp mot sin motor, så det er tydelig endel å gå på for mange her. Blir spennende å følge utviklingen. Ikke så vanskelig å gjette at de sammenligner med Tesla Model S, Tesla Model 3 og Porsche Taycan her
  2. I4 er lagt inn som alpha modell i a better route planner, for de som vil se hvor mye man må lade på sin favorittstrekning. https://abetterrouteplanner.com/
  3. Har baby, så få nesten aldri kjørt. Så da blir det bilder gjennom kjøkkenvinduet i solnedgang i steden,
  4. Biler har blitt endel større med åra. Jeg husker jo de der som svære familiebiler
  5. Byttet bakpotte Måtte ta en liten tur med raka tør IMG_2512.MP4
  6. Så lenge man har en motor som kan rulle fritt foran (Tesla) eller putter på en clutch på den (Porsche) så har det ikke så mye å si på rekkevidden. På model 3 er det vel ca 5%. Når man har rekkevidde på 50-60 mil, så merker man ikke det i praksis. Hva folk som bor i land uten bratteglattebakker skal med 4 hjulsdrift i familiebilen er et annet spørsmål. Men er nok som du sier at premium skal ha 4 hjulstrekk, og det er jo endel nedover landa som skal stikke til Alpene en eller annen gang i bilens levetid.
  7. Nå som motoren er flyttet til akslingene, ikke veier noe, og ikke tar opp noe plass lenger så faller alle gamle argumenter på bilarkitektur. 4 hjulstrekk i elcdrivlinje tar opp minimalt med ekstra plass. Det er ikke noe diff, ikke noe mellomaksling. Ikke veier det noe heller. Velger man riktig motorteknologi, så frikobles frontmotor inntil den trengs. Så spørsmålet blir heller, hvorfor har ikke alle biler 4hjulstrekk nå? Når det ikke er noen argumenter mot?`
  8. Oppdaterer med svaret fra Bimmerupgrade, i tilfelle noen skulle snuble over tråden i fremtiden. Airbagen må kobles bort fysisk, og så kodes bort. Er reversibelt, men man får ikke satt inn en bryter for å slå den av og på etter eget forgodtbefinnende
  9. Er det noen sjans for at man kan gå inn å deaktivere passasjer airbag gjennom diagnose verktøy? Jeg har kjøpt en Z3 som nummer to bil. Valget er allerede relativt upopulært hos madamen Nå viser det seg at det ikke går an å deaktivere airbag på passasjersiden, sånn at å ta med minstejenta noe sted i den er uaktuelt, det var litt strek i regningen... 12 uker igjen av pappapermen her... Z3, 2000 mod. WBACL310X0LG32457
  10. BMW igjen, 15 år uten. Fikk den på torsdag. og nå kommer endelig de varme lange sommerkveldene. Her på vei hjem fra verkstedet etter å ha hatt den i bukken og inspisert etter å ha kjøpt usett… 2000mod. 2.0 M52
  11. Ja M52 motor. M52B20 heter vel 2.0 litern som kom i 2000 mod. supersprint sin er heller ikke modellspesifikk ser jeg. Jeg har funnet originalpotte hos thansen, så går for den jeg
  12. Den Eisenmann ser ut som den er til 4syl motor? Finner mange av de… Sjekker supersprint supersprint har, og til en ganske alright pris. Takk for tipset!
  13. Fikk meg akkurat BMW igjen! KF92778 Forrige eier synes effektanlegget som sto på den bråket så fælt at han hadde fått sveiset på en bakpotte fra? En diesel? (Se bilder) Jeg leter meg grønn etter en bakre effektpotte, men kan ikke finne noen som lager til motoren min. Noen som har tips til hvor jeg kan lete?
  14. Hei, jeg har vært uten bil (dvs. BMW:) en lang stund, men vurderer nå en Z4, nærmere bestemt denne. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48093634&searchclickthrough=true Hva bør jeg se etter generelt? Er klar over at det er automat og at det ikke er M-pakke, men jeg skal kjøpe sammen med fattern, og han må ha automat. Hvordan er prisen? Ser det ligger endel ute nå, raser de unna, eller er det prutningmonn her? Takknemmelig for alle svar, skal å kikke på den i 2-tiden idag.
  15. Min oppfatning er at når det er over 160 HK pr tonn så begynner ting å gå "bra" Men for min del, så er vekt, bremser og lavt tyngdepunkt vel så viktig som at det går fort rett frem. For at rattlås-racing skal bli gøy bør man kanskje opp i 600hk, som han over her nevner
×
×
  • Opprett ny...