Da jeg monterte shortshift på min e46 328 fikk jeg problemer med at den ikke gikk i 2 og 4 gir .jeg monterte i tillegg en dssr fra ucc
http://store.uucmotorwerks.com/articles/SSK-DSSR.htm .Løsningen hos meg var og slipe litt på dssr da den bygget for mye.
Helt normalt det og ha litt majones på oljelokket.Jeg har det vær vinter grunnet korte turer og det forsvinner om våren og jeg har kjørt med samme bil i 12 år
Jeg har samme bil som deg og jeg fikk lignende problemer.Min bil ble veldig tungstartet og effekten var halvert.Noen dager kunne den fungere som normait.Etter litt googling leste jeg at kamsensorer var en gjenganger.
Jeg skiftet begge kamsensorer og bilen har fungert feilfritt etter.Det er ca 6 år siden og kjøp kun orginale sensorer.
Du finner alt om vanos på http://www.beisansystems.com
Jeg byttet på min e46 med dobbel vanos og fulgte veiledningen hos beisan.
Du trenger ikke og ta av toppen,men det er lurt og skifte toppdekselpakninger.
En 5-6 timers jobb med mye kaffe
Majones på peilpinnen kan tyde på mye småkjøring.jeg har det vær vinter.Sjekk under oljefylling toppa og slangen til veivhusventilasjonen som går ut fra toppdekselet
Har du majones der kan det være tett ventilasjon eller mye småkjøring
Jeg gjorde det på bilen og du begynner med å merke rundt plata som fester til karroseriet.skru løs og senk armen og bore flere hull i gummien.bruk en rørleggerskjærfil og sage forsiktig 2 hakk i metallet. Da løsner spennet i foringa .bank ut og monter gjerne powerflex foring
Hadde samme symptomer som deg. Jeg skiftet begge sensorene og har ikke hatt problemer siden.
I følge utenlandske bmw forum er det mye feil med uorginale følere.
Jeg hadde samme symtom ved kald motor veldig ujevn gange.Skiftet pakninger på vanos som jeg kjøpte hos Beisan og det har fungert fint nå i ca 4 år.
http://youtu.be/1h-hCr5PQTQ.