Gå til innhold

Gorg

Medlem
  • Innholdsteller

    3668
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    134

Gorg vant dagen sist Februar 12 2020

Gorg hadde mest likt innhold!

2 følgere

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Bodø
  • Interesser:
    Bilen min, biler, bilpleie, Juventus, foto, trening
  • Kjøretøy
    F34

Nylige profilbesøk

12321 profilvisninger
  1. Lite livstegn herifra! Nylig passert 16.000km i nybilen siden september, endelig fått på sommerhjul og kan få prøvd bilen på noe annet enn vinterdekk. For en fantastisk bil det er å kjøre! Smiles pr miles er det ikke det dem sier Savner ikke diesel lyden, det får jeg høre i arbeidsbilen så ofte jeg vil.. Hatt bilen på isbane i vinter, noe som var fryktelig gøy, men også veldig skummelt i noen øyeblikk siden det var min bil og min risiko. Ikke slik det var med isbanekjøring med BMW Finland i Rovaniemi. Nylig fått solfilm montert bak, samme gradering som på bakrute. Syns det kler bilen svært godt, og ungene setter veldig pris på det. Ungene setter veldig pris på infotainment i bilen også, har de spørsmål kan de spørre bilen, den vet tydeligvis alt 😂 Også har vi fått Sumo tilgjengelig, så de korte ladestoppene går unna lynraskt.
  2. Litt treig å svare 😅 F34 deler chassis med 3 serie sedan ekstra lang utgaven som bare har vært solgt i Kina. Vi har hatt tre barn i baksetet uten problem, to stoler og ei uten stol. Baksetet har absolutt en god del bedre benplass enn 5-serien, men kanskje litt smalere. Veldig praktisk bagasjerom! Hadde bilen i 3 år og det var et veldig hyggelig eierskap. Tok den på langtur rett før den ble solgt, absolutt i sitt rette element.
  3. Det var nok litt gjennomtenkt det valget 🤓 Ja man skulle tro det, men til nå har ikke Polestar brukt bilder fra IG osv i sine kontoer. Blir ikke helt det samme som med #bmwrepost, hvor de faktisk brukte masse tid på å gå igjennom bilder fra publikum 👍🏻
  4. Takker Er så herlig at bremsene nærmest lyser opp på avstand!
  5. Mange takk Skal ikke legge skjul på at det var en del av pakken som fikk meg til å velge bilen.
  6. Da var det på høy tid med litt livstegn herifra. Fortsatt kjempefornøyd med den nye bilen, og passert nylig 6000km 👍🏻
  7. Den er nok mer bulky Men antar den ikke er lengre. Var ca 20 cm kortere enn GTen så mye lettere å få plass i garasjen. Innvendig antar jeg den er relativt lik i størrelse
  8. Fra langturen igår
  9. Det skjønner jeg godt. Tida får vise hva jeg gjør, må få mye igjen av summen for sommerhjul isåfall. Kommer til å justere demperne ved dekkskift, så litt forskjell blir det Bygde ca 6.5 x 8.1, men skulle gjerne hatt litt bredere garasje. Eller rydde bedre 😂 Ikke tatt inn begge bilene enda, pga rot.. Satser på at det blir bedre på sikt.
  10. Tusen takk! Med de felgene så ser den ganske tøff ut! Gleder meg til å ha det på vintern også Fikk vinterhjul, samme type 20" smidde og Hakka 9 levert på dør igår! De skal legges coating på ganske snart! Det er klart en mindre bil enn GT, noe som gjør at den er enklere å få inn i garasjen. Litt kortere akselavstand, og litt mindre bagasjerom. Vi skal nok klare oss med 60-70 liter mindre plass. Baksetet er ganske likt, bortsett fra kanskje 5 cm beinplass. Men nå er tida snart over med stor barnestol, minste skal snart over i sete for 16-36 kg. Da blir det litt enklere. Nå har jeg vært på langtur idag, kjørt ca 600km. Det er helt fantastisk hvor god den er å kjøre, ingen knirk i det hele tatt, skrudd utrolig godt sammen. Tydelig at de har vært mm presise på fabrikken.
  11. Mange takk Tida flyr, husker godt den tida. GT'en var ikke like moro å dele bilder av, og bilfoto tok helt av som medførte at min tid på bimmers forsvant. Kan kanskje hende det Får håpe BMW lager noe som får meg tilbake, i4 mistenker jeg blir voldsomt dyr 😕
  12. Tusen takk! Ja det skal være sant. Også driver designavdelinga også å roter fælt for tida, så passer bra med en liten detour til de kommer til vett igjen Syns sittehøyden er ganske grei. Nå har jeg ikke vendt meg til å sitte i SUV høyde, men heller høyden til GT. Og PS2 er omtrent på samme nivå der. Enyaq og ID4 blir nok volum selgere. Men de henger veldig etter på effekt. Hvis man ser på Skoda sine ytelser på Enyaq så ligger de omtrent som fossil variantene. De kunne lett ha trykket mye mer til med RS modellen. Kommer masse bilder av den, kanskje litt mere på Instagram. Lagt en egen profil der om noen er nysgjerrig @ polestar2performance
  13. Spec er som følger: Standardutstyr: Panoramatak med projisert Polestar-symbol Pikselfrontlys med LED Polestar Digital Key Polestar Connect Infotainmentsystem basert på Android OS inkl Google Assistant, Google Maps, Google PlayStore Harman Kardon Premium Sound Trådløs 15W mobillading Pilot Assist Adaptive Cruise Control 360° parkeringskamera Elektrisk justerbart førersete med minne 19" svart Diamond Cut 5 V-eikers lettmetallfelg WeaveTech Seats i Slate/Charcoal Elektrisk bakluke med fotsensor Oppvarmede bakseter Oppvarmede spyledyser og ratt Regnsensor Tonet rute på bakluke Elektrisk rekkevidde, opp til 470 km (WLTP) med 19-tommers hjul Ladekabel for stikkontakt, EU CEE7-7 (Schuko) Mode 2 Ladekabel for ladestasjon, EU Mode 3 Type 2 32A 3-fas 4,5m Ekstrautstyr: Midnight (Denim Blue) Ventilert Nappa skinn, rekonstruert Barley tre dekor Semi elektrisk hengerfeste Performance Pakke: Öhlins Dual Flow Valves støtdemper Oppgradert bremsesystem, foran / bak (Brembo foran) 20" svart polert, 4 Y-eikers smidd lettmetallfelg Sikkerhetsbelter i fargen Swedish Gold, foran/bak Gullfargede ventilhetter Taksegmenter i svart høyglans Inkludert i prisen er også 3 års orginalservice (3 år / 50000km) 3 års tilkoblede tjenester 3 års veihjelp 5 års nybilgaranti
  14. Mange takk! Det kan hende de aller lengste vil sitte mindre optimalt. Jeg har en helt optimal sittestilling. Mange timer i Polestar uten å bli sliten i ryggen slik jeg ble på langtur med GT'en. Kan være at midtkonsollen gjør at de føler det er litt trangt for høyrebeinet. Har ikke noe problem med det, føler meg omsvøpt i førersetet, på en god måte. Alt ligger til rette rundt meg. Skulle kanskje hatt en koppholder til, men det lever jeg fint uten. Rattet har kanskje litt begrenset lengde bakover, det har blant annet nybiltester (på youtube og instagram) meldt om, han er over 190 på sokkelesten og skulle gjerne hatt den ørlite lengre mot seg. Setene er kjempegode å sitte i, spesielt med skinn. Spent på ventilasjon når det er varmt nok til å brukes Om de kan måle seg med V90 vet jeg ikke, da jeg ikke har kjørt den. Men de er absolutt komfortable og har nok støtte for mitt vedkomne. Spent på hvordan det er når jeg skal kjøre på Arctic Circle Raceway Hørt noen har sagt at de andre materialene til setet kan føles litt klam, at de er tett.
  15. For første gang har jeg hentet ut en splitter ny bil, men denne gangen ble det ikke BMW desverre. Trodde selv ikke det kom til å skje, grunner til det har jeg skrevet om før. Men jeg har fortsatt BMW alibiet, i form av en i3s BMW er fortsatt nærmest hjertet, men inntil de kan levere noe som kan konkurrere med denne så blir det Polestar en stund på meg. Polestar fløy meg ned til Trondheim, siden de ikke hadde pickup point lengre nord enn der. Første gang jeg har vært å flydd siden Covid-19 utbruddet, så det var i seg selv spesielt.. Bilen skulle plukkes opp hos Nardo Bil, hvor jeg aldri har vært før. Beleilig nok var busstoppet rett over veien. Når jeg kom ut av bussen så stod bilen min klar i 2.etasje med store vindu så jeg kunne se den helt til jeg kom frem. Var ikke sikker på at det var min som stod der, men jo det var den. Etter en time med gjennomgang med en meget hyggelig og kunnskapsrik dame hos Nardo Bil så fikk jeg lagt på litt Swissvax Lotos Speed, fikk noen blikk her og der, men trengte noe form for beskyttelse når jeg skulle igjennom stormen nordover. Pussig nok hadde min far kurs i Trondheim samme dag, så han fikk både inspisert og kjørt en liten tur før jeg vendte snuten nordover i skjitværet. Tror han ble imponert, noe likte han og noe likte han ikke så godt. Men alt i alt, godkjent Første dag ble det omtrent 500km, 300km dagen derpå. Har nå kjørt over 1000km, og skal ut på en liten roadtrip med ungene etter jeg er ferdig å skrive innlegget. Fryktelig imponert over byggekvaliteten, det er millimeterpresisjon rundt om hele bilen. Eneste knirket jeg har hørt er etter ene bilstolen ble montert i bilen. Kjørefølelsen er høyt oppe, det er virkelig en gøy bil å kjøre rundt med. Sitter som støpt på veien, og responderer på ms når du ønsker mer kraft. Skyvet stopper heller ikke, uten at jeg har prøvd toppfart Infotainmentsystemet må være noe av det beste som er å få tak i, stemmestyringen er fantastisk, GUI veldig lekkert og har potensiale til å bli enda bedre. Lysene må justeres ned et hakk, da noen ble litt blendet. Men de er ekstremt gode! Kommer mer bilder når jeg får lagt på coating på bilen! Er det noe noen lurer på spør i vei
×
×
  • Opprett ny...