Gå til innhold

carburetion

Medlem
  • Innholdsteller

    1062
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om carburetion

  • Bursdag 09/28/1992

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Hordaland
  • Kjøretøy
    E32 740i/6, E34 528i

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Er på jakt etter dei pinnene eg treng for å få liv i instrumentpanelet. Skal puttes inn i ein Mercedes w124. Så må ha turtall, fart, oljetrykk, dynamo, osv.
  2. Pinnene på ditt skjema passer ikkje overens. Skal jo være straum i pin 20,21 og 22 men kun ein rød/gul i pin 22 på mitt instrumentpanelet
  3. Har nederste typen. Med 2 26pins kontakter. Kvit og svart.
  4. Nokon som har ledningsnett diagram/pinout til instrumentpanel til ein facelift 2003 E39 med m54b22. Skiltnr BP88152 Er to kontakter kvit og svart. 26 pinner i begge. Trur instrumentpanelet er av typen low. Finner nokon diagram på nettet, men dei er feil typer instrumentpanel. Virker som at e39 facelift med m54 har fått eige instrumentpanel?
  5. Det betyr at du kjører som en gammel mann mesteparten av tiden. Svidd gummi lukt er normalt på biler som blir kjørt slapt 96% av tiden. Standen på bremseskivene forteller mye om heftigheten på kjøringa, som regel slapptisskjøring
  6. Omtrent hver M52/M54 eg har skrudd på har opprevnet vakuum blendeplugger bak på innsuget mot torpedovegg. Er litt vanskelige å komme til, men det går. Ellers så er det veldig vanlig at veivhusventilasjonen sprekker i rørene mellom toppdeksel, oljeseperatoren og innsug. Grei måte å finne ut om veivhusventilasjonen har stor lekkasje på er å ta av oljepåfyllingslokket, og høre om motoren forandrer tomgang, hvis ingenting skjer så driver motoren antageligvis allerede å sug falsk luft gjennom ett sprekt veivhus rør. Motoren bør forandre seg en del på tomgang hvis alt er i orden, fordi du lager falskluft med å ta av påfyllingslokket. (Du kan finne ut om du har typisk dårlig M54 som blåser ut veivhusdamp pga råtne stempelfjører, hvis du ser at det står ut røyk/damp når du tar av påfyllingslokket.) Har sett M52/M54 med sprekk i innsugslange mellom Lmm, og gasspjeld. Men det er ikkje så dårlig innsugslange på dei som di gamle M50'ene hadde. Må helst demontere slangen(e) for å sjekke etter sprekker.
  7. Da er litt vanskelig på førersida, trangt å få av/på den øverste mutteren
  8. Trykk inn bremsepedalen litt. Då blir kretsen til beholderen stengt, og ingen veske renner ut av slangen ifra beholderen. Bruk ein trekloss eller noko mellom sete, og pedal f.eks. Eller ein "ubrukelig" person kan holde pedalen inne, så er du kvitt han ei stund, viss du plages av det
  9. Viss du meiner at veien du kjører på er perfekt, så kan jo dårlige dekk spore ein del.
  10. Kan du justere camber, og caster framme på e46 da? Ser ut som dei bare har justert spissing. Det du bør se etter er om vinklene er ganske like på begge sider. F.eks forskjellen på camberen din framme er berre 0.19', Er det for stort avvik der, så er det noe skeivt. Camberen din bak er jo godt ute av verdiene, men det er jo typisk bmw, når dei blir senka. Er egentlig normale verdier på bilen. Tipper det er veien, eller dekkene dine som gjør at den drar.
  11. Rått. Må følga med her
  12. Usikker på ka slags type det er. Den er iallefal til M60 motorene. Har dårlig med bilder av den, men den har dele nr 64528385908
  13. Kom seg voldsomt med nytt ratt ja. Er egentlig ganske fæle dei 4 eikers rattene. Men da finnst styggare då.
  14. Montert eit anna ratt. Skjønner ikkje heilt at eg har orka å kjørt rundt med det gamle. Dei sinnsjuke har da godt. Ifrå dette her Til Detta Ser litt bedre ut da nya rattet, og forhåpentlig litt bedre å ratta med. Måtte modde litt på sleperingen til det nye rattet, siden det gamle rattet hadde gamle typen airbag slepering, og dette rattet har nyare type slepering. Bilen har også fått ein ny venn i garasjen. Er litt større i formene den Challengeren 7eren ser ut som ein puslebil, Men er like lang då.
  15. Ja, lydmessig så høyres den heilt lik ut. Blei ikkje noe "grommere" i lyden av 0.4 liter meir. Høyrte stor forskjell på å gå ifra 2l til 2.8 på E34en min. Den blei liksom ferdig med stemmeskifte. Er veldig usikker på kreftene. Tipper at Hk holder seg omtrent der den var før. Men Nm bør stige ein del. Nå var min gamle motor råten i kompresjonen, så eg trur Nm burde vært mykje høyere på den, viss kompresjonen hadde vært bra. Eg tipper at hadde gamle motoren vore frisk, så skulle det vært iallefall 400hk, og 500nm på hjul. Istedenfor 390Hk, og 450nm på hjul. Så håper den nye motoren har 400hkish, og 550nm på hjul. Men dette må måles fort som fy. Burde forsåvidt merke 100nm meir på hjul, ved prøvetur, viss den har det no. Ess seier jo 400hk, og 550nm i motoren med 0.5bar ladetrykk, på disse motorene. Men siden eg har 0.7bar, så øker det litt.
×
×
  • Opprett ny...