Gå til innhold

540is

Medlem
  • Innholdsteller

    953
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Norge

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

540is's Achievements

  1. Ikke noe nye regler der , men kanskje kontrolløren har vært på kurs og lært noe nytt? Les og forstå kapittel 39 her : https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1994-10-04-918/KAPITTEL_39#KAPITTEL_39
  2. Ingen behov for å ta av innsuget på N47 og B47. Bare kabelnettet oppå motoren som må løsnes og legges til side før man kan se plugghettene. Fyller du plugghullene med wd40 eller liknende, aller helst Injector ex og/eller Teflube og kjører noen dager så har du gode sjanser om du prøver mens motoren er varm ex for å løsne, teflube for trege plugger https://nettbutikk.wuerth.no/Produktkategorier/Injektorlsner-Injector-EX/31223008050109.cyid/3122.cgid/no/NO/NOK/?srsltid=AfmBOoqn_ocI6MLki1A-M1L2anYqHiI1CUg3-dk3eaaN66pz5T_PJTL3 https://nettbutikk.wuerth.no/Produktkategorier/PTFE-Smreolje-Teflube/31223008070905.cyid/3122.cgid/no/NO/NOK/
  3. Heller ATE som du har hørt om da, de lager masse bremsedeler til bilfrabrikkene
  4. Gikk ut å prøvde igjen etter 1,5 t, da var alt ok Typisk det om det er dårlig kontakt der. Når bilen er død kan du prøve å banke på området under hanskerommet og foran på gulvmatten. Våkner den til liv da så vet du hva det er.
  5. Pratet med en som hadde hatt sin Fiesta med 1,0 inne for reimskifte, ble 32 000 på Ford
  6. Begge er vel temperaturgivere. Kamføler sitter lengre frem, festet med en liten skrue
  7. JC51 Det var en 2017 modell 520dx
  8. Var inne i AOS og registrerte service på en 2018 520D med B47 ,den hadde denne kampanjen.
  9. Hørest ikke utenkelig ut, EPS feilen kom jo først på 208592km, så etter 8 km kom motorfeilkoder, så 5km til før restrerende koder.
  10. Anbefaler å sjekke om rustne triggerringer for abs på drivakslene bak akkurat begynner å subbe i sensorene, ikke nok til at det gir feilkoder men annet trøbbel. Det ser du fra innsiden , eller uregelmessig hastighet i datalister med ISTA. ABS Sensorene og magnetringene i hjullager foran kan og gro ned av rustpartikkler som forstyrrer, blås rent med trykkluft
  11. Start med å sjekke om det er riktig oljenivå på den. Og lukter den oljen som er der brent er det mest trolig tid for overhaling eller bytte
  12. Uten å ha sjekket ETK kan jeg si at F25 ikke har triggerringer på noen av drivakslingene, her er det magnetringer i hjullagrene. Generasjonen X3 før denne hadde triggerringer bare på bakakselen
  13. Tviler på at en norsksolgt 2011 modell har denne modulen. Den er for de som har sensorer i hjulene og det har vel du ikke? Tenker at denne bruker abs systemet for å detektere hastighetforskjeller ved lufttap. Som sagt les ut feilkoder. Og ett enkelt og bra diagnoseapparat er denne ,jeg har forgjengeren i hanskerommet og den gjør igrunn det samme som den Launch x431 jeg har på jobb til mange 10 000 bare at denne er bare til BMW. https://www.ebay.com/itm/306491254877
  14. Jeg nevnte T-pro som sikkert er landets største leverandør av uorginale Tesla deler?
  15. Der har du fått løse foringer fra Lemfördrer i mange år,på min E60 så byttet jeg på ca 400 000 fordi jeg syntest at de så litt slitne ut,det var de egentlig ikke når jeg demonterte de
×
×
  • Opprett ny...