Ja, lydmessig så høyres den heilt lik ut. Blei ikkje noe "grommere" i lyden av 0.4 liter meir.
Høyrte stor forskjell på å gå ifra 2l til 2.8 på E34en min. Den blei liksom ferdig med stemmeskifte.
Er veldig usikker på kreftene. Tipper at Hk holder seg omtrent der den var før. Men Nm bør stige ein del.
Nå var min gamle motor råten i kompresjonen, så eg trur Nm burde vært mykje høyere på den, viss kompresjonen hadde vært bra.
Eg tipper at hadde gamle motoren vore frisk, så skulle det vært iallefall 400hk, og 500nm på hjul. Istedenfor 390Hk, og 450nm på hjul.
Så håper den nye motoren har 400hkish, og 550nm på hjul. Men dette må måles fort som fy. Burde forsåvidt merke 100nm meir på hjul, ved prøvetur, viss den har det no.
Ess seier jo 400hk, og 550nm i motoren med 0.5bar ladetrykk, på disse motorene. Men siden eg har 0.7bar, så øker det litt.