Gå til innhold

540is

Medlem
  • Innholdsteller

    928
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Norge

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

540is's Achievements

  1. Metallco er ikke vanlig bilopphuggeri som selger deler, de driver med metallgjennvinning. Så kommer bilen innom porten der så går den i kverna samme hvor verdifull vi synest at den er.
  2. ETK sier 33 53 6787204 Coil spring, rear GS sier 33536787203
  3. Du ser jo dysa rett foran o2 sensoren, følg det sølv røret derfra så langt du kan og se etter gnag. Bruker å gnage mot traversen
  4. De kan være bare litt løse, såpass at de knirker litt når karosseriet beveger seg. Du kan jo først begynne med å sjekke om skruene ute ved støtdempertårnene sitter godt.
  5. Når du først er under der bør du sjekke om røret til Ad-Blue dysen ligger og gnager på traversen eller noe annet. Ikke uvanlig, - dyr reperasjon for å byttes.
  6. Skal være det, det ser du og om du sammenlikner kontakten mot på den nye o2 sensoren. Den nye er smurt fra fabrikk, annen smurning kan forstyrre den nye
  7. Har ikke din bil registreringsnummer PD53789 ? Da skal du ha Lamda sonde 0281004740 (Alternativ for 13628573155)
  8. Nr 1 eller 7, det står i teksten. Men du bør velge riktig bil først da... Lambda og nox er litt like å se til, men helt forskjellig funksjon
  9. Om den er overgang fra originalt BMW delenummer 13628573155 så er den riktig. Den sensor du har bilde av er nox sensor etter nox katalysator, den skal du ikke røre før du må. Lambda/O2/oksygen sensor etter katalysator sitter lengre frem, ved flexistykket på eksosrøret
  10. Sjekk skruene for støttestagene fra støtdempertårn til torpedovegg. Er de skikkelig faste så sjekk boltene for traversen.
  11. Noe sånt kan være kjekt, men om man har plass til å tre innpå en 22mm ringnøkkel kan det og gjøre nytten. https://www.skruvat.no/verktoy/bilverktoy/avgass--og-lambdasondeverktoy/pipenokkelinnsats-lambdasonde-p1154347?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=NO - Shopping - Longtail&gad_source=1&gad_campaignid=22371759077&gbraid=0AAAAADmMo4T4ZIMDOAQZ-_8UJ00JrahUc&gclid=CjwKCAjw-svEBhB6EiwAEzSdrtF55bTpzfK4uKYKH28KsTdwV8y-p8Nr-q72NXwS7B9by_o9Fq73WRoCcbQQAvD_BwE
  12. Ja,men du kan godt først prøve uten varme bare du ikke tar i det du klarer
  13. Brudd i varmekrets i o2 sensor etter katalysator er ikke uvanlig på BMW diesel rundt 2015 årgang etter at de har gått 100 000 ish km. Ingen vits i å bytte mer, men bruk Bosch eller original. Som oftest enkel å bytte, men gjerne varme skikkelig først
  14. . Visst ikke det funker så blir det prøve nye originale lambda til 4700kr/stk 🙃 Heller først sjekk om det er falskluft, både på innsugsside/motorlufting og på eksosside før lambdasensorer
×
×
  • Opprett ny...