Hei. Endte opp med å bruke Bilkosmetikk ved NAF-senteret i Oslo. Satte av bilen der og fikk den tilbake før stengetid samme dag. De hadde varmet opp plastfangeren der det var bulk retta opp det, og, og reparert den der det var skrapet opp, samt fikset noen små riper. Jeg er jo ingen trent fagmann, men under normal lys så ser jeg ikke at det har vært skade der. Ganske sikker på at man klarer å oppdage lakkforskjeller med spesiallys som avdekker skader og sånt, men under normal belysning er det så godt som umulig å lekke merke til med mindre man vet at det har blitt reparert der.
Andre alternativet var å kjøpe en original fanger og få den lakkert, og det kostet bokstavelig talt litt mer enn 3x samme pris (13.500 kr. vs. 4000 kr.). Siden det gjaldt frontfanger så vil den muligens få nye skader over tid, tenkte at det er jo bra å få en ny fanger m/ lakk uten nyanseforskjell, men samtidig så er frontfanger ganske utsatt og da er det bedre å fikse den. Altså bedre å fikse å kantkjørt felg vs. kjøpe ny felg hver gang.
Uansett, takk for input