Gå til innhold

gnilb

Medlem
  • Innholdsteller

    1347
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

gnilb vant dagen sist August 4

gnilb hadde mest likt innhold!

1 følger

Profile Information

  • Bosted:
    Eidsvoll
  • Kjøretøy
    E34 525, E34 M5,E53 4.6IS

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Gratulerer med 2 uvanlige E34 😁 Gleder meg til å se flere bilder av disse!
  2. Takk for det! Det var et godt tips 😁 Satser på at den får stå i ro og fred I garasjen denne vinteren slik at det ikke blir veldig mye værre. Hvordan er M5n din? Fornøyd?
  3. E34 M5 bremser med et stempel passer rett på org fjærbein. Mulig bremser med flere stempler passer også ( les 95 mod M5 bremser), men jeg har ingen erfaring med disse. Jeg byttet fra M5 EDC fjærbein til originale 525 og der flyttet jeg kalipper, bremserskiver, og hjullager over uten problem. Meget pen bil du har! Lakk og karosseri ser veldig bra ut til å være E34 😁
  4. Slenger ved noen bilder fra koed piknik på Trevatn. Blitt et treff som står i kalenderen hvert år det nå 😎 Hammervoll photography som har tatt bildene og det gjenspeiles I kvaliteten TopGun var temaet for oss i år 🤘
  5. Ja, det er en 97 modell. Lakka opp i vinter, Zx10R felger, støtdempere og styre. Zx9R motor. Meget pent bygd av en fra bmw-miljøet faktisk. Frank Tore Evensen 🤘 Takk for det. Jeg er meget fornøyd og Style 21 er trygt plassert på 525n 😁 Markus er kongen av forhandlinger på 750n, så han får svare på det 😎 Der er vi enige! Fantastisk at det fortsatt er mulig å få tak i felger fra 90 tallet i god stand.
  6. Siste oppdatering av vedlikehold på en stund. Når jeg byttet fra Style 21 og til Hartge oppdaget jeg at det var en hjulbolt som var knekt fra tidligere. Usikker på hva som har skjedd der, men den satt ikke spesielt godt når jeg først fikk sveisa litt. Bolten som skal bort. Ser også her at skivene var godt brukt Sveiste på en mutter og voila! Sånn! Da skjuler senterkoppen 5 hjulbolter, ikke 4 hele og en knekt. Selv om det går fint på eu kontroll med det så er det godt å vite at det er i orden. Neste på menyen var oljeskift. Det ble gjort i fjor sommer, men selv med kun 1500km kjørt så var den svart. Nå kan jeg bare nyte det som er igjen av sesongen! Et lite tilbakeblikk til hva sommeren har gitt så langt. Treff på Furuseth med kjente biler og folk😁 @Markus E30 @norbakken En sommertur til Stryn og Sunnmøre Også har jeg fylt opp med en kult type til fra 90 tallet 😎 Kawasaki ninja zx7r som er restaurert og som det montert litt forskjellig snacks på 🤙
  7. Takk for det 😁 Du hadde det ja. Da kan nok det samme ha skjedd her.
  8. Takk for støtten 😁 Det har blitt litt siste halvåret men godt å kunne kjenne at jeg stoler mer på bilen og at jeg kjenner den Takk for det 😁 Jeg håper det. Jeg har en annen E34, som du kjenner til, og den har jeg klart å holde liv i i 15 år så jeg er veldig enig med deg! Den har blitt riktig så bra 😁 Ja, der er du en inspirasjon! Hadde vel ikke fått denne hjem så fort uten 😎
  9. Neste på lista var som sagt bensinpumpe. Kjørestilen min i M5n krever at motor får bensin og når den kutta på 4000 og av og til stoppa i kryss og lignende så måtte det gjøres noe. Veldig enkel skruing. Demonterte alt på bilde og løfta ut pumpa av tanken. Bensinslangene ble byttet i fjor så da var kun pumpa i fokus. Ny pumpe Den gamle. Det lå metallspon I tanken under pumpa. Usikker på om pumpa kan lage spon men godt å bytte uansett Plugger ble byttet samtidig Gikk for originale her og Absolutt behov et skift her og 😅
  10. Kaffe, riktig kopp også var det bare å begynne. Bremsene som står på gikk fint gjennom EU kontrollen og pedalen har vært fin men de var modne for utskifting likevel. Jeg sendte en bestilling på febi skiver til å begynne med men så fikk jeg et spørsmål av brodern. " Skal du ha nye bremser for å selge den eller for å ha den? Bytt til org bmw" Angrer ikke på det. Pakke fra koed Nydelige skiver med lakkert senter Når jeg kjøpte 750 bremser til 525n så fikk jeg med stålomspunnede bremseslanger. Disse ble montert nå Nye bremser på plass foran, men hjullagerene var dårlige. De tålte ikke å bli flyttet fra EDC fjærbeinet og til et nytt. Etter litt dialog med KOED kunne de forteller at det ikke selges hjullager foran til M5 lenger. Alle e34 med ABS bruker de samme også kan man borre inn en styreskrue. De to styretappene som skiva skal inn i er den største forskjellen. Videre var det tid for å bytte bak Ikke akkurat nytt her heller. Håndbrekkskoene var utslitt så de ble byttet ut med nye. Ferdig og med ny bremseslange Brodern bytta bremsevæske i fjor, når den ble hentet så jeg slapp unna med kun litt fjerning av luft etterpå.
  11. Vedlikehold gjennom vinteren skrev jeg for en stund siden og det har det blitt! La oss gå noen måneder tilbake i tid. En dag i vinter uten for mye nedbør satt jeg på vinterdekk og brukte den til og fra jobb. Årsak: tom for bruksbiler 🤪 Ulike felger tyder på at behovet plutselig var der, og at det ikke var planlagt 😅 Fordelen med turen var at bilen stoppet på vei hjem. For det første, den sa ifra om å ikke brukes på vinteren og for det andre, Jeg må ha ny bensinpumpe. Godt parkert i garasjen startet vinterens vedlikehold. Støtdempere først 😁 EDC demperne byttes ut med bilstein. EDC skal tilbake men med en pris på 500 euro per demper pluss toll og frakt blir det ikke helt enda. Har papirer på Eibach fjærer fra min andre E34 så da blir det det på denne også. Høyden med dårlige EDC og gule ukjente senkefjærer. Alt demontert. Lite som satt altfor godt og overraskende grei skruing til å ha vært garasjedronning en del år. Begge sider byttet og Høyden må nok sette seg litt. Kommer flere bilder fra sesong. Bremser og bensinpumpe kommer i neste innlegg 😁 Greit ferdig den demperen 20250327_211837.mp4
  12. Et tips er å kjøpe kalipper og klave fra E32 750, billigere enn alt som har bokstaven M i seg. Jeg gjorde det på min 525 også kjøpte jeg skiver til E34 da E32 skivene er for dype. 540 og M5 har samme skiver bak 😁
×
×
  • Opprett ny...