-
Innholdsteller
2327 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
27
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av Olaandref
-
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Godt poeng, og har forsåvidt vært innom tanken selv, i tillegg at det er gammelt og brukt, finnes det nok bedre løsninger og teknologi i dag enn det som var på 90 tallet. Hvor handlet dere? -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Nja, lærer litt underveis 🙂 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Hadde vært veldig greit med original hjerne, så jeg skal sjekke opp det tipset der 👌🙂 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Hører med til historien at vi holdt på å brenne opp hele bilen, bensinrørene ligger ganske tett under dørken når man går på med vinkelsliperen, heldigvis er ikke vann mangelvare her i vest, så det ble fort slukket 😅 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
I dag var jeg til @oledra på forumet her og kappet ut litt deler fra en E34 han holder på å hugge. Jeg mangler platen på første bildet, høyre hjørne foran, og jeg syns ikke det var så mye å rope hurra for den bjelken til førersetet som jeg kjøpte for et par uker siden. Nå fikk jeg fatt i plate, og gode bjelker til både fører og passasjer sete, greit å få skiftet den og siden den har en knekk. Blir kjekt å få på plass hele deler, syns det skal være skikkelig når man først setter inn noe. En annen del av historien er at den E34en han hugger var første bilen til en kompis av meg, den har jeg både kjørt alvorlig mange mil, og drukket alvorlig mange enheter i for 20 år siden, nå får deler fra den nytt liv i min bil 🙂 Ellers ble jeg godt fornøyd med delene jeg lakket i går, fin finish på chassis lakken fra Eastwood. -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Ja, det er noe med det der, gjøre ting selv, skaffe egne erfaringer, og ikke minst egentiden, dyrebar den 🙂 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Noe er sandblåst og noe har ligget i Stripall, finner mer om det lenger frem i tråden 🙂 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Takk for det 🙂 Stemmer, har hørt om han, skal sjekke, vil tro det går, men den delen der er ikke min sterke side 🙂 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Har brukt denne https://gasolin.no/overflate/spesiallakk/chassislakk-extreme.html skal være bra, men har sett at enkelte har slitt med å få den til å sitte 🤔 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Haha, ja men jeg kjenner meg igjen der, alderen gjør noe med oss 😂 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Har faktisk aldri kjørt S38 før, så jeg gleder meg til å få den opp å gå 🙂 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Liten stund siden sist jeg oppdaterte nå, ikke har det skjedd så mye fysisk på bilen heller, men fikk lakket litt understellsdeler i kveld, ble tålig fornøyd med resultatet, får bare håpe lakken blir sittende på. Har hørt litt forskjellig om den, alt fra de som er strålende fornøyd, til de som har kunnet plukke lakken av flakvis, så vi får se. Jeg kunne selvfølgelig sendt alt til pulverlakking, men jeg syns det er fint å pusle litt med slike ting selv, og kanskje ikke gjøre som alle andre i alt, dessuten setter jeg veldig pris på disse stundene der jeg kan kose meg i ro og fred, og bare gjøre mitt. 🙂 Kom over to ting jeg nesten ikke hadde regnet med å finne, og når det plutselig dukket opp en annonse på Finn var det bare å hive seg rundt, egentlig var det bare 3,6 ECU som var lagt ut, men når selgeren sa at han hadde luftmengdemåler og, var det nesten for godt til å være sant. Men, spørsmålet er om jeg kan bruke det, tanken var å kjøpe datasprut, siden det blir såpass mye høyere comp, i tillegg til at motorvolum blir økt fra 3,535 til ca 3,6 liter, og at det mest trolig blir hvassere kammer. Er det mulig å gjøre noe med original ECU, eller er det sprut som gjelder? Har og handlet en del andre motordeler, men får oppdatere mer om de når de kommer, men jeg kan si såpass at bunndelen nærmer seg å kunne bores og balanseres. 🙂 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Har et håp om det på sikt ja 🙂 -
Skulebollens e34 M5. Bilen endelig tilbake!
emne svarte i Olaandref sin Skulebollen i BMW-prosjekter
Vakkert, rett og slett vakkert 😍 -
Gratulerer med ny bil, blir nok en god oppgradering fra E Golfen dette
-
Skulle heller tro fargen drar opp prisen litt blant alt det karbonsorte. Men ja, snodig. Jeg er veldig fornøyd med fargen på min, X3 vel og merke, men de kler blått.
-
Hva står gassen innstilt på? Kan og være at du kan justere litt ned på gassen om du vil ha mer innbrenning. Men det blir ofte litt prøving i starten, ser ikke ut til at det vil falle fra hverandre i hvert fall, så det blir nok bra
-
Iv3rs3n's E36 3.0 M3 renovering - Har vært på PKK
emne svarte i Olaandref sin Iv3rs3n i BMW-prosjekter
Tror jeg har litt powerflex foringer liggende til M3, kjøpte inn til den jeg hadde, men det ble aldri montert. Kan sjekke om det er av interesse 🙂 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Takk for det 🙂 Veldig greit å ta det nå, og så varer det forhåpentligvis en stund 🙂 -
Olas E34 S38B36 prosjekt. Garasjeplaner/drømmer
emne svarte i Olaandref sin Olaandref i BMW-prosjekter
Kunne ligget noen timer til, var ganske så seig den lakken som var på, men tenker jeg skal ta sveisingen, så kan jeg heller legge det i karet igjen før jeg legger på grunning. Fikk banket ut den ene bulken igjen, det ble egentlig ganske bra, så med litt mer innsats blir det fint.
