Gå til innhold

Tyggern

Medlem
  • Innholdsteller

    540
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Tyggern vant dagen sist Desember 18 2015

Tyggern hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Våler/Østfold
  • Interesser:
    Våler/Østfold

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg ville plukket ut lykten å sjekket den. (kjørelys, er ikke i den pæreholderen dessverre) På min hadde det vert fukt og hele enden på ledstripen og første led var irret opp/borte Så ikke noe å reparere. De er også "støpt" inn i lykten så ikke bare å bytte heller. må smelte sammen glass og hus etterpå osv. om du i det hele tatt finner led stripen løs.
  2. dobbel post
  3. Touringen kommer jo ikke før om 2år, så de har god tid til å komme med annen front en det som vi har sett til nå.. Da får de også sett hvordan det går med det nye designet... godt mulig M3 touring blir en LCI 🤣
  4. Du vil slipe i coatingen ja, om det i det hele tatt er noe igjen av dette laget. Vaskeriper kommer uansett mer eller mindre. vet du hvordan coating som er lagt?
  5. hvilken feilkode ligger i den gamle? Er det intern trykkfeil? "internal pressure fault" Hvis så er tilfelle så kan "hjernen/elektronikken" fra den gamle flyttes over på den nye og du slipper koding. Jeg har gjort dette 2 ganger på E9x biler (som i grunn er samme bil) Men selvfølgelig da bare om det er det som er feilen. Som er en veldig vanlig feil på E8x E9x ABS
  6. Dette er et problem som ikke får nok oppmerksomhet... Dette kan komme av f.eks for forsiktig bremsing. Eller noe så enkelt som en aggresiv felgrens/vask og bilen blir stående. Billige bremseklosser er langt oftere synderen en bremseskiven.. når det brenner seg fast eller setter seg rester av klossen i skiven så ender en opp med friksjons forskjeller.. altså flekker som har høyere friksjon en resten. og det vil føles ut som risting. Dette er veldig vanlig spessielt bak der bremser blir brukt lite. 4-5 harde oppbremsinger fra 100 til ca 20 også kjøre rolig til det har kjølet seg ned kan hjelpe. P:S dette er også ekstremt viktig å gjøre etter bremsebytte for å kjøre inn klosser... jo dårligere klosser jo viktigere er det...
  7. Rustfri E30 takluke... 🙋‍♂️ INTERESSERT
  8. Jekk opp bilen og rull på hjulene. Vanligvis ikke vanskelig å høre om hjullager er dårlig, og eventuelt kjenne om det er slark. (kan fort være litt) Hjullager bak er ikke uvanlig på den KM stand der.
  9. Ja, det er dette settet jeg tenkte på. har skjønt det er delte meninger om hvor nødvendig det er..
  10. Du tok ikke å monterte "anti rackle" kit når du først hadde den helt fra hverandre?
  11. Er det faktisk målt at det er null komp? Det kan være ventil som ikke lukker.
  12. Det skal stå i vognkort, det hjelper ikke med TüV papirer på EU-kontroll om det ikke står i vognkortet. Og for å finne rett papirer må du lese av nummeret på fjærer. (de skal være leselige, for godkjenning og kontroll)
  13. Kjøpe nå? jeg skal selge
  14. Et stykke på veien.. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=88454445&fks=88454445 Jeg har en komplett fanger fremme til overs, men stål delene er ikke i best stand. De kan eventuelt sandblåses og lakkeres. om ikke du kjøper den i finn der. har ligget til salgs lenge. tror sikkert de har den enda www.facebook.com/groups/1175817155772987/
  15. Rundetider er jeg også spent på. Har du vektet bilen? dette er veldig viktig i forhold til hvordan vekt "flytter" ser spessielt at det er likt på samme aksel. Ikke nødvendigvis at samme antall "runder" på coilovers gir rett vekt f.eks En annen ting en bør tenke på er vinkler på armer i forhold til hvor du får "rollcenter" i bilen. Det er ikke nødvendigvis at lavest mulig gir best feste. får en feil vinkler på bærearmer kan du risikere å få veldig "høyt" eller "lavt" rollcenter og dermed mye bevegelse. Har du ikke vektet bilen. Ville jeg startet der, det kan gjøre utrolig mye.
×
×
  • Opprett ny...