Gå til innhold

Otis

Medlem
  • Innholdsteller

    20084
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    11

Alt skrevet av Otis

  1. 1. Vil tro du har noe som heter High OBC og dermed får du evt. tekst på displayet ditt som det står, "glowing" mener jeg det var. Husker faktisk ikke helt, enda jeg har samme greiene på min. Men det er sjeldent at min gløder på sommeren, men det skjer innimellom da, men veldig kort. Kanskje så fort at når man ikke vet hva man skal se etter så er det borte allerede. 2. Webasto starter under 5,5 + grader, sålenge motoren har under 75 eller 60 grader mener jeg det var, husker ikke helt. 3. Piping hver hele time er "memo" funksjon på navien. For å minne deg på om nyheter på radio.
  2. Hallo Har lest mye på forumet for å finne ut av min lyd. Fant denne tråden; viewtopic.php?f=1&t=199635 som refererte til denne youtube videoen; Jeg har akkurat samme lyden på min bil, men kun når jeg kobler på AC reima. Kompressor er skiftet, med en pent brukt en, AC reima er ny og nytt strammhjul/lager på AC reima. Lyden oppstod riktignok ca 1 time etter AC komp. skifte. Er dette svingningsdemperen som er defekt? Badsha, hvor er du?
  3. Klarte du faktisk ikke å holde på bilen lengere.
  4. Otis

    BMW dieselmotorer

    Altså, feilkodene på glødeplugger og gløderele må slettes. Kommer de samme feilkodene tilbake, så er det noe annet eller samme del defekt. Men du trenger ikke gjøre noe mer i programvaren altså.
  5. Joda, det finner du, om du søker skikkelig. Det var faktisk en tråd oppe om dette i går, mener jeg. viewtopic.php?f=1&t=232844
  6. Otis

    BMW dieselmotorer

    Skifte av glødeplugger må ikke gjøres noe med i programvaren. Om den trigger feilkode, er de defekt.
  7. Det kan jo være dårlige lager også, men nye børste og anker vil jo praksis være så godt som nytt.
  8. Sånn generelt sett, om det ikke er tett oljekanaler, så kan det være dårlig oljepumpe, eller tett sil.
  9. Selvom bilen hadde spartsomt med utstyr og mulig er gått langt, og har de feilene som er listet opp, så var det billig.
  10. Code er jo tyverisikring til stereoanlegget/bilen. Mulig at det er noe som tuller det til, men jeg vet ikke hva
  11. Det er vel defekt ABS modul, meget vanlig på pre-facelift. Har du målt ohm på sensorene?
  12. Det er ikke en utbredt utstyrsopsjon akkurat. Og ja, listen stemmer 100% med min bil ihvertfall.
  13. Diesel, parafin, rødsprit vil jeg tro. Samt en stor balje, å passende klær, en oppvask børste også.
  14. De der produktene vil ikke hjelpe. Det som hjelper er vask og rens av innsug. Uansett så er det neppe der feilen er, høres mer ut som dieselfilter.
  15. BMW har såklart dette, men det har også GS, samt ebay og veldig mange andre. Men om du forteller hvilken bil du har og årsmodell, så kan jeg finne delenummer til deg også.
  16. Du må rett og slett bare kjøpe en passende kabel i korrekt dimensjon fra BMW eller noen andre. Nesten hva som helst vil jo egentlig virke.
  17. www.nettbutikk.gsbildeler.no www.koed.no www.ebay.com Finne delenummer; www.bmwfans.info
  18. Jeg skal ikke kjøpe den, men bilen var veldig fin. Særs flott interiør farge
  19. Pussig at du skulle spørre, fordi jeg har nemlig det. Flotte Eibach fjører, som skal senke 30-40 mm foran og 10 mm bak om man ikke har luft såklart. De er brukt 1 år, og er egentlig ikke slitt.
  20. Enten koed.no eller ebay.com
  21. Slå opp her; http://bmwvin.com/ Skal stå i utstyrslista. Evt, så kan du se på bmwfans.info på reservedeler, der vil det også stå.
  22. Otis

    BMW dieselmotorer

    Skal ikke påstå at det var mye turbolyd der nei, jeg hørte den ihvertfall ikke.
  23. Joda, det anbefales.
  24. Du kan ta ut innmaten av foringen, så kutter du av ytterdelen med feks dremel, baufil osv. Da kan du bryte løs ytterdelen og ny foring kan presses inn.
×
×
  • Opprett ny...