Gå til innhold

norbakken

Medlem
  • Innholdsteller

    1523
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    10

norbakken vant dagen sist April 27 2023

norbakken hadde mest likt innhold!

1 følger

Om norbakken

  • Bursdag 02/19/1987

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Årnes

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Alle gode ting er tre? Vel, i går havnet det enda en 7-serie i garasjen, men denne gangen en e38. Har aldri kjørt eller eid en slik før, og når en kollega svært gjerne ville selge den til meg, for en forholdsvis grei penge, så ble 7’ern min. Lager ikke en egen tråd på denne da tanken egentlig er å selge den videre til våren, men kan jo skrive litt for det. Bilen det er snakk om er en 728 produsert i mars 1996. Den har den «nye» steptronic-kassen, er Fjordgrau og har komfortstoler i sort skinn. Etter 289k km har den åpenbart sine skjønnhetsfeil og mangler, men jeg håper og tror at det er litt bil igjen. Den ble hvert fall EU-godkjent for to uker siden 😎 Dagen i dag gikk med til en etterlengtet utvendig vask - det må være flere år siden sist! Interiøret er i samme kategori. Uheldigvis røyk en kjøleslange da den lå imot ac-kompressoren så akkurat nå står den ganske i ro… Får også ro i sjelen av å fikse bulkete skilt, kan hende det bare er meg 😂 Noen bilder etter timesvis med vask: I kveld fikk jeg tak i nytt relé til forseten, og vips kunne jeg regulere disse igjen. Ellers er jeg på jakt etter følgende, så om noen har noe liggende så er det bare å rope ut 🤩 - 4:3 Navi/radio. Min er død. - Speilkåpe høyre side. - Antenne til bakruta. - Oransje blinkelys foran 😏
  2. Hva er bedre enn to 7-serier i garasjen? Tre, vel! 😎 (eller…?)
  3. Det virker som at deler av veivhusventilasjonen er utgått til disse motorene, men jeg byttet membranen i hvert doppdeksel og så rengjorde jeg bare rørene imellom etter beste evne. Blir nok å ta av toppdekslene også for å få rengjort skikkelig på innsiden. Har sett litt på «Timm’s BMW repairs and information» på YouTube. Han har en 645Ci som han gjør mye med, og han påstår langt på vei at N62’ens dårlige rykte på oljeforbruk og ventiltettinger ofte handler om tett veivhusventilasjon som gir følgeskader. Ny membran og rengjøring av systemet i ny og ne bør hjelpe. Membranen får du kjøpt overalt.
  4. Ett av prosjektene med 745’n har vært å rydde opp i hovedlyktene - her var det litt å ta tak i. For det første var det boret hull og trukket noen ledninger mellom lyktene, og i tillegg var begge lyktebrakettene knekt så det var i stor grad én eller to skruer som holdt alt sammen. Falmet plastglass er heller ikke ukjent så her måtte det gjøres en jobb. Bort med ettermonterte ledninger og på plass med nye deksel og braketter. Glassene ble ikke bra, men de ble litt bedre. Her må nok nye glass på plass om det skal bli helt 100 (men skulle aller helst hatt lykter med hvit blink… 🙄) Tåkelysene var heller ikke noe særlig, så de fikk seg en liten oppgradering de også.
  5. Takk for det. Det har vært litt jobb, men jeg må si at gleden over å kjøre og nyte denne bilen er mye større enn utfordringene jeg har hatt med å skru. Vel verdt både tid og penger. Sesongen i år ble ikke så verst, fikk vært med på noen treff, kjørt en god del, og konstatert at vinterens jobb fungerte. Ble tidlig vinterlagring grunnet jobb, men gleder meg allerede til å hente den ut til våren 😎
  6. Dette er jo ingen sak! Godt jobba 😎 Nå har du tid til resten og trenger ikke stresse, få fiksa de lysene og så kan du bruke den innimellom skruinga.
  7. Litt vask før vinterlagring. Kort, men god sesong i år 😎
  8. Kjedelig med feil deler og frem-og-tilbake, men hold ut - dette får du til 😉
  9. På bildene i annonsen hadde bilen sorte interiørlister noe jeg synes er veldig pent. Samtidig stusset jeg litt over dette da jeg trodde sort høyglans var tilvalg av typen Individual. Det viste seg fort at listene var lakkert med heller varierende resultat. Kom over et interiør med standard treverk og handlet dette, jobben med å bytte over er ganske omfattende og jeg tok dashboard og midtkonsoll i første omgang. For å bytte listene i dørene er det like greit å bytte hele dørsiden. En titt på bukk kunne også understreke at bilen har levd et langt liv med mye salt på østlandet, har aldri sett en diff som er sååå rusten. Det samme gjelder bremserør og braketter. Ut over dette ser understellet ok ut. Jeg handlet også inn en del deler til service, deriblant nye bremser rundt om og deler av veivhusventilasjonen som er kjent for å gå tett på disse motorene. Det fulgte forresten med en mengde ræl i bilen 😂 Lar meg stadig imponere av at folk ikke rydder før de selger. Fikk med spacere og bolter, ABS-enhet, en hjulnøkkel pluss mye annet søppel 😜
  10. Veldig gøy at du bruker M5’n også til jobber som dette 🤩
  11. Disse fikk kjørt seg under familiekjøringa på BMWCCN på Rudskogen i dag. Ikke akkurat laget for bane, men det var veldig gøy 🤩
  12. Fordelen med å kjøpe modelltilpasset anlegg er at det er bolt on. Eneste utfordringen er at venstre side er litt «off» i rørbøyen rundt traversen så jeg får ikke anlegget lengre inn. Skulle gjerne hatt stussene litt lengre inn, men det funker absolutt slik det er nå.
  13. Ikke enkelt å filme god lyd med mobil i kuling, men her hører dere litt… IMG_6829.mov
×
×
  • Opprett ny...