-
Innholdsteller
1535 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
10
norbakken vant dagen sist April 27 2023
norbakken hadde mest likt innhold!
Om norbakken
- Bursdag 02/19/1987
Profile Information
-
Kjønn:
Mann
-
Bosted:
Årnes
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
norbakken's Achievements
-
norbakken reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
norbakken reagerte på et innlegg i et emne: Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & en e91 318i.Torsdag og PKK.
-
norbakken reagerte på et innlegg i et emne: Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & en e91 318i.Torsdag og PKK.
-
norbakken reagerte på et innlegg i et emne: ALPINA B6 , ROADSTER S og ny Garasje
-
Se der ja, kjekt med bilder. Bilen ser forsåvidt hel ut, men jeg er enig i at det kreves en del karosserijobb for å få denne fin igjen. At den ikke starter trenger ikke være mer hokus pokus enn bensinpumper, men 200k er i meste laget for den slik den står nå.
-
norbakken reagerte på et innlegg i et emne: Verdivurdering av e31 850
-
norbakken reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
norbakken reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
norbakken reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
norbakken reagerte på et innlegg i et emne: Snapshot of the day - Tok du bilde av bilen din i dag?
-
norbakken reagerte på et innlegg i et emne: Sveigis sin e61 530 d 2005 modell & en e91 318i.Torsdag og PKK.
-
Gustav C. reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
mslello reagerte på et innlegg i et emne: Norbakkens E31 850i manuell
-
fupsaker reagerte på et innlegg i et emne: Den store finn.no tråden.
-
Markus E30 reagerte på et innlegg i et emne: Norbakkens E31 850i manuell
-
E31 har ikke høy status i Norge, og sammenlignet med en del av de bilene som har vært solgt i det siste så er nok den prisen litt optimistisk. Eneste måten å tjene penger på er å få ned innkjøpsprisen, er jeg redd. Hvis den er utstyrt med EDC og firehjulsstyring er den enda dyrere å sette i stand/vedlikeholde, så det er nok ikke den enkleste bilen å flippe. Om du skulle beholdt den så hadde det vært en annen sak. Er bilen rustfri så har ikke kilometerstand så mye å si.
-
Werther reagerte på et innlegg i et emne: Norbakkens E31 850i manuell
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: Norbakkens E31 850i manuell
-
Har ikke rørt noe fremme enda nei, men jeg syns fortsatt den er litt løs bak, så det tipper jeg er dekkene.
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: Norbakkens E31 850i manuell
-
Ron Jeremy reagerte på et innlegg i et emne: Norbakkens E31 850i manuell
-
Ingvaldsen reagerte på et innlegg i et emne: Norbakkens E31 850i manuell
-
Ingvaldsen reagerte på et innlegg i et emne: Norbakkens E31 850i manuell
-
Jeg bytta jo 22 foringer i fjor vinter, så det er sånn sett flere deler som potensielt kan bevege seg eller skape mykhet. Snakket med én på BMWCCN-treffet i går med en 850CSI, disse har firehjulsstyring som standard, og den var visst ikke helt enkel å få på stell. Tenker det er nok deler baki der som det er. 285 dekk hjelper heller ikke på sporingen.
-
Kun 422 produsert med venstreratt, V8 og manuell. Overraskende lav pris for noe som «ingen andre har»! https://www.finn.no/405342753
-
For noen dager dette har vært! Hadde 8’ern på hjulstillingskontroll på mandag, og onsdag bar det i vei til første treff - et lokalt «natt til 1. mai». Mye folk og svært variert bilpark. Deretter gikk turen til Tyrigrava 1. mai, der er det veldig lenge siden jeg har vært. Veldig bra oppmøte, mye motorsykler, og litt av hvert fra ulike tidsepoker og merker. Lørdag var det vårmønstring for BMWCCN hos GSBildeler i Oslo. Bra opplegg, men for dårlig plass etter min smak. Pluss i boka for gratis kaffe og pølse 😎 I dag var det Fartskriver som arrangerte Cars and Coffee på Berger. Iskald vind, men mye fine biler! En meget bra avslutning på noen strålende dager. Merker det er ekstra gøy med treff for ulike merker, finnes mye morsomt og kult hos en del av de andre også 😏 Det beste av alt er at 8’ern fungerer smertefritt og har tilsynelatende betydelig redusert oljeforbruk kontra tidligere sesonger 🥳
-
Vel, jeg vil ikke påstå at den er fryktelig presis, men den ble veldig mye bedre nå som jeg fikk justert hjulstillinga. Har noen dårlige foringer i forstillingen som gjenstår, og så mistenker jeg at dekkene mine er av sorten som sporer mer enn en del andre. Uansett veldig mye bedre nå! Hmm, det kan hende, ukjent for meg. Mye klin hvert fall 😂
-
Foreløpig sporer den veldig, så jeg får liksom ikke helt go’følelsen. Satser på at hjulkontrollen hjelper på.
-
Endelig er våren her og 850’n ble tatt ut av vinterdvale rett før påske! Ett av fjorårets utbedringer som det ikke ble tid til var bytte av støtdempere, så disse kom på i dag. Viste seg at disse aldri har vært byttet på denne før, så vi snakker 35 år og 154k km. Var på høy tid! Ingen av demperne har vist tegn til lekkasje, men når jeg demonterte de foran så var det tydelig at all væske var ute av selve demperen - snakk om gris når jeg tok dem ut 🤮🙄 Imidlertid veldig deilig å montere nye Bilstein B6. Sammen med Eibach fjører og 4-hjulskontroll på mandag så håper jeg at denne blir god å kjøre igjen. Gleder meg stort til neste ukes treff og kjøring 😎 Kan også med glede konstatere at den store jobben i fjor vinter viser seg å holde, så jeg har en 1990-modell som er knusktørr under 🤩 (skulle sikkert ikke sagt det, begynner vel å dryppe i morgen… 😂)
-
Alle gode ting er tre? Vel, i går havnet det enda en 7-serie i garasjen, men denne gangen en e38. Har aldri kjørt eller eid en slik før, og når en kollega svært gjerne ville selge den til meg, for en forholdsvis grei penge, så ble 7’ern min. Lager ikke en egen tråd på denne da tanken egentlig er å selge den videre til våren, men kan jo skrive litt for det. Bilen det er snakk om er en 728 produsert i mars 1996. Den har den «nye» steptronic-kassen, er Fjordgrau og har komfortstoler i sort skinn. Etter 289k km har den åpenbart sine skjønnhetsfeil og mangler, men jeg håper og tror at det er litt bil igjen. Den ble hvert fall EU-godkjent for to uker siden 😎 Dagen i dag gikk med til en etterlengtet utvendig vask - det må være flere år siden sist! Interiøret er i samme kategori. Uheldigvis røyk en kjøleslange da den lå imot ac-kompressoren så akkurat nå står den ganske i ro… Får også ro i sjelen av å fikse bulkete skilt, kan hende det bare er meg 😂 Noen bilder etter timesvis med vask: I kveld fikk jeg tak i nytt relé til forseten, og vips kunne jeg regulere disse igjen. Ellers er jeg på jakt etter følgende, så om noen har noe liggende så er det bare å rope ut 🤩 - 4:3 Navi/radio. Min er død. - Speilkåpe høyre side. - Antenne til bakruta. - Oransje blinkelys foran 😏
-
Det virker som at deler av veivhusventilasjonen er utgått til disse motorene, men jeg byttet membranen i hvert doppdeksel og så rengjorde jeg bare rørene imellom etter beste evne. Blir nok å ta av toppdekslene også for å få rengjort skikkelig på innsiden. Har sett litt på «Timm’s BMW repairs and information» på YouTube. Han har en 645Ci som han gjør mye med, og han påstår langt på vei at N62’ens dårlige rykte på oljeforbruk og ventiltettinger ofte handler om tett veivhusventilasjon som gir følgeskader. Ny membran og rengjøring av systemet i ny og ne bør hjelpe. Membranen får du kjøpt overalt.