Gå til innhold

norbakken

Medlem
  • Innholdsteller

    1545
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    10

norbakken vant dagen sist April 27 2023

norbakken hadde mest likt innhold!

1 følger

Om norbakken

  • Bursdag 02/19/1987

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Årnes

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Dette er en GM III «High» modul, men hvilket system må jeg ha for å huke av utstyret jeg har i bilen? ISTA-P versjonen som jeg har tror jeg ikke gjør dette?
  2. Dette er en 96-modell, tror kanskje ikke jeg har servotronic? Modulen jeg har kjøpt er produsert omtrent samtidig, men jeg har ingen informasjon om hvilket utstyr opprinnelig bil hadde.
  3. Heisann. Jeg har en e38 hvor GM-modulen tok kvelden for en tid tilbake. Jeg kjøpte en ny brukt modul og tenkte at denne ville være relativt lett å kode til bilen med ISTA-P. Det var den ikke! Etter mange forsøk så lar den seg fortsatt ikke kode inn, og nå lurer jeg på om det er mulig i det hele tatt? Er det noen som har kompetanse på å endre informasjonen i modulen slik at den blir kompatibel med bilen?
  4. Skikkelig gøy å følge restaureringen og jeg liker formatet på videoene - akkurat passe info og detaljer.
  5. Måtte ut en ekstra tur med denne i dag. Har stor medfølelse med de som mistet bil og lidenskap i brannen i natt. En påminnelse om at veien er kort mellom lykke og tragedie, for selv om dette «bare» er en stålklump, så er det også så mye mer…
  6. I dag ble det litt rolig skrutid i garasjen. Eksosfestene var dårlige da jeg monterte ny eksos i fjor så nå var det på tide å bytte. Samtidig satte jeg på nye Lambdasensorer i håp om å redusere forbruket noe… foreløpig er det høyrefoten som er den største utfordringen… 😜 I tillegg fikk den nye reimhjul da de gamle var veldig overmodne. En god dag, og alt funker som det skal.
  7. Se der ja, kjekt med bilder. Bilen ser forsåvidt hel ut, men jeg er enig i at det kreves en del karosserijobb for å få denne fin igjen. At den ikke starter trenger ikke være mer hokus pokus enn bensinpumper, men 200k er i meste laget for den slik den står nå.
  8. E31 har ikke høy status i Norge, og sammenlignet med en del av de bilene som har vært solgt i det siste så er nok den prisen litt optimistisk. Eneste måten å tjene penger på er å få ned innkjøpsprisen, er jeg redd. Hvis den er utstyrt med EDC og firehjulsstyring er den enda dyrere å sette i stand/vedlikeholde, så det er nok ikke den enkleste bilen å flippe. Om du skulle beholdt den så hadde det vært en annen sak. Er bilen rustfri så har ikke kilometerstand så mye å si.
  9. Har ikke rørt noe fremme enda nei, men jeg syns fortsatt den er litt løs bak, så det tipper jeg er dekkene.
  10. Jeg bytta jo 22 foringer i fjor vinter, så det er sånn sett flere deler som potensielt kan bevege seg eller skape mykhet. Snakket med én på BMWCCN-treffet i går med en 850CSI, disse har firehjulsstyring som standard, og den var visst ikke helt enkel å få på stell. Tenker det er nok deler baki der som det er. 285 dekk hjelper heller ikke på sporingen.
  11. Kun 422 produsert med venstreratt, V8 og manuell. Overraskende lav pris for noe som «ingen andre har»! https://www.finn.no/405342753
×
×
  • Opprett ny...