Gå til innhold

paaab

Medlem
  • Innholdsteller

    29
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Bosted:
    Karmøy
  • Kjøretøy
    F80 M3 LCI II

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

paaab's Achievements

  1. Noen oppdateringer på bilen Boerrejr?
  2. Du her fått noen pokaler også ser jeg.
  3. Hei. Fin bil 👍 Vil du dele litt erfaring? Lurer på følgende: Hvor kjøpte du BCforged felgene, er du fornøyd med ACS fjørene og funker de greit sammen med MP front leppen? Hadde vært kjekt å sett bilen i virkeligheten. Jeg holder til på Karmøy mvh Pål
  4. Hei Legger ved bilde av min Gamle F800GS, og den jeg har nå, Husqvarna 701 Enduro. GSen ble litt stor og tung til det jeg ville bruke den til, TET løyper i Europa, og mest mulig grusveier her hjemme.
  5. Hei Jeg har begynt å planlegge Europa tur til sommeren for meg og fruen, håper på 3 uker. Har lyst å få med meg Transfagarasan, øst til Albania og opp kysten gjennom Kroatia. Er det noen her inne som har erfaring med kjøring i dette området som kan komme med noen tips? Vedlagt er bilde av bilen jeg vil kjøre på turen.
  6. Byttet nylig fra E61 LCI 535d til denne F80 2018.
  7. paaab

    550xd høy km

    På en 3 år gammel bil er det jo litt høyt. 🤔 Tror ikke det er taxi nei. Langkjørt i Tyskland sies det.
  8. paaab

    550xd høy km

    Hei Noen som kjenner til om høy km (ca130 000) preger 550xd mere enn andre diesel modeller? 2016 mod.
  9. Ok, takk for svar
  10. Hei Min F80 Comp. Package mangler korsrygg støtte. I instruksjonsbok er det bilde av knappen. Noen som vet om dette er klargjort og mulig å ettermontere?
  11. paaab

    BMW dieselmotorer

    Ref tidligere post har jeg fått skiftet en dyse på min 535d E61 og har ikke hatt problemer med at motor stopper etter det. Men det jeg lurer på etter å ha snakket med 2 kollegaer som er eks mekanikere, lastebil og Møller, hvorfor kutter motoren helt når det blir for høy indre lekkasje i en dyse? Hadde det ikke vært bedre om dersom programvaren feks regulerte tenningsrekkefølgen og fortsatte å gå på 5 sylindre? Ifølge mine venner skjer dette på de bilene de har jobbet med. Og er det ikke usunt for girkassen at motoren feks kutter helt i høyere hastighet?
  12. paaab

    BMW dieselmotorer

    Håper de vet hva de gjør på.....
  13. paaab

    BMW dieselmotorer

    Fikk svar fra Bavaria nå. Feil på ene dysen iflg feilminnet, dette hadde de også sjekket manuellt (ikke spør meg hvordan :-)). For stor indre lekkasje så da "forsvant" hele rail trykket visstnok. Og selv om jeg ikke har vunnet i Lotto så sa jeg at de kunne skifte den. Håper det svarer seg at stempelet på faktura er BMW og ikke Mekonomen..... Noen som har tanker/meninger rundt dette?
  14. paaab

    BMW dieselmotorer

    Ja, bilen står hos Bavaria og jeg ringer de imorgen tidlig og spør om de kan gjøre det. Kommer tilbake med mere info etter det er gjort. Takk for svar.
  15. paaab

    BMW dieselmotorer

    Hei Hadde litt trøbbel med min E61 LCI 535D idag. I løpet av 5-10 minutter kuttet motoren 2 ganger. Parkerte bilen i ca 3 timer og kjørte hjem igjen, samme skjedde en gang til. Kjørte i 60 km/h med et lite pådrag opp svak bakke når det skjedde første gang, andre gang når jeg skulle øke fra 60 til 80 km/t, og tredje gang i 60km/t ved rolig pådrag. Motoren oppførte seg som normalt og plutselig kom det som et slag i kassen, etter det skjedde det ingenting når jeg ga gass, men turtelleren viste turtall og jeg så at kassen girte ned helt til de siste metrene før bilen sto i ro. Da gikk turtelleren til 0 og jeg mistet bremsekraft og styringen ble tung. Motoren var da stoppet av seg selv. Det kom også melding i display at styringen var ute av sync men ikke farlig å fortsette. Regner med at det var siden jeg vridde på rattet etter motoren var stoppet. Ellers ingen feilmeldinger før eller etter. 2 av gangene tok jeg av tenning og på igjen, startet da som normalt. Den ene gangen prøvde jeg å starte uten å ta av tenningen, da bare gikk starteren uten at motoren startet. Stoppet starteren igjen, av og på med tenning så startet motoren som normalt igjen. Ifølge momentanforbruks måleren er forbruket mye høyere en normalt og det høres en dypere brumming i eksosen, likt som når det er regenerering av dpf på gang. Hørte også "tikking" i eksosen når jeg parkerte, selv om jeg hadde kjørt rolig. Alt av servicer er tatt på bilen, olje skiftet på kasse for 1 år siden, Siste service tatt for 2 mnd siden, da med skifte av innsugsmanifoil sammen med glødeplugger og styrerenhet til glødeplugger, samt vakuumslanger i samme område, ingen feilmeldinger da. Alt dette gjort hos BMW. Bilen blir heller ikke "grisekjørt"....... Den er gått 118000km, siste 60000km i mitt eie. Ikke mye "bykjøring". Noen som har opplevd noe lignende eller har teori om hva som kan være årsak til dette?
×
×
  • Opprett ny...