Gå til innhold

viggo E34

Medlem
  • Innholdsteller

    2477
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av viggo E34

  1. Takk for det, veldig godt fornøyd med denne. fikk pakke fra koed og skruvat her om dagen, raklestag, bærearmer med foringer og panser dempere til den grå 520n, dette bytta guttungen i går. Fikk og ny EGR ventil til den sorte. Dårlig med bilder fra guttungen 🙈 men ble mye bedre å kjøre uten klunkelyder å rakling, nå blir vel det neste sommerdekk og evt Casterstag med foringer. Har en liten vibrering, men kan være balansering eller drit i felgene. Må vel få fatt på no sommerdekk, evt får den mine om jeg får på nye på 540n. Ellers bytta jeg EGR ventil på datra sin sorte 520d i går. Egentlig grei skuring, ny montert, slætta feilkoder og prøvekjørt, nå lever livedata her og 🤩 følte og den bli kvikkere og bedre å kjøre enn tidligere, mulig placebo effekt. Men greit å slippe motorlampe å. Ble lite bilder men det får gå.
  2. Tilstand vill jo alltid ha mye å si, gleder oss på bilder
  3. Nydelig vogn dette
  4. Litt mer kjærlighet enn di fleste innkjøpte vinterbiler hær ja 😅 knall bra jobba, og flotte e46r
  5. Gratulerer med jubileum 🥳 Nå har ikke jeg kjenskap eller kunskap ang disse, men ville trodd man kunne kode inn den kjørehøyden med Bimmercode etc på lik linje kjøremodus og auto stop/start osv igrunn? Ellers så x5n ekstremt bra ut etter behandling! Vanvittig hvor mye di kan korrigere å få vekk av småskavanker di som virkelig kan dette 🤩 Spent på å høre hvordan denne holder seg mtp vannskrekk osv fremover
  6. Må det bli en problemfri å lang sessong med masse kos og bruk av grombilene Jan
  7. Kjapp utvendig vask her om dagen, blir fort grisete nå selvom det er relativt tørt pga alt strøsand å salt å drit. Ble bilder før tørk, men det får gå.
  8. Da kom denne for salg gjenn
  9. Flotte oppgraderinger
  10. Den gjennomføringa i bakluka er ett lite helvette for å si det mildt😅 gikk litt tid her og sa jeg bytta på den grå e61 her, uansett godt å ha gjort
  11. M30/s38 går overens med hverandre, clutch og girkasse og. 😉
  12. Ligger ute innpå her å 😅
  13. Viste ikke du var ute etter svinghjul, har jo ett liggende her 🙈😅 blir bra dette hær 🤩
  14. Jeg spurte litt om dette da jeg hadde min inne sist uke, riktignokk Strandveien Auto i Trondheim. Spurte om di sjekket noe ekstra, turboer osv når di først holdt på, eller om det var bare del av å del på. Her var ikke noe særlig ekstra, mer å mindre del av å del på, med en enkel status på åpenbare ting
  15. Fikk omsider tid for bytte av egr-kjøler på 540d Screen_Recording_20250227_215115_Chrome.mp4 Artig detalj fra Strandveien Auto. Godt å fått bytta Har jo en plan om å bytte olje og filter på automat til våren/sommeren, kjøpte jo inn service kit for lenge siden. Ble bytta på sorte 520d sist sommer, så får ta en runde på min og. Kanskje også bytte olje på overføringskasse å diff, har jo rulle 120k km nå så greit å ta det snart Ellers skal den grå 520d få seg no nye raklestag å en service nå snart.
  16. Er ganske enkelt å bytte chip på disse hjernene, åpne ecu, nappe ut å sette inn ny 😅
  17. Flott jobb som vanlig hær Ang ECU så kan du høre med Fekzen, han lager vel etter ønske/spec evt har han en flash chip som kan justeres. Usikker på om han fortsatt driver på, men brukte han på 535ia for en del år siden. Fekzen.se Regner med chip i hjernen fysisk byttes ut på s38 som på resten av e34, så no lik ut den ECUen iallefall
  18. Tenker det gjør godt å komme hjem til familie å
  19. Aaahhh, du har sydd kant irundt du ja. Det er det nokk ikke på denne 🙈
  20. Jeg har ei slik baggageromsmatte liggende i trøndelag om det er av interesse, trenger en rens dog. Type med utsparring for kasse bak på høyresiden.
  21. Ser absolutt ønsket mtp 3L diesel, men uten å ha kjørt f.eks f10/11 så har jeg forelska meg enormt i g31, kjøpte min for strax 2år siden riktignokk 540d. Usikker på om jeg kunne tatt til takke med 520d g31 kontra f11 530d f.eks, men det er vel litt med at jeg personlig ikke liker fronten på f10/11 og foretrekker og har behov for touring. Men man må vel prøvekjøre for å få god sammenligning, ungene har e61 520d begge to, og det funker jo helt greit det og, jeg foretrekker hennes kjedelige uten m-sport selv om den er nedjustert til 163hk med automat og hans m-sport med 177hk og manuell er tunet til ca 220hk. Dette mest grunnet hennes er no edition bil og hans m-sport manuell er dårligere isolert og utstyrt, hennes har en av di største stereopakkene og comfort pakke som jeg setter stor pris på, dette er vel kanskje noe som er kommet snikende med alderen 😅 Mye babbel her nå, men viser bare at jeg helt fint kan byttelåne med dattra, å gå fra 320hk til 163hk. Kanskje ikke om man skulle på runde nedover kontinentet, men i det daglige null stress. Men comfort seter har blitt ett must, og selvfølgelig synes jeg g31 er bedre å kjøre og ser bedre ut totalt sett.
  22. Dette hær var fælt å lese Jan, selv om det tross alt gikk bra Ønsker deg masse god bedring og håper rehabiliteringen går i en fei.
  23. Hehe, nå er vel ikke herjing det jeg bruker denne mest til 🙈 selv om det er vanskelig å la være å man ryker till innimelllom😅 men ikke slik man holdt på før😅 Men man sparer vel kanskje overføringskasse og framdiff for slitasje? Og som du sier kan man kjøre mix dim uten stjernemerkede dekk såklart, slipper å bytte alle 4 ved evt skeivslitasje. Med det sagt er jeg mektig imponert hva angår dekkslitasje på denne, nå har jeg jo bare hatt eldre slitne biler så det har vel vært en del av grunn til skeiv og rask slitasje, selvfølgelig noe selvgjort og men så har det jo alltid gått i billigdekk og, så det har aldrig vært no kvalitetsdekk, kanskje med untak at første bmwn vår hadde kumho sommerdekk. evt kan det vel være marginal drivstoff besparelse kanskje🤷🏽‍♂️
×
×
  • Opprett ny...