Gå til innhold

jon///M

Medlem
  • Innholdsteller

    1898
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om jon///M

  • Bursdag 10/31/1986

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Trøndelag
  • Interesser:
    Norge
  • Kjøretøy
    323ti Kvampact

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

jon///M's Achievements

  1. En stund siden siste oppdatering, men har fått gjort en hel del i vinter, dette får jeg komme litt mer tilbake til senere men den store oppdatering jeg holder på med er nye felger til den, eller.. det vil si gammle felger.. jeg har hatt et sett med bbs rc liggende i flere år som jeg hadde en plan om og få bruk for en dag, og nå nermer det seg. Har fått montert sammen den ene felgen nå i kveld og slik blir resultatet👍🏻
  2. Det var ivertfall noe slags locktite på disse da jeg demonterte di, noe blått stoff i gjengene..
  3. Har et sett med bbs rc090. 2delte felger med hel tønne og løst senter som jeg har renovert og skal montere sammen nå. er det noen som vet hvor mange nm man skal bruke på boltene? hvilken locktite bør man bruke? og må man ha noe mellom senter og tønnene? Ser mange bruker tettningstoff på 3delte men det trenger man vel ikke på 2delte?
  4. Har hatt flere morsomme og råe samt noen skremmende opplevelser i BMW. Den mest skremmende er vel med en F90 M5 competition, der vi skulle teste den i ren bakhjulsdrift med antispinn av🙈 bilen kom plutselig litt vel brått ut av en sving og slapp på bakhjula på vei mot autovernet.. ble rimelig svett da jeg trodde jeg dro ut med en bil til 2mill😳 klarte heldigvis og ta den inn igjen men etter dette ble alt elektronikk slått på igjen😂 Ellers så har jeg vært med proff sjåfør med F90 M5 på nurburgring, det var heftig! Har ellers testet ganske mange forskjellige M biler oppigjennom og det er virkelig mye morro og få kjøpt!
  5. Holder på og bytte tetting i diffen på drivaksel kobling. Men det ser nesten ut som at tettningsringen har delt seg.. skal den «koppen» stå igjen på akslingen? På bilder og youtube ser det ikke ut som at den skal være der.. tror kanskje ikke tettningsringen er org bmw da den ikke har bmw merket, mens den nye har det. gammel til venstre og ny til høyre
  6. Skal gå til innkjøp av gatslicks til compacten, men jeg lurer på hvilke erfaringer og anbefalinger dere har ang gateslicks. Har selv hatt Toyo R888 på en e30 318is tidligere og var meget fornøyd med det, men ser at flere anbefaler ikke di ved autoslalom.. litt usikker på hvor mye jeg før kjørt på bane til sessongen men satser ivertfall på et par trackday treff i første omgang, og kommer jeg over autoslalom i nærheten så hadde det vært morro og prøve, sitter også med en tanke om og få til en tur til ringen. Men hva anbefaler folk til en forholdsvis god allrounder dekk? Har sett litt på nankang ns2r? Da det ser ut som mye dekk for pengene.
  7. Kom kom, kaffe skal du få og 👍
  8. Liten oppdatering. Har skjedd litt lite her i det siste da jeg jobber ganske mye for tiden Men fikk en lite pakke fra koed for en liten stund siden med flere smådeler, klips etc. Der kom også nytt lager for rattstammen, og dette måtte jeg sporenstreks sette igang med da den har en meget stygg lyd fra rattstammen når man svinger. Begynte med og demontere rattet, slik at jeg kom til lagret. Her ligger det en låsning som måtte av fikk den av etter litt knot Deretter var det bare og ta ut lagret, dette satt også litt men kom til slutt ut. Derretter var det bare og sette sammen med det nye lagret og håpe at dette gjorde susen. Og det ble myyye bedre! Noe lyd er det enda, men langtfra slik det var. Jeg bestilte også ny list foran som jeg kan bytte med når jeg skal på treff eller slikt, så slipper jeg skilt foran. Det manglet også en lastestropp i bagasjerommet som jeg måtte bestille opp, byttet ut den gammle med det samme da disse var billige. Og... så har jeg vært på utkikk etter feilgrep til bilen som jeg kan bruke som banehjul, som bør være litt lett, sterke og se noenlunde bra ut på bilen. etter og ha sett etter dette en stund og funnet flere som kanskje kunne ha egnet seg men som har ligget litt for langt unna så kom jeg over et sett med BBS rc304 i 8x17 dim. Disse var hele men stygge i lakken så di blir nok pusset opp på sikt, men i første omgang så skal di få et sett med gateslicks slik at di kan brukes, har uansett planer om og få på BBS rc090 hjula til sommeren som skal brukes som daglig felger. Og det beste er at di selvfølgelig er en del lettere en z3M hjula, ivertfall bak! Vekt på Bbs felg med org dim på dekk, 225/45-17 vekt på z3M felg foran med feil dim på dekk Vekt på z3M felg bak med feil dim på dekk. Bak sparer jeg over 2kg PR felg! Det har nok en del og si på compacten! Slik blir det ca skal vel innrømme at z3M hjula ser litt bedre ut på bilen, men som sakt så skal dette bare være banehjul så da spiller det ingen rolle. Men da må jeg begynne og se etter noen gateslicks som jeg kan bruke, hva anbefaler folket her? Har tidligere kjørt med Toyo r888 på 318is’en jeg hadde tidligere og var veldig fornøyd med disse, men om noen har tips om noen andre typer som enten er bedre eller like bra til en billigere pris så er jeg åpen for forslag, hva ville du valgt og hvorfor? Har fortsatt mye som skal gjøres iløpet av vinteren men Pga at det er fryktelig travelt på jobb for tiden så blir det som regel litt tid mellom hver oppdatering.
  9. Ja jeg er enig med deg ang motoren, fin 6er som passer godt til denne bilen, hadde jo egentlig tenkt og kjøpe en 318ti, men angrer ikke på at jeg gikk for 323en istedenfor.
  10. Den kommer opp som 323 bare
  11. Det kan nok hende at det finnes flere. Ser forøvrig at min ikke kommer opp på siden som du har søkt på.
  12. Har fått lest igjennom hele tråden din nå, og skal si du har god smak på bil! Vurderte selv z3 coupe før jeg bestemte meg for compacten, grunnen var så enkel som at jeg var avhengig av og ha baksete da motorsykkelen ble byttet ut med noe som jeg kunne ta med meg ungene på treff i, der kom dessverre z3 for kort til for meg. Men morro at du har skaffet deg 3stk! Følger med på testingen din ang bremser, da jeg også skal se på dette etterhvert. Jeg er også i markedet for banefelger, har du gjort noen tester ang vekt på forskjellige felger? Jeg tenker originale BMW felger i 8x17».. da jeg tror man kan få mye felger for prisen som også tåler noenlunde bra med juling, men er litt usikker på hva som er bra og hvor tunge di er.. vil helst ha så lite uavfjæret vekt som mulig.
  13. Morro at du har fått dette til, og om dataene her stemmer så har jeg en ganske sjelden bil her til lands. 1stk i blå.
  14. Foran så regner jeg med jeg må bruke bremser fra e36/e46, har sett den løsningen med 330 bremser, den er nok en rimelig fix men er tydeligvis tung som du sier, og dette er noe jeg vil prøve og unngå. Følger med på tråden din og følger spent med hvordan du løser dette. Men bak tror jeg at jeg kanskje må bruke z3 løsning på bremsene.. virker som og være meget spesielle bremser bak på denne da skivene ligger meget langt inn bak. Nye klipp og deksel gjør underverker ivertfall, mye som kommer bort eller blir slitt løpet av 20-årene. Nei å lime klipps blir nok aldri bra, går over og bytter det jeg finner av klips og slik som mangler eller er knekt. Ja jeg skal innrømme at det var veldig fin høyde på den da den bare sto iro, men den ble altfor ubrukelig og kjøre, tok nedi garasjegulvet når jeg kjørte inn og ut.. mulig den kommer litt ned igjen, men dette orker jeg ikke og begynne med før Bbs felgene kommer på, den er uansett parkert for vinteren nå. Hei Ove, kult at du ser igjen bilen igjen. cd spilleren manglet som sakt her, men det er ikke noe jeg prioriterer akkurat nå, men når den tid kommer så vil jeg ha enten original BMW eller noe som ser originalt ut. Det ble mye bedre med «nytt» og riktig type ratt, det var faktisk litt mindre diameter på en det som sto da jeg kjøpte den også, her tenker jeg og få trekt opp rattet på nytt etterhvert, kanskje i alcantara?.. Tweeterene blir nok plukket ut når jeg kommer til det, jeg skal IKKE ha løse tweetere som er delvis limt fast på dashen... -Diffen har jeg fått opplyst er fra 325e, den fungerer kjempefint til bilen synes jeg, men den svetter nå litt olje så den skal få seg en liten overhaling nå i vinter med ny olje. -Har testet bilen på bane en gang allerede og synes at den lå kjempebra i sving, men dessverre hadde jeg ikke andre hjul, og z3M felgene virker og være ganske tunge. -Bremsene er noe jeg kommer til og oppgradere, jeg må bare finne en oppskrift på gode bremser som ikke veier altfor mye, foran så ser jeg det finnes mange alternativ i flere prisklasser, men bak er jeg mer usikker.. finner ikke så mye info om hva man kan oppgradere med der. -Merket godt at skinnsetene var glatte, har vurdert og få tak i seler som jeg kan bruke eller evnt få tak i et sett med gode racing stoler som jeg kan sette inn før trackdays, minuset her er når jeg skal kjøre ned til ringen etterhvert er at det blir litt vel langt og kjøre i disse.. Noen av festene til disse er der enda, jeg skal se om jeg kanskje finner disse beltene på nett og vurdere denne løsningen jeg og. -Arti at den ytet såpass, merker ivertfall at den drar ganske bra til og være en 323. -Har ikke sjekket sensoren her men kjekt og vite. -Har selv ikke vært på rudskogen så om dette er en god tid eller ikke kan jeg ikke uttale meg om, men at bilen har potensiale til mye moro skal være sikkert. -229km/t er vel mer en nok for meg, ivertfall i en 20-årene gammel bil. -Ja dette har jeg sett, den originale eksosen fulgte med, men nå står det banan manifold fra e36 m3, samt et rustfritt (ivertfall delvis) eksos fra m3 tror jeg med scorpio eksos bakerst, (tror det var det ivertfall), her kommer jeg til og modifisere litt etterhvert da jeg synes den henger litt langt ned helt bakerst, skal også bytte ut noen rørbiter der det er brukt vanlig stål for og skjøte eksosen. -Ja denne moden har jeg hørt, PR i dag er vel ikke denne shimset, men en kamerat har testet dette med veldig gode erfaringer på en e36 m3, når jeg får testet litt mer på bane til neste år så skal dette testes ut. Ellers så har det kommet mer deler og jeg har så vidt fått byttet noe deler, men jeg har brukt mye tid på jobb samt og skru på andre sine biler den siste tiden slik at jeg ikke har hatt tid til og legge ut noe, det kommer nok en oppdatering etterhvert, og neste uke håper jeg og få bilen i bukken for og begynne under bilen.
  15. Takker for fine tilbakemeldinger. Det har vert litt hektisk i det siste med unger og slikt, men jeg har fått klart og lurt meg litt ut i garasjen innimellom. Mandag kom det pakke fra Koed med litt forskjellige ting. Det jeg gledet meg mest til var og bytte ut rattet til et som var mer riktig for denne bilen. Dette var det som sto i bilen da jeg hentet det. Dette ankom, et brukt ratt og airbag fra en 98mod e36 coupe, litt slitt og en søm som delvis er litt løs, men det får duge inntil videre, tenker muligens og få det trekt opp etterhvert. Brukte en skinnens og skinn krem for og se om det ble noe bedre, litt bedre ble det nok, men skal gå over dette litt bedre etterhvert og farge det opp. Før Etter Det sto heller ingen spiller i bilen, og dette har jeg ikke tenkt og prioritere akkurat nå da jeg heller liker og høre på m52 motoren synge! Derfor bestilte jeg blendelokk for at det visuelt skal se bedre ut. Noen har sikker fått med seg disse ettermonterte tweeterene på dashen.. di skal fjernes når jeg får tid! ellers så manglet det et deksel over passasjer beltet foran. dette måtte selvsagt rettes opp i. Girkula som sto på var også meget dårlig og ødela ganske mye av kjøreopplevelsen da denne var i hard plast og var sprukket slik at den ikke låste seg fast, dro den av hver gang jeg var litt ivrig i giringen. Ny i skinn montert. Airbag dekslet var også løst, denne har jo vært i en kollisjon slik at airbagen har løst ut. ny airbag er montert men klipsene som skal ryke er bare prøvd og limt, dette holdt ikke og nye ble kjøpt inn og montert. Før etter Har også en del andre deksel, men dette er jeg ikke helt færdig med enda, så jeg kommer nok tilbake til det. Den ble da også litt høyere foran etter at jeg monterte bilstein coiloversen, her har jeg kun montert di med den høyden di var innstilt på, mulig jeg kommer til og justere disse litt ned når jeg får på Bbs hjula neste år. bak har jeg ikke juster noe nå, kun montert inn den ene justeringskruen som manglet. Har også fått testet bilen sånn smått på både våt og tørr asfalt, og kan si at den er meget leken på våt asfalt og sitter som en gokart på tørr! meget godt grep i sving! og meget morsom på svingete veier uten at man nødvendigvis må kjøre så fort at lappen ryker. Holder fortsatt på og se over bilen og skrive en deleliste på hva som bør oppgraderes i vinter. har meget lyst til og oppgradere bremsene etterhvert, foran er det jo ikke noe problem da man kan ettermontere så og si alt av e36 og e46 bremser her, men bak er jeg noe usikker og finner ingen klare svar på hva som bør passe rett på, noen sier z3M, men disse regner jeg med er dyre og vanskelige og få tak i.. Vil heller ikke ha altfor store bremser da jeg ikke vil ha større en 17" felger på den. Kanskje noen har noe tips til hva slags bremser man bør gå for?
×
×
  • Opprett ny...