Gå til innhold

Werther

Medlem
  • Innholdsteller

    3855
  • Ble med

  • Dager vunnet

    31

Alt skrevet av Werther

  1. Man vet aldri hvor desperat eller drittlei selgerne er. Dog lønner det seg å prute etter at annonsen har gått ut... Hadde en bil som gikk ut på dato på finn som jeg solgte 30k under annonsert pris til en som sendte mail etter annonsen utløp. En annen tok jeg innbytte i en skikkelig råtten Suzuki Vitara med lekkasje fra radiatoren...Så alt kommer an på hvor eventyrlysten og desperat selgeren er
  2. Akkurat her må jeg si meg enig med @Fredrik. Fakta er at forumet lagget som bare pokker og det fløt over av klager fra brukere i månedene før Gunnar solgte forumet. Så uansett hvor mye man hater kapitalisme var det faktisk positivt at noen tok et skippertak og brukte tid og penger på forumet - alternativet hadde vært nedleggelse for mange år siden. Hylle (som for øvrig er en hyggelig person i virkeligheten) åpnet jo bimmeren som gikk nedenom og hjem etter kort tid. Det er veldig lett å kritisere fra sidelinjen uten å bidra selv verken med innlegg, penger eller arbeidstimer.
  3. Jeg tolker det som at BMW vil ta seg bedre betalt for manuelt gir i fremtiden. Er helt enig - virker ikke som BMW er helt på bølgelengde med entusiastene, pussig nok. Dog har det vært slik i over 10 år nå - man så det allerede i 2005 når europeere ikke kunne bestille E60 M5 med manuell kasse på tross av solide salgstall av E39 M5 som utelukkende ble levert med manuell. På mange måter følger dette utviklingen ellers - ta ekstra betalt for selvfølgeligheter. Først reservehjul, så må man betale for å få større bensintank enn 45 liter (!!) og etter hvert manuell kasse. Snart må oss som foretrekker manuell bruktimportere bil fra Russland. Sånn ellers...Kom over en uheldig kar i en DB5 som ble truffet av en Opel Astra som kjørte på rødt lys. Dog har den såpass med verdi at den mest sannsynlig vil bli bygget opp og komme på veien igjen (ikke noe mer info i linken...). http://www.curbsideclassic.com/blog/cc-cohort/cohort-outtake-ouch-that-hurt-and-it-hurts-to-look-at-it/
  4. Grattis med den dølleste bilen på forumet.
  5. Får meg til å tenke på den norske seriemorderen Belle Gunness fra Selbu som emigrerte til Østkysten og livnærte seg på drap og forsikringssvindel. Hun tok saken i egne hender... https://no.wikipedia.org/wiki/Belle_Gunness
  6. Kom over en 740d som har fått hard medfart. Typisk slike biler som dette som ender opp på auksjonen.no eller stadssalg.
  7. 80-talls Lincoln går det ikke mange av langs norske veier, så spesielt artig med denne norsksolgte. Litt av et navn for øvrig - "Town Car" på en slede som er 553cm lang. Kinkig å lukeparkere....
  8. 1971 MB 280SE og bilindustriens svar på ertesuppe - 1979 Opel Rekord 2.0S.
  9. Har også hatt oljebehandling på flere biler, de fleste eldre og med høy km. Oljen kryper godt, og hindrer den rusta som er i å bli verre. Det som er litt uvant er å ikke spyle understell og innerskjermer på vinterstid når man vasker bilen (for å ikke spyle vekk olja). Et tips - hvis du har tenkt å skru under bilen eller sette den på verksted i nærmeste framtid burde du vente med oljebehandling til etter reparasjon. Er et skikkelig griseri å jobbe under bilen, og verkstedene hater det.
  10. Elbil-politikken er bare en forlengelse av hvordan samfunnet er ellers. De rike er vinnerne og de fattige er logisk nok taperne. Intet nytt under solen....Du må huske at rikere mennesker og tiden deres er mer verdt, og at det derfor er helt ok at de lager enda lengre køer for de fattige i rushtiden. Når jeg står og glaner inn i den rustne ræva på en Toyota Hiace mens Teslaer på 2t+ med en person i passerer i kollektivfeltet og tvinger seg inn i køen over skraverte sperrefelt og foran busser har jeg mest lyst å parkere på tvers, hoppe ut av bilen og:
  11. Blir jo litt off topic, men synes ikke 85000kr hadde vært noen upris for en pen facelift 530i med M-pakke, bra med utstyr, lav km og lite rust.
  12. Artig at det går to slike som er nesten identiske her til lands - begge 2001 med M54B22 , M-pakke og dessverre automat. Den andre hadde vel gått 100k mer, mer rust og alcantara hvis hukommelsen er på stell. Tror jeg har sett en eneste E39 i denne fargen langs veien på 15-20 år, så noe hverdagssyn er det ikke i Norge. Ulempen med rød bil er at den må se ship shape ut til enhver tid - slurver du med vask, polering og kjipe vinterfelger kan bilen fort virke sliten. Dog blir man "premiert" til de grader når bilen er 100%.
  13. Når det kommer til registreringsnummer og bilskilt er jeg litt Rainman, så kjente igjen denne bilen når jeg kjørte forbi den i Lakkegata. Stoppet og gikk ut for å knipse noen bilder samtidig som eier kommer ut til bilen, så vi fikk slått av en liten prat. Bilen kjøpte han usett via en annonse på Youtube i 2011, og hadde ikke planer om å selge med det første - denne skulle gå i arv til en av ungene. Som man skjønner av innlegget mitt fra 2,5 år siden er dette heldigvis ingen garasjedronning - bilen får mye mosjon og blir brukt jevnlig utenom i vintermånedene. Nevnte det vel tidligere et sted på forumet, dette med at nordmenn i mange tilfeller har en mer genuin interesse og tradisjon for veteranbiler enn en del spekulanter og nyrike nedover i Europa som kun kjøper og bruker veteranbiler som dette som tilbehør/pynt for å matche dressen eller huset. Denne bilen er jo et godt eksempel på det jeg snakket om.
  14. Tror ikke den kinesiske middelklassen legger merke til fargeendringen i BMW-rondellen uansett - de kjøper nok bilene okke som fordi det er status uansett om det er fwd/rwd eller firerturbo/rekkeseksturbo... Var ute og cruiset i natt og knipset et par bilder av sleden som jeg tenkte jeg kunne spamme ned tråden med. Artig øyeblikk - midt på natta ca 03.30 i et ganske rolig Oslo Vest møttes 3 biler i lyskrysset Gamle Drammensvei/Bygdøy Alle - en hauggammel Toyota Landcruiser fra 80-tallet med tilhenger, en nylig bruktimportert svart Citroen C6 og meg selv
  15. Ikke den mest anonyme folien i kommunen....
  16. Hadde jeg vært i markedet for en 70/80-talls sports/superbil er det dessverre mye annet jeg hadde kjøpt til 6 millioner kroner før en M1. Hadde heller kjøpt en Countach og en 911 Turbo og brukt de resterende 2 millionene på rødvin.
  17. Personlig liker jeg MX-5 best med de originale femi-lyktene, men sier ikke nei takk til den lave varianten heller.
  18. Filmene har jeg selv på DVD...Sånn apropos lyd - faren min hadde på tidlig 90-tallet et tyskprodusert trippel-album med diverse lydeffekter. Husker ikke navnet sånn på sparket, men det var fryktelig nerdete. En av disse CDene hadde egne lydspor av en Lamborghini Countach som startet opp og gikk på tomgang samt lyden av en Audi UR Quattro på kaldstart samt lyden av at den passerte i fart ved tømming av andre gir/skifte til tredje gir. Fun fact - den Dodge ambulansen som blir brukt av hovedpersonene i "The Cannonball Run" ble også brukt i det virkelige racet i 1979, to år før filmen. Vanen var "the real deal", modifisert med større bensintanker og trimmet motor. Edit: @Fredrik Har stor sans for "The Rat Pack" og hører ofte på live-opptredener av dem i bilen (lastet ned via youtube). En av de beste tingene med Cannonball Run 2 er jo nettopp at Frank Sinatra dukker opp, slik at gutta er komplette. Det er det som er så artig med Cannonball-filmene - massevis av kjente og rike skuespillere/artister som ikke tar seg selv høytidelig og er med på moroa.
  19. Jeg digger Lamborghini Countach. Spektakulær, vulgær og herlig bil. Spiller ingen rolle at den ikke er kvikkest rundt en bane - det handler om design, motor, lyd og enda mer design. For de av dere som ikke har sett "The Cannonball Run" så vil jeg anbefale den. Artig komedie med mye grisekjøring, enorme mengder kjente skuespillere (Burt Reynolds, Dom DeLouise, Dean Martin, Sammy Davis jr, Jackie Chan, Peter Fonda, Roger Moore m.fl) og en fin intro.
  20. Kvinner blir dessverre behandlet med silkehansker av rettsvesenet i forhold til menn. Det gjelder både trafikklovbrudd, narkosmugling, seksuelle overgrep, vold og drap. Ser slike tilfeller i lokalavisene hos meg også - menn mister lappen tvert uansett hvor uskyldig det er, mens kvinner kan havne på taket inn i veggen til en barnehage og slippe unna fordi "uhell skjer".
  21. Amcar spesial: 2005 Cadillac XLR, 1986 Chrysler Fifth Avenue, Pontiac Lemans som flørter med en Ford Taurus, småfet 1991 Suburban, 1972 Chevrolet C10, 1998 Mercury Grand Marquis knipset av en kompis og litt bratwurst til slutt - 1988 320i.
  22. Deler det her og ikke i spottetråden siden det ikke er "skikkelige" bilder...Havnet bak en original og urørt E46 i dag lik den på vedlagte bildet. 2003 330XI solgt ny i USA, bruktimport i 2006 og samme eier siden det. Uvant å se helt originale E46 sedan med litt motor nå til dags. Så veldig hel og pen ut tross km-stand på nesten 300 000. Ellers har jeg knipset et par biler som er tildekket - noen her som klarer å gjette hva slags modeller det er som skjuler seg under presenningen? (Jeg sjekket...).
  23. Mer gammalt ræl....1985 944 i en jordnær farge og en 1977 Peugeot 304. Fiffig detalj med sistnevnte er at den egentlig er og har vært avskiltet siden 2010 *host hark*...
  24. Artig innlegg. Har noen mil bak spakene på en 1992 Camry 2.2i, og har alltid hatt litt sansen for de Ok bil, ok design, ok ytelse...en veldig ok bil med andre ord. Tenner ikke for mange følelser, men hyggelig bil. Tok også en slik Kia Sportage 2.0i i innbytte på en Mercedes. Den ser jo bra ut, men er helt j.... å kjøre, spesielt med litt brede terrenghjul. Bærer preg av å være et resultat av restavfall-kassa til Mazda...Går dårlig, 80-talls interiør og kjip å kjøre. Godt mulig den er bra i skauen/jordet, men fikk aldri kjørt så langt før den ble solgt.
  25. Har ingen erfaring med E90/E91, men hadde en E46 med M54B30 manuell. Den lå på 0.82-0.91 på blandet kjøring. En kamerat hadde en tilsvarende i touring med samme forbruk. E46 med 4wd/ix bruker fort en desiliter mer. Tipper at også E90 med sekserbensin ligger på 0.9-1.00 på blandet, men ville ikke fokusert altfor mye på forbruk. Bare lyden har jo en viss verdi/bruksglede i hverdagen i mine øyne. Men dette vet du jo godt mtp hva du allerede durer rundt i.
×
×
  • Opprett ny...