Gå til innhold

sveigis

Medlem
  • Innholdsteller

    15981
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    382

Alt skrevet av sveigis

  1. I like måte Fredrik og enig idet ,samtidig så er og litt viktig å møte opp på sånne treff for plutselig er det og slutt . Men kanskje vi og de andre i gruppen vi har felles skulle møtt opp en lørdag en søndag ?😊😊 For alt er jo velkommen .
  2. Den turen der blir nok veldig gøy og ikke minst kjøre en skikkelig bil 😊 Ser frem til og se interiøret ferdig på denne .
  3. Da kjører vi på med en helgeupd likegjerne ,da litt fra alle bilene her . Starter med e61 her : Den står jo for det meste stille her i tunet og blir egentlig brukt bare til lengre turer . Jeg har jo vært på jakt etter gummimatter til denne bilen i lengre tid og jeg må si at dagens selgere ,mange av de er en skuffende rase … 1 Hva er vits med og legge ut delebil/ deler når dere ikke svarer på melding ? Er det det at det er flaut å svare eller har dere problemer med og skrive og må vente til mamma eller kjæreste kan svare for dere ?😩 2 Strøkent ,er det når mattene er sprukket i gummi og profiler er slitt bort i gummi ? Ja nå var jeg kanskje frekk her men er sikker på at dere fleste her er enige med meg . Forventer ikke svar tvert men jeg personlig når jeg legger ut for salg så følger jeg med . Hvertfall så finnes det unntak i 2026 og i helga fikk jeg napp . En som la ut e61 delebil og jeg sendte melding om mattene og han svarte at ,jo de kunne han selge men de var møkkete og fæle . Spiller null rolle sa jeg og selger lurte på adresse da jeg sa at jeg kjører og henter de 😊 Telemark er jo favoritten så hvorfor ikke en tur dit til uken ? Bilder av mattene som nå etterhvert blir mine : Og det beste er at dette er matter på førerside hvor det er gummi hele veien : Kontra den dritt filten som ofte matter har som her : Bare tull for min del . Skal bli så digg og sette seg i bil og ta turen østover til Telemark ,stoppe og spise og bare nyte livet 😊. E91 har blitt brukt til som finnes som vanlig ,handling ,øvelseskjøring og sjåførvirksomhet . Så kom dagen idag da jeg skulle parkere e34en hos Mini Sveigis . Som sagt tidligere orker jeg ikke å ha tunet fullt lengre med biler og da kjørte jeg den bilen bort til henne til jeg er ferdig med e28en 😊 Og i forbindelse med bortkjøring så rakk jeg et lite treff og . Dette er et treff som er hver søndag og jo koslig ,men blir litt for mye det samme av amerikanere og samme folkene ,så ikke sånn som jeg prioriterer .Likevel et årsiden sist og faktisk alright å være der . Det sagt så er det gøy når der er andre fra andre deler av landet for det har skjedd . Og jeg traff @Fredrik 90 der som var veldig koslig og jeg og han har samme oppfatning om dette treffet ,men igjen artig når der er flere andre biler . De eneste BMW-ene der : Ellers det alle liker her inne : Tenkte da selvsagt på den røde 😅😅. Saab i god forfatning : Corvetter : Merce og Olds: Kom flere og biler men tok ikke bilder da jeg reiste . Var ei dame på marketplace som ryddet i garasjen etter eksmannen . Hun hadde 5 støttebukker,to store og tre vanlige . Disse ble hentet gratis og ligger nå hjemme hos meg : Har vært på jakt etter sånne store pga de er stabile . Så etter at e34 var parkert så ble jeg kjørt hjem av min datter i en gammel kjenning : Seks års eierskap i år og den leverer som bare det . Nå skal jeg og samboer ha storservice på den snart sånn at den leverer fremover 😊. Olje og div filter med mer . Polering tar vi og . Dere som følger e34 og e28 vet at jeg tuller med bremser på e28en . Han som skal hjelpe og skru fikk jeg hjemmelekse av . Denne skal ut : Pga som han sa han ville se hvilken som var verst og evnt bruke deler her og der .😊 »Ja Jan jeg vet du er lei ,men denne skal du demontere selv «sier han 😊 Så imorgen tidlig så skal denne skrues ut og satser på at det går fint. Uten og virke furten og deppa,så må jeg si dette bremsedritet på den bilen ødelegger mye av gleden med å ha den helt ærlig . Så nå må jeg til bunns om jeg så må gjøre noe som er noe dritt ,nemlig fjerne all Abs og bygge om til uten noe som jeg ikke har lyst til .. Men vi satser på godt vær gjør vi ikke ?😎😎 Så får man glede seg over at man faktisk har to klassikere i tunet : Som i bunn og grunn er i god stand og hele familien liker at vi har : Så nå ber jeg til alt av høyere makter at 2026 kan være det året som gjør at jeg kan slippe mer trøbbel med bremsene 😊
  4. Er det jeg og håper på nå for jeg må si dette plager meg skikkelig. En annen ting er jo at når man har sånne feil ,så leser man seg gal på nettet ,så prøver og unngå det . I det ene øyeblikket er jeg sikker på Abs ,det andre slavesylinder ,huff nei sier jeg 😊
  5. Sagt det før og sier det igjen @Ingvaldsen ,er en sann glede og se hvordan du steller fikser denne eller e39 generelt du har eid .😊 Og fantastisk at den fikk leve videre . Så må jeg si det er morro å lese at der kommer en viss sprek x5 tilbake til livet og . Er når jeg ser tråder som denne at jeg har lyst på e39 .
  6. Da har man brukt fredagen til noe gøy og tenker nok dere vet hva det er … Når man får Horst hjem så våkner man tidlig og gleder seg til og se ut og idag var en sånn dag 😊 Lagringstøv skulle bort og ting skulle på plass bla annet CD-ene mine. Etter trening og tatt over huset inne bar det ut for vask og div. Bilen ble jo vokset ifjor og lite brukt så var litt «flat» i lakken : Men denne her er fin da : Kjekk sak som man sprøyter på så spyler av og vips: Her må alle luker åpnes : Det tørkes gnikkes dercman kommer til . Rustutbedring og lakk har holdt seg fint ser jeg : Og om man bruker litt tid i ny og ne på tørke over her og der så slipper man at alt støver ned . Her etter tørk og shine: Etterhvert ble bil ferdig og nå er den her jeg vil ha den : Fra siden : Dette: Når denne parkeres for vinteren løfter jeg opp matter som dette: Og lar det stå hele vinteren . Gevinsten er 110% knusktørt gulv og dette betaler seg på sikt da rust er fraværende : Andre siden: Da er det bare og legge inn rene matter : Husker dere jobben jeg hadde ifjor med rustblemme og lakkering ? Her ble det skygget ut midt på døren under list og dette har holdt seg uten at farge har skilt seg heldigvis: Hva er planen nå ? Jo til uken så MÅ jeg få til disse bremseproblemene får det går meg på nervene helt enkelt og nå har venstre forhjul og begynt å skape seg . Jeg har helgardert meg her foruten nevnte kompis . Var oppe på Bmw idag og snakket med en mekaniker der som er eldstemann . Forklarte han i detalj hva som var gjort iht til fiks (Slanger og overhalte calipere),jeg slår et slag for Abs pumpe sa han .Husk at dette er jo ikke en hverdagsbil og hvis den har stått i mange år før du brukte den så er nok ventiler og diverse full av dritt som gjør at ventiler solenoider ikke virker som det skal . Nevnte mastersylinder at jeg hadde lest mye om det og men det tvilte han på . Og jeg orker ikke nå og bruke sesongen på at jeg ikke kan bruke den ,den må bli iorden 😊😊
  7. Flott reisebrev dette ja og for en opplevelse det må ha vært alt sammen 😊 Og må jo være kjekt med skikkelig behagelig drabil og .😊
  8. Godt og få 5 serie parken samlet igjen :
  9. Det er blitt et problem nå desverre @Rune-K .Før derimot var det ekstremt lett å skaffe deler til Opel . Alt og alle kjente jo noen som hadde noe. Så kom 2000 tallet og de bilene som var pop på 70,80 og 90 tallet ble brukt opp og kastet nettopp pga den jævla Fastn furious greia som ble hype da. Da ble andre flotte biler ødelagt igjen . Men ja kunne ikke være mer enig ,driver man med Bmw ,MB eller P er man sikret stortsett. Å jada Asc c er kjipt men det aller verste fra den tiden må vel være kadett e 1.3 L,er jo snaut ratt . Jøss ,artig egentlig det du nevner med importen der 😊. Såpass ja 😊 Ja er jo mange biler som er i slekt både over there og her i Europa .😊
  10. Da var omsider dagen her da Horst skulle hjem . Men først en tur til Arendal by da min datter måtte dit ,etterfulgt av hit: Dagens befrakter : Måtte inn og halvveis booke en PKK til E28en og halvveis ,så mener jeg at jeg må skru litt først så avtale .😊 Men etterhvert var opp og hente nevnte bil etter lagring . Stått lenge har den men her var det og kople på batteri samt en bosted for sikkerhets skyld og vipps så startet den 😊😊 Bare det og vite i år så skulle jeg kjøre den hjem gjorde meg overlykkelig 🥰.Ifjor hadde jeg sjåfør noe som var grusomt trist og tenke på . I år er det 30 årsiden jeg kjøpte min første e28 og vet dere hva ?? Jeg har samme følelse hvert bidige år .Det er like gøy om ikke gøyere for hvert år med e28en .Man blir aldri lei . Svevet ,måten bil er,utseendet ja alt er riktig for meg .😊 Uansett turen nedover ble som jeg visste at bremser foran begynte å lime seg ,et par kjappe pump så slipper de en stund . Men dette må det bli slutt på nå!!Mer om det om litt. Kjørte innom en god vann av meg som hadde kjøpt seg en fet bil . Chevrolet 49 modell . Dette er tøft : Skikkelig stuk: Her skal det bygges om til servo ,to krets bremsesystem og div annet. Denne skal jeg være med i mye fremover . Tilbake til bremser . Han som eier denne bilen sa ifjor at skaff en ny Abs pumpe så skal jeg hjelpe deg for feil må ligge her . Med nyoverhalte calipere ,slanger så må det være her feil ligger . Kun når bil begynner å bli varm. Så planen er nå til neste uke at jeg kjører bil opp dit ,så skal vi plukke fra hverandre Abs pumpe rengjøre den og sette den sammen for det er grums og levret gammel væske som gjør dette at ventiler ikke vil slippe osv Og håper dette vil løse problemet her . Jeg har prøvd og pumpet ut ny væske så ofte nå at det kan ikke være noe annet utifra de symptomene jeg har .og helt ærlig dritt lei . Men bortsett fra det så er det 10/10 alt sammen . Endelig : Dette har jeg gledet meg til : Man blir ikke lei : 40 års luksus som jeg liker : Ingen I drive kun ting man føler : Nei nå håper jeg virkelig at jeg får til bremsene på den hvis ikke ,så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre her . Og jeg kan ikke la den stå i år og . Men er nok en løsning .😊
  11. Ja de hadde mye tøft og tenk om de kunne fortsatt utover De fikk til noe med Insignia OPC awd men etter det ,sorgen 😩😩. Tenk for en Omega v8 hadde vært ,det hadde vært totalpakken . Helt riktig en klassisk limebil den jeg refererte til . Kjenner til den og du gjorde det riktige mtp og holde den original . Huff kjenner jeg blir dårlig av misunnelse når jeg ser på bildet av den .😅 Det skal jeg og sannheten er at jeg for tiden er i dialog med enkelte som har litt ,men problemet er at mye er satt bort pga rust og sveise kan jeg ikke og da er ting komplisert .
  12. Gratulerer med ny M bil igjen .😊 Rå farge .
  13. Delesanking til e34 er ikke som det var nei 😩 Bra du har funnet noen du kan bruke til bilen . Jeg har ei høyre fordør som du kunne fått gratis om du hadde bodd nærmere .
  14. Dette var virkelig nydelig å lese til morgenkaffen ❤️❤️ Sier det igjen ,var få biler som kunne matche Opel fra den tiden og du er svineheldig som har eid en sånn . Jeg prøvde en 500 evolution for mange årsiden ,dette var en fire liter som gikk her nede i Arendal . Dette var så rått som juling for meg og husker de finessene som du nevner med spoilere osv . Nå er det en her nede som har restaurert og fikset opp en 500 evolution her dvs sønnen til han jeg nevnte . Igjen artige tider og for meg er det så ille for tiden at jeg er inne på alt som finnes nå da suget etter Opel er ekstremt for tiden . Altså aldri i livet om jeg går over igjen ,men jeg har bestandig hatt minst en Opel utenom favoritt merket ❤️😊
  15. Ja absolutt og verdt det uten tvil 😊 Sier du det ja ,artig jeg så den og da rundt den tiden . Så den raste ifra en e30 m3 bla opp mot de gamle bommene i Larvik . Jøss å morro så du har møtt han ja? Dæven for noen tøffe motorer og svev der var i de Opelmotorene hans . Har du bilde av Opelen du hadde ,så post her for her er alt med Opel lov i min tråd😊
  16. Da skjønner dere ,da er man faktisk ferdig med drittjobben her .😊 Men det var tungt pga jeg har klart og få influensa og våknet med feber og dritt,samtidig fikk jeg press på meg . Fikk tlf fra lagringsmann at e28 måtte helst ut fra lagring senest imorgen og samtidig orker jeg ikke fire biler hjemme da jeg blir stresset av det . To bruksbiler og en gammel er mer enn nok her . For at min datter skal bruke e34en/ha den hos henne mannen jeg meg opp og ble ferdig nå idag 😊 Første jeg startet med var og se hvordan liming ble i forkant og jo den er godkjent : Her ble overflødig silikon skrapet bort sånn at sparkel kunne sitte . Fikk og rettet opp i sparkel som ble brukt da jeg sveiste i 2012 og 120000 km siden 😎😘: En god venn ble funnet frem : Så ble det sparklet opp her og der for å fade ut: Under: Masse pussing senere og klar for bodyskjuts: Under: Vasket med sprit og maskert : Ikke noe hokus pokus så bare og sette igang og er jo lykkefølelse når man ser at dette blir helt og fint igjen : På baksiden inn mot kanal brukte jeg rondell sånn at flater ble glatte og overganger fine og ferdig her med tektyl : Og her ser dere jobben i fremkant jeg gjorde for fem årsiden og ikke en flekk er kommet : Og jeg liker når jeg kan gå under bil finne frem verktøy og løsne skjerm uten at resten faller fra pga skjult rust og dritt 😊. Man fortsetter og etterhvert blir ferdig Lettelse rett og slett: Finally om the ground: Nå ligger jeg under teppe i sofaen og klapper meg selv på skulderen at jeg gadd og at bil nå skal opp til datteren min imorgen . Skulle egentlig byttet noe forstilling samt lagt ut håndbrekk ,men det tar jeg en gang nå fortløpende . Imorgen vil jeg ha hjem E28en 😊
  17. Litt om gårsdagen . Som sagt så er jeg igang med å fikse jekkfestet dvs der jekkfestet var og igår ble det gjort en tabbe ,snakke om!! Vel jeg hadde jo grovkappet her sånn noenlunde på torsdag: Jeg hadde kappet til og tilpasset en plate ,samt banket og kappet sånn at den skulle se grei ut ,vel et problem her …Hadde kappet bort for mye mot forskjerm så der var ikke noe å sveise på 😭😭. Alternativet da var og løsne forskjerm noe som var helt uaktuelt . Ble enig med han som skulle sveise at vi sveiser så mye som mulig ,så bøyer vi resten av platen i forkant med spenn og limer den . Og siden jeg har lim til å lime fliser som veier mye ,så skal dette holde de fire siste cmene og . Hvertfall vi fikk gjort det vi skulle ,sauser inn med silikon som tåler tyngde og med press med jekk : Så er jeg null bekymret for at dette vil løsne ,en annen ting det skrudde og inn et par skruer som skal fjernes når jeg skal sparkle og pusse overganger . Bilde av ferdig kanal får dere når jeg er ferdig ,tok og en sjekk bak og her er det som nytt ,så nå får hele kanal en runde med bodysjuts og . Det er nå fem årsiden jeg tok torpedovegg/innerskjerm og diverse der . Ble byttet stål og diverse ,fylt opp med sau og her er det som om jeg var igår altså like fint heldigvis 😊 Det regner og her ser dere hvordan bil står idag : Platen står nå godt med jekk noe den har gjort siden igår ,så etter sparkel og ferdigstilling bør dette var i mange år . Hvertfall en lettelse å ha iorden nå . Bare det å vite at det er helt ,er glede i seg selv . Så satser på og få dette iorden imorgen da jeg vil ha den på treff imorgen kveld .😊
  18. Gratulerer med rå bil @Olaandref.😊 Denne får du det gøy med garantert . Og denne kler fargen godt 😊
  19. Gratulerer med salg Helmer . Er som du sier at det er en tid for alt ,men har man først bestemt seg da kan like gjerne salget skje fort i mine øyne . Og regner med ny eier er entusiast av rang 😊😊
  20. Flott arbeid på to flotte biler her .😊 Lyst interiør er smellvakkert når det som dette du viser .
  21. Sent svar da jeg ikke har vært aktiv i helga ,men ja dette er skikkelig kult . Stemmer det ja dvs en3.6 liter Irmscher motor fra Senator som er kraftig bygd om med masse trimdeler fra Risse motorsport osv osv 😊. Den er rimelig lik den du nevner ja og den er jo drømmen for de fleste . Husker jeg kunne få kjøpt den med TPI på slutten av 90 tallet av han som bygde den for noe over 100 ,da skulle man slått til 😊 Men ja de er artige og råkule å se til disse her .
  22. Da er man tilbake fra Stavanger og for helg ❤️ Meg og fruen hadde booket hotell og var første turen på to år sammen . Vi reiste fredagsmorgen ,først innom butikk for proviant : Det utrolige var da vi passerte Kr sand snødde det og det la seg godt på veien ,såpass godt at jeg ble urolig pga jeg kjørte med sommerdekk . Så da kan jeg bekrefte det jeg bestandig har sagt om e6x bilene ,man like gjerne kjøre på sommerdekk om vinteren da jeg ikke merket forskjell 😅.(Satt på spissen). Måtte innom Lyngdal for toalett: Kompis som og var med: Vi fortsetter bortover : Tok ikke lange tiden før vi var i Stavanger og bil ble parkert i parkeringshus ,men fikk jeg kalde føtter pga unnskyld ordbruket ,fytte faen for en pris 😩😩😩. Her er jo Bmw folket på sitt beste ,vi skulle møte endel senere på kvelden og da sier han ene som har hus like i nærheten ,men kjære vene parker hos meg i helga du kan ikke stå der . De kom og hentet bilen min og parkerte ved hus og der stod jeg til igår . Så litt nede sentrum og områdene på fredag : Barbesøk: Det ble en fin fredag. Så var det opp på messe og her var det mye fint . Tok litt bilder ,men kunne tatt mye mer men her er noe: Verdier her ja 😊. Lastebiler liker jeg og da svensk med v8: To flotte Opler : Kjent rogalending sin 500 e Han må vel være den eneste som er så nøye at han har høyglanspolerte styrekuler på bilene sine 😂: 635 som så ut til å være en hverdagsbil men garantert ikke var det: 126 i Telemarkstil anno 1995: Nydelig 2.8 ghia: Jeg er sånn støpt at å gå i timesvis på sånne plasser orker jeg ikke lengre ,så når runden var tatt bar det ned på hotell ,dusje så treffe alle de andre og en solid avslutning på byen igjen . Igjen …Jeg trives å ha det gøy med rogalendinger og er privilegert at jeg har blitt kjent med så mange trivelige mennesker her .🥰😊 Og ikke for å snakke om bylivet !! Arendal er som en kal gruve i forhold . Nå er jeg hjemme med masse minner og mye inntrykk.😊
  23. Nå ble x5en kjempefin uten tvil 😊 Felgene der er de jeg og liker best på x5 . Nydelig bil .😘
  24. Den feilen hadde jeg på min kasse og ,samme feilkode og samme symptomer . I all enkelhet ,den kassen din er nok desverre moden for utskiftning 😩
×
×
  • Opprett ny...