-
Innholdsteller
3855 -
Ble med
-
Dager vunnet
31
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Werther
-
Når vil e46 begynne å stige i pris igjen
emne svarte i Werther sin kortsluttning i Annet BMW og motorprat
E36 har allerede tråkket opp den løypa og vist veien. Og jeg kommer ikke på en eneste E36 som har begynt å stige i pris. E30 begynte ikke å stige særlig i pris før den hadde passert 20 år, ofte nærmere 25 år. E21 323i trengte nesten 30 år, de andre motoralternativene har ingen verdi. E46 må nok vente 8-10 år til før man snakker verdistigning, og da kun på M3, 323/325/328/330 CI. Ser ikke at cab har noe potensiale. -
Jeg hørte at en svart BMW hadde krasjet i Havsjødalen i går kveld. Vet du hvem det var - hva slags BMW? Var også en X3/X5 som hadde dratt ut i sjikanen ved Teigen i 01-tiden.
-
BMW versus Mercedes - stasjonsvogn - ønske om kjøpshjelp
emne svarte i Werther sin POS i Annet BMW og motorprat
Med ditt budsjett ville jeg gått for en E39 523i(a) eller 528i(a). Km-stand betyr mindre enn vedlikehold/rust. 530D begynner å bli billig, men de er stort sett med automat. Og 3l-dieselen sin automat-kasse har hatt en lei tendens til å havarere - BMW sine automater funker greit på rekkesekser bensin, men det kan se ut som de sliter mer med sekserdiesel og V8 bensin. Akkurat der er MB noen skritt foran mtp holdbarhet. Jeg tror ikke E34 touring blir noe billigere i drift enn E39. Evt kan du vurdere E46 320D touring - den matcher dog ikke W210 på komfort og plass. -
I dette tilfellet kan man ikke begynne å argumentere med "dårlig vei", det blir for dumt. Det får være måte på syting og klaging. For alle med et minimum av kjøreerfaring, så er det opplagt hva som har skjedd når man studerer bildene. Det er ikke vannplaning som er årsaken til ulykken, det er sladd + kontra. Dessverre er BMW-sjåfører ofte involvert i trafikkulykker, lik det eller ei. Det er en konsekvens av rwd og aggressive sjåfører. Jeg ser ikke hvorfor han ikke skulle miste lappen - jeg har mistet lappen for MYE mindre alvorlig tilfeller enn dette, med mindre karosseri-skader og null personskader. Jeg er for at Norge skal ha normalt god veistandard, men ikke skyld på veistandarden når det er opplagt førerfeil, som det for øvrig er i 9 av 10 tilfeller.
-
Z8 Alpina stjålet i Kristiansand - 14. Juni 07:30
emne svarte i Werther sin Simennzz i Annet BMW og motorprat
Rart hvordan stjålne BMWer alltid ender opp i Telemark ...Håper virkelig ingen slakter en slik bil for å sette delene ned i en E30. -
Jeg ble faktisk litt skremt når jeg så overskriften din. Så for meg at du var påkjørt av et kvinnfolk i SUV e.l. Men viltpåkjørsel går på svinn-kontoen Har kjørt på en del dyr selv - tok bl.a. en voksen rev på E6 i 130 km/t midt på fangeren/skiltet, og hektet et rådyr i 90km/t med Merca i fjor høst. Heldigvis har jeg aldri fått store skader - de kommer bare når jeg selvforskyldt drar i skauen. Du skal forresten ha skryt for at du tar deg tid til maskeringsteip ved polering. Selv tenker jeg alltid eplekjekt at "det går nå bra", men når jeg er ferdig står jeg og banner over alle de hvite listene rundt bilen
-
Interessant å se hvordan media blir påvirket av facebook. Istedenfor en normal overfladisk artikkel får man en detaljert og personlig beskrivelse av både ulykken og personen. Mangler bare et intervju med mora hans for å få det helmaks.
-
Slik blir bilene når BMW går over stokk og stein for å bli markedsleder og kapre Avensis-kunder. Dog er det jo ingen tvil om at bruksmønsteret og kjørelengden din ikke er gunstig for en dieselbil. 14km hver vei med flere stopp får knapt driftstemp på sommeren, i hvert fall ikke på vinteren.
-
Det varierer litt mtp innpress. Har sett en original 3.6 med både 15" alu og 15" stålfelger bak, men som nevnt passer ikke alle 15"-felger.
-
NAF kjøpstest... Tommel opp! :P Bil solgt!
emne svarte i Werther sin Ivrig86 i Annet BMW og motorprat
Hvis man har kjøpt og solgt en del bil, så kjenner man igjen lusa på gangen. Folk som skal ha gull for vekslepenger - sånne timewastere er så utrolig irriterende. Akkurat som med folk som sender email eller sms med idiotiske spørsmål som allerede er opplyst - det er en mangelvare i dagens samfunn med folk som leser teksten og tar ansvar for egne handlinger. Så den politisk korrektheten kan du legge fra deg.... -
Jeg er usikker på antall Carrera GT i Norge. Jeg var og tittet på en grå som sto på Autotuning Råde for noen år siden - for en lyd på kald motor innendørs Usikker på om den bilen er den samme som gikk i Tromsø - mulig Autotuning sendte bilen til Sandven i Bergen og ble solgt der, mtp ST-skiltene? En bimmers-bruker la ut bilder her på forumet av en gul Carrera GT han møtte på Vestlandet. Så er i hvertfall to stk. For 13 år siden var jeg nede hos en bilutleier syd for Stuttgart - der tittet jeg nærmere på en F40, en 288GTO og en gul Diablo. Har ikke vært helt meg selv siden... Apropos Yellowbird - mannen som solgte den har også en 993 RS Clubsport og en 911 Carrera 3.2 Speedster. 3.2 Speedster er ingen superbil, men fy så herlig og sjelden den er. Går to i Norge - den røde samt en grå som jeg møtte når jeg var ute og jogget på en øde landevei for 5 år siden. Hadde jeg vært rik hadde jeg fylt opp låven med 911 Speedster, Yellowbird, Countach, Diablo, Testarossa, et par E34 M5 og en F355 GTS som bruksbil.
-
Jeg husket feil, den gikk for ca 800 000kr. Det er også i hvert fall en 959 i Norge. Ryktene sier to stk, en i Stavanger og en i Oslo. Legger ved bilder av nevnte RUF og den ene 959. Sistnevnte restaureres pga skade, og to av bildene er fra når den lå på ebay til 100k$ for noen år siden.
-
Synes du ikke RUF sin "Yellow Bird" var superbil da? Den knuste det meste, og er min drømmebil nr 2. Det går en slik i Norge på skilt - den ble vel solgt for ca 600 000kr i fjor. Min drømmebil nr 1 er dog en hvit Testarossa. Den avbildete røde De Tomasoen med BL-skilter sto til salgs på Høvik for et par år siden for 350k. Den grønne Jaguar XJ220en som dere pratet om tidligere hadde en egen artikkel i bilbladet Drive for ca 12 år siden. Da ble den hentet i Bern/Sveits og kjørt til Norge.
-
NAF kjøpstest... Tommel opp! :P Bil solgt!
emne svarte i Werther sin Ivrig86 i Annet BMW og motorprat
Jeg ville ikke brukt tid på denne personen. Hvorfor skal du bruke masse tid og penger på NAF-test, OG kjøre bilen land og strand rundt til han? Han høres ut som en kravstor, bortskjemt unge. Hvis man er så giddalaus at man ikke orker å dra ned og se på en bruktbil, og legger alt ansvaret på selger - styr unna. Slike kjøpere er bare problemer. -
Mitt innlegg ble tydeligvis slettet av Fredrik. Har sendt pm til moderatorene for å høre om noen av dem gjorde det. Jeg har ikke fått pm eller advarsel i hvert fall, det ble bare borte. Men jeg tar hintet, siste gang jeg legger inn innlegg her, Fredrik.
-
Kan dere kjennere gi en uerfaren BMW kjøper noen råd?
emne svarte i Werther sin BMW13 i Annet BMW og motorprat
Du må regne med at 520Den er mer tungsolgt på bruktmarkedet når den tid kommer. Er 300 stk på finn, mot 60 stk 530D. 530Den har mer kjøreglede. Du lever jo bare en gang.... Du burde sjekke historikken på den Belgia-bilen. Er serviceheftet falskt? Er km-stand justert? Kan være en tidligere leasing-bil som er rævkjørt herfra til månen. -
Sensurert av bimmers-diktaturet
-
Sensurert av bimmers-diktaturet
-
Sensurert av bimmers-diktaturet
-
Sensurert av bimmers-diktaturet
-
Det skjer med både 3.4 og 3.6, så det er noe man bare må leve med så lenge man skal ha en vanlig 996 eller pre face 997.
-
Før var det flere bilder pr side og mindre småprat - dvs mer innhold. Nå må man scrolle seg gjennom tonnevis av innlegg pr side for å kanskje finne en spotting.
-
Kan vi prøve å få denne tråden tilbake til det den engang var - en bildetråd? De siste 3 sidene inneholder 3 bilder av spottinger, resten er tulletråd-småprat. Jeg blir litt irritert hver gang jeg går inn her, også er det den samme småpratingen her som i resten av forumet. Kan vi ikke prøve å holde forumet litt mer ryddig og inndelt? Dette var en veldig fin tråd, som sakte men sikkert glir over til svada.
-
M96-motoren har flere problemer. Ovale sylindere, skjørtebank, sprekk i sylindervegg/sprekk i motorblokk og IMS. IMS-problemet er altså et kulelager som sprekker, samt at bolten til dette lageret knekker. Her er en illustrasjon: http://s138.photobucket.com/user/nisen/ ... 8.jpg.html Det er tragisk av Porsche at de produserte dette i 10 år uten å gjøre noe med det, eller ta ansvaret for havarier. Siden dette har skjedd fra km-stand 50 000 vil jeg tro at Porsche så de første motorrasene allerede på 90-tallet. Angående bytte, så tar vel SSP 100 000kr for rep, og Porsche tar 145 000kr pluss montering for ny motor.
-
Du har et bra utvalg av 996 i prisklassen 300-350k. Prutningsmonnet er stort - er utrolig mange 911er til salgs i dette landet nå. Jeg ville heller gått for 993 - lå to stk i fin stand til henholdsvis 315k og 340k på finn i forrige uke (ene var automat). 993 er mer forutsigbart bilhold - lavere verditap, bedre kvalitet på interiør og man slipper de motorhavariene som kan forekomme på vannavkjølt. Z4 er nok en fin bil, men mangler sjarm og ytelsen. Dog slipper du verkstedregninger på 30 000kr o.l...
