Gå til innhold

Werther

Medlem
  • Innholdsteller

    3855
  • Ble med

  • Dager vunnet

    31

Alt skrevet av Werther

  1. Null problem. Jeg har også overnattet på rasteplasser uten belysning/bensinstasjoner, og det går helt fint. Tror det er tryggere enn å gjøre det her på østlandet, hvor det kryr av litauere og polakker i MB Sprintere som tar alt som ikke er bindt fast med kjetting.
  2. Det stemmer ikke helt, med mindre du befinner deg i 2006. Jeg følger med på prisene til M5 ganske godt, og de touringene som står til 140k blir aldri solgt. De fleste går for 90-120k et sted, og det er helt fine biler. Så 70k er billig, men ikke kupp. M5 har jo hatt en syk prisutvikling. For ti år siden kostet de 170-200k som fine varebiler, og har ikke sunket mye siden. Så absolutt en fin modell å eie hvis man er livredd for verditap.
  3. Det er ikke veldig lett å finne et hotell langs Autobahn, så man må gjerne svinge av til nærmeste by og lete litt. Finner alltid et gjestehus ute på bygda, men de stenger jo gjerne ca 22.00... Jeg pleier å sove i bilen ved bensinstasjoner, det funker fint og er ganske hyggelig. Ingenting er som å kjøre gris på Autobahn på kveldstid, da er trafikken liten og det er mange andre billister som vil kappkjøre. Når man da går lei kan man bare stoppe og sove - null planlegging.
  4. Det sa de om E65 også. Denne har jo nærmest blitt en antikrist i alle BMW-diskusjoner. Er ytterst få som liker denne bilen, så den står som et ganske stort vendepunkt designmessig mellom eleganse (E39) og "littioverkant" (i mangel på bedre beskrivelse). E90 (spesielt rompa) har alltid lignet på en Nissan Primera... E60 synes jeg holder seg VELDIG godt, mens etterfølgeren er grisekjedelig. MB W212 (E), W221 (S) og W204 © knuser henholdsvis F10, F01 og E90 på design. Det er vel liten tvil om hvilken de beste BMW-designene er: E30 og E34. Spesielt sistnevnte har en tidløs blanding av eleganse og råskap.
  5. Jeg synes denne var hysterisk morsom. På Dailymail-linken er det en fin kommentar: "And then Chuck Norris drove by and laughed..." Også denne da:
  6. Jeg er dypt nede i Tuborg nr 5, og hører på Gary Moore. Deilig med fredags-feeling midt i uka...
  7. Dette er et skikkelig entusiast-kjøp! Godt å se folk som bruker penger på SKIKKELIGE biler, og ikke pizzabiler med diesel. Bra at du skal ha skilt på bilen, en slik bil fortjener å bli brukt. Vet at det går en original E32 B12 (blå) i Rakkestad (Østfold) - bruksbil/helårsbil som visstnok funker som pokker til formålet sitt.
  8. Noe som er interessant er at bilselgere har begynt å forstå dette. For kort tid siden ble alle som kjøpte nybil messet opp i rompa om hvor fortreffelig diesel var, og at du var idiot hvis du kjøpte bensin (sier mye om bilkunnskapene til mange bilselgere). Men en kollega som skulle kjøpte seg ny Golf hos Møller nylig ble faktisk spurt hvorfor han ville ha Golf med diesel. Kjøper har ikke særlig peiling, og sa jo "fordi det er det alle kjøper"... Og når selger ble forklart at bruksmønsteret var småkjøring i lokalområdet (konebil), anbefalte selger en Golf MED BENSIN! Verden står ikke til ramadan i utkant-landet... Kjøper er storfornøyd med ny bensin-Golf, men er uvant med at han ikke hører motoren. Pleier ofte å "starte opp" når den står på tomgang etc... Noe som hører med til historien er at han hadde en 08 Touran TDI, og det var en katastrofebil av dimensjoner. Turboen røk etter 40k km/et år, DSG-kassa raste, radiatoren og bakbremsene måtte byttes etter kort tid m.m...Skjønner ikke at han kjøpte seg nytt VAG-produkt.
  9. Da var det min tur til å bli plaget av dette tlfnr... Har annonsert jevnlig på finn i fem år uten svindelforsøk, men det har tydeligvis tatt ganske så av den siste tiden. Kl 05.00 når jeg dro på jobb fikk jeg sms "Min far ønsker å kjøpe bil. Han er ikke i stand til å motta telefonsamtaler, så vennligst ta kontakt med ham på jan78z@live.com. Han har spørsmål. Takk".... Kl 15.00 fikk jeg samme melding, bare med epost jan77sa@gmail.com. Håpløst...
  10. Det blir ikke fakta selv om du gjentar det flere ganger... Citroen CX var raskere enn E28 524td. Det mest interessante med temaet er jo hvor man skal selge disse dieselSUVene. USA kjøper ikke dieselbiler. Kina kjøper bensin framfor diesel de også. Hvis alle kinesere skal stampe i kø med enorme dieselbiler vil vel storbyene forsvinne i et hav av dieseleksos. Vil bli akkurat som LA i 70-årene... Regn med at kinesiske myndigheter vil regulere dette hvis etterspørselen etter dieselbiler skulle øke. I et Europa i finanskrise elsker man diesel, men kjøper stort sett småbiler og mellomklassebiler. Er virkelig markedet for superdieselSUVer så stort at det er lønnsomt? 5-serie GT har jo blitt en flopp, som forventet. Blir spennende å se om disse markedsførings-jippoene blir det samme.
  11. Ble nok mange slike ufrivillige pauser med en lunefull, engelsk sportsbil Selv foretrekker jeg Roger Moore. Han er helt sjef i rollen som James Bond - digger alle filmene hans. Morsom og sjarmerende, rett og slett. "The persuaders" er også en sabla kul serie han spilte i, der han kjørte Aston Martin og kollegaen en Ferrari 246 Dino.
  12. Jeg holdt på å kjøpe ny E92 320, men den døve motoren er grunn god nok til å styre unna. Selv synes jeg ikke en 325 er/var billig - mener å huske den kostet drøye 560k før utstyr. Nå er ikke jeg kongen av haugen, så for meg blir det litt i overkant... Synes også BMW bommer litt med dette økonomi-eksperimentet. Hva skjer med bruktmarkedet? Etterspørselen etter E30, E36 og E46 med sekser har holdt seg bra i mange år, og en E46 323/325/328Ci går ikke akkurat av moten med det første. Men moderne og kjedelige BMWer med 4ere mister sjela si, og blir veldig A4. Jeg har jo kjørt ganske mye med en C-klasse med 4er bensin, og det er en fantastisk bil. Men lyden ødelegger - den mangler det lille ekstra som f.eks en billig BMW har. Når jeg i fjor satt på med en kamerat i sin E46 320Ci 2.2 ble jeg imponert over kjøregleden - både lyden og turtallsvilligheten var noe for seg selv. Hver gang jeg ser en jalla E36 med sekser og åpen eksos spinne avgårde, misunner jeg han litt for all den "billige" kjøregleden.
  13. F40 er min drømmebil nr 1. Ikke nok med at den har nostalgi og historien intakt, den er ekstremt potent selv i 2012. Hadde jeg kommet over mye penger hadde dette vært den første bilen jeg hadde kjøpt - den skulle vært weekendbilen opp og ned til Ringen. Ingen andre når opp, selv ikke Countach, Testarossa eller Porsche 964 3.6 Turbo.
  14. 140k for en E34 M5 touring er IKKE et kupp. Dette har de kostet i årevis...Jeg kjøpte et greit eksemplar for 130k i 2007, og jeg har sett fine biler helt ned i 110k. Herlige biler med kanskje BMWs beste stasjonsvogn-design noensinne. En 94-95 M5 (gjerne sedan) med skinn er definitivt smashen i godteposen
  15. Morsomt! Det er så lenge siden jeg leste det innlegget på side 39, så det hadde jeg glemt. Bilen er helt klart en nesten identisk prototype for CX... Hele syv år før Citroen lanserte en verdensnyhet som holdt seg godt igjennom hele 80-tallet. Snakk om å være forut for sin tid. Imponerende å skape så fantastiske design i så ung alder. Fiaten er knallfin, men Rollsen har jeg "aldri" likt. Den er for amerikanisert i designet, og ikke like tidløs som andre Rollser. Passat er en legende, selv om mange ikke vil gi den en slik ære. Mitt første minne fra Passat er når jeg satt i baksetet på en 1980 modell, og jeg så rett opp i himmelen pga den strekte/lange bakruten. Det var en 1.6 TD mener jeg, samme motor som i Golf 1. Jeg har noen familiebilder et eller annet sted med en slik Traction Avant. Min bestefar eide en slik på 50-tallet, og kjørte på flere langturer rundt i Norge med min bestemor, onkel og far. Han konverterte til Volvo 140-serie på sent 60-tall, men Citroen-sykdommen ble jo (som nevnt tidligere) overført til sønn gjennom en GS og CX (+ Renault og Peugeot). Ellers må jeg nevne at jeg har et minne fra 1989 brent inn i hjernen av en grønn Renault 16..Det var en fetter av meg med et ferskt førerkort, og han kom sidelengs ut av en sving på en grusvei rett over gårdsplassen til bestefaren min Husker både bestefaren min og jeg fikk et stort hakeslepp med "WTF" Morsomt hvor nostalgisk jeg blir av denne tråden. Er det rart man vender tilbake til bimmers år etter år.
  16. Måtte flire litt av denne. Faren min eide både CX, 505, Renault 5 og Fiat Uno...Med dagens øyne "friske" bilvalg, men greie biler for sin tid. 505en var faktisk ganske grom - gammel UP-bil med svart skinn, soltak og el-vinduer (og rwd). Lik den på bildet... Disse synes jeg er litt tøffe: En svart 505 blir jo også brukt av den franske kunstsamleren i biljakten rundt i Oslo i Olsenbanden-filmen fra 1985
  17. Tittet faktisk gjennom den artikkelen du snakker om for noen uker siden, når jeg bladde gjennom alle de gamle Drive-bladene jeg har. Fantaserte litt om en slik jeg og, men dessverre er det jo fwd. Skal jeg kjøpe Alfa må det bli en eldre GTV6. Kvaliteten suger hardt, men den har stil. Moderne Porscher framstår som veldig kalde, kliniske og kjedelige. Synes både 996, Boxster, Panamera og Cayenne er grisekjedelige biler som mangler karisma. Luftavkjølte 911 og 964 derimot, de har noe ved seg. Angående SAAB: De har levert mye rart de siste 30 årene. De solgte jo en versjon bygd på Lancia Integrale, den var stygg som juling, brukte mye bensin og hadde mange feil. 9-3 har vært utdatert i ti år, og 9-5 er en over snittet dyr bil i drift med mange feil. Egentlig er det på høy tid at de slår av lyset for godt. Husk at merket ikke har gått med overskudd siden 1987 (!!!). Var ikke et sjakktrekk av GM å blande seg opp i den salaten, i hvertfall ikke med det slappe eierskapet der de investerte minimalt i teknisk utvikling. De har istedenfor brukt hele budsjettet på markedsføring der de skryter av forbindelsen til jagerfly.
  18. Når jeg leste det, poppet Citroen CX opp. Ganske unik bil i sin tid - hakket over E12 denne her. Var en periode verdens raskeste produksjonsbil med diesel. Faren min holdt på å kjøpe E12 på tidlig 80-tall, men kjøpte en 1979 CX 2400 Pallas kliss lik den på bildet. God familie- og pendlebil det der. Dog gikk den på høggern allerede i 1991 pga gåen elektronikk og høyt oljeforbruk... I dag er de relativt sjeldne, spesielt serie 1 (74-84). Prisene er lave, men det er nok fordi de koster mye å restaurere. Florerer ikke av delebiler på høggerene heller.
  19. Gode nyheter! Da var det vel bare en narkis som skulle hjem. Enda godt han hadde samvittighet nok til å ikke herje etc.
  20. Uff, det er ille at BMW-kjeltringer organiserer slike tyverier. Slikt går det når man kan sjekke regnr langs veien med sms til 2282. Jeg ser fortsatt ingen sunn og logisk grunn til at slike tjenester tilbys. Datatilsynet er en vits. Er vel en god sjanse for at delene fra denne havner her på forumet i en eller annen form.
  21. Her treffer du spikeren igjen. Roper man i skogen kan man ikke være redd for svar. Veldig kjerring-aktig at man skal ha et spesifikt svar, og blir sur hvis man ikke får det svaret man ønsker. Nordmenn er så sensitive og politisk korrekte, så spørs vel om ikke Hafsmo må trå til med litt sensurering for at ingen skal bli støtet/krenket.
×
×
  • Opprett ny...