Gå til innhold

bmwe34t

Medlem
  • Innholdsteller

    307
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Skibotn
  • Interesser:
    Bil
  • Kjøretøy
    E36 328 E61 530xd e38 728

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

bmwe34t's Achievements

  1. Da har doningen vært på eu kontroll😄 Resultatet overasket meg stort, ett parklys bak, dårlig håndbrekk, ett blinklys å slakk i hjelpe snekke🤣 Eg e fryktelig overasket.
  2. Ble en liten økt i dag, fikk tatt bilen inn å spylt av litt skit. Bilen har stått ute siden 2016 uten å vert startet eller flyttet på. Fylte på litt frisk bensin, tok ut pluggene å gjorde dem ren, og vipps så startet den. Men gikk bare en liten stund før den døde igjen, etter litt feilsøking viste det seg å være veivsensoren. Heldigvis har mann holdt på med bmw i noen år så veivsensor hadde mann på delelageret😁 så nå maler den som en katt igjen. Helt utrolig men ser ut for att alt virke på bilen, mangler bremselys, ellers virke alt av elektronikk. Bilen ser ikke veldig bra ut i lakken å er en del rust, men skall nok få den på veien igjen🙂
  3. Ja skall prøve å holde tråden igang. Synd att forumet er "død ut" er ikke d samme med Facebook, så håper d kan ta seg opp igjen med forum brukere
  4. Da var mann blitt eier av 7 serie, gått å hatt lyst på e38 ganske så lenge, å her om dagen var jeg ute på oppdrag (bilberger) utenfor nabohuset der jeg var på jobb sto d en 7 serie som sto uten skilter, så måtte jo bare bort å banke på å høre om han ville selge den🤣 å enden på visa var att jeg fikk overta bilen gratis🙂 1996 modell 199.000 på telleren, ser veldig bra ut innvendig, ikke rare utstyrsliste på den, å en god del rust. Men fikk veldig lyst å redde bilen, ser ut som d meste virker, så skall først å fremst få start på den, start motoren er gåen. Så tenker jeg det blir rett på eu kontroll for å se hvor galt det er. Om ikke d er alt for mye påkost for å få den på veien så blir jeg å først å fremst sjaine den opp til brukbar bruksstand. Det her blir gøy🙂
  5. Ble lite oppdatering her, men skjer nu litt. S50 motoren ble solgt å kom seg aldri i Dyno. M52 motoren er plukket ut å begynt å få en overhaling. Toppen har fått slipt ventilene of nye rettinger, blokka var begynt å bli veldig slitt, så den er byttet ut, så holder nå på å sette den sammen igjen
  6. Ville nok gått for anna motor før eg begynte med turbo. Koste jo en god del om du skall bygge noe som skall funke greit. Å for eksempel en m52b28 motor koster jo ikke mange kr.
  7. Tenkte jeg skulle lage en tråd der folk kunne presentere motor prosjektene sine, å da spesielt motor uten overladding. Er sikker på det finnes mange små å store motor bygg rundt om i morges land, men finner veldig lite på norske forum. Kan starte med mitt eget prosjekt, ser jo att jeg ikke har noen bilder men skall ta litt bilder når jeg fortsetter prosjektet. Utgangspunktet mitt er en m52b28, med m54b30 veiv, råder og stempel. Bunndelen ble montert sammen med nye lager og ringer. Da dette plutselig ble ett haste prosjekt som måtte bli ferdig på noen dager ble det ikke tid til å gjøre noe med toppen, ble satt sammen med original m52b28 innsugs kam og innsugs kam fra m50b20nv på eksos siden. M50b25 innsug, s50b32 grenrør. G4 atom data sprut koblet på original ecu kontakt. Denne oppskriften ga 177hk på hjulene (type rulle dyno) med en veldig fin moment kurve, skall finne fram utskriften av grafen å legge den ut. Planen for vinteren er å plukke motoren ut igjen å gå over toppen så den er i tipp topp stand, samt nye kammer, litt usikker på hvordan kam man skall gå for enda. Spekulerer å veldig i nytt innsug men er veldig usikker på hvor mye det er å hente på det, vurderer s54 spjeld rekke på den men får se hva man ender opp med. Har å en helt standard s50b30 som skall i samme dyno så er veldig spendt på tallene på den kontra m52 motoren. Hadde vært gøy om flere skrev om hva dem holder på med, å gjerne erfaringer med hva som fungerer å hva som ikke fungerer.
  8. Fant du ut av dette? Eventuelt andre som har svar på det, har akkurat samme feil på min e61
  9. Men e det egentlig en dårlig løsning når motoren kun skall jobbe på ett smalt turtalls område? Forklar gjerne hvorfor du mener det?
  10. Enkel vanos regulerte seg kun ved ett fast turtall, fra ett fast punkt til ett annet, mens dobbel vanos systemet fra m54 kan regulere seg uavhengig av turtall og har ett større register å regulere på. Sier jo ikke det er en bakdel å ha vanosen i drift, men når en motor kun skall kjøres på høyt turtall kan man tilpasse kam tider etter det og oppnå samme effekt på topp som med vanos, uten vanos i drift kan man å bruke kam som ikke er tilpasset vanos og har dermed ett mye bedre utvalg som ikke koster masse penger 😁
  11. Va nok litt rask å konkludere med att m54 vanos fungerte på samme måte som m52, etter ett lite søk ser jeg jo att den ikke gjør det, men kan fremdeles ikke se att den skall ha noe forskjell på topp effekt om man bruker vanos eller ikke?
  12. Vanos er vell ikke med heile veien? Men uansett så blir det alt for mye styr å få ett datasprut som klarer å styre vanos, det i tillegg til att m50 cam er en del vassere.
  13. Etter som eg klare lese meg til så Flower m50 innsuget 18% mer enn det fra m54, disa og vanos hjelper kun på lavt turtall og mellom register, da dette blir motor kun for bane så anses eg begge deler som bare i veien? Eller e eg heilt på jorde? Blir selvsagt åpen eksos og El vifte.
  14. Motoren skall ikke brukes på vei så om du tenker på att det blir mindre bunndrag i den er ikke det ett prioritert område.
  15. Jaha, begrunn det gjerne
×
×
  • Opprett ny...