Gå til innhold

simenfv

Medlem
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    BMW 525da 2005

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Lederen i mellom, en var direkte koblet til kontakten.
  2. Fant ut av feilen. Det var sikring nr. 1 i motorrommet. Akkurat samme komponenter som jeg fikk feil på i ISTA. Takk for hjelpen @PIIIPower Skulle nok ikke ha loddet throttle body, er nok en høy sannsynlighet for at den har røket sikring.
  3. Takk for svar Hadde fulladet batteri før feilen inntraff, men kan uansett ha på lader og sjekke på nytt. Det er også de samme feilene som kommer tilbake. Ser ut som jeg trenger noe ekstra utstyr for å sjekke kamaksel sensor. TB har jeg kjørt diagnose på og da går den fint, men får likevel feil etter en stund. Den er nå koblet av. Skal ta å sjekke både strøm og signal til TB. Må være uheldig hvis jeg har klart å ødelegge DDE med TB, skal vel kun gå et signal i mellom. Ellers virker det som DDE funker, gir i hvert fall verdier: Intake air stemmer nok ikke. Hehe ja, FRM er ikke topp pri akkurat nå
  4. Hei, Har en E70 M57 235 hk 2008 mod. Gått 193k. Den stoppet under en kjøretur, hørte ingen ulyder. Bilen kinner, men vil ikke starte. Har lest ut feilkoder og får dette: Hvis jeg sletter feilkodene og leser av på nytt før jeg prøver å starte får jeg ikke feil på Camshaft sensor: Når jeg kinner får jeg ikke noe utslag på dieseltrykket. Usikker hvor jeg burde starte å feilsøke. Vil den bygge trykk hvis det er feil på kamaksel sensor? Det ser ikke ut som jeg får feilsøket på sensor, uten ekstra utstyr? Det skal sies at et par dager før, hadde jeg ut throttle body og prøvde og repare den med lodding: Den funket litt før jeg fikk motorlampe igjen. Kan den ha tatt skade på DDE? Mvh Simen
  5. Var det E070-16-11-500 du installerte? Er det siste versjon?
  6. Ja har demontert og sett over begge delene og de ser hele ut. Blendepluggen har jeg byttet.
  7. Det skal jeg gjøre. Men burde jeg ikke fått en feilkode på det?
  8. Hei Har en Bmw e39 m54b22 som jeg får "misfire" på flere av sylinderne med følge av "fuelcut" og at motoren dør ut ved kaldstart. Har fått "misfire" på samtlige sylindere når jeg leser av feilkodene etter en stund. Så det virker som det er sporadisk. Når motoren blir varm nok og jeg skrur den av og på er den helt fin. Bilen har gått 230k. Har forstått det slik at det er et vanlig problem som oppstår og prøvd å lese meg opp mulige feilkilder. Jeg har defa varmer, som jeg antar bare er et varmeelement som varmer opp olja. Når jeg bruker den så oppstår ikke problemet. Er det da noe lettere å finne feilkilden, evt. ting som kan utelukkes? Syns også det kommer endel hvit eksos ut, selv når motoren er varm. Har byttet: Alle tennplugger. Testet DISA ventilen. Prøvd å se etter vakuumlekkasjer. Byttet toppdekselpakning. Byttet CCV, oljeseparatoren med tilhørende slanger. Gått over tomgangsregulatoren.
  9. Har prøvd å leite litt, men ikke finni noe fornuftig oppskrift. Veit du hvordan det skal gjøres?
  10. Men er forstatt ccc jeg har, bare nyere type med de 8 knappene. Har ikke byttet til CIC.
  11. Hei hei. Har akkurat bytta ccc til en nyere type, men idrive kontrolleren (hjulet) fungerer ikke. Er det koding som skal til eller passer de rett og slett ikke sammen?
  12. Du sier noe der, ikke akkurat den fineste løsningen Men har jeg forstått de emulatorene riktig da, at de vil funke på hvilken som helst av NBT versjonene? om den kommer fra f10 eller f30? Bare at det må være 8.8" skjermen. Ville du solgt den da?
  13. Har mest troa på denne jeg da, også har den støtte for klima. http://www.bimmerretrofit.com/store/index.php?route=product/product&path=157_158&product_id=111
  14. Har kanskje bare finni de som aktiverer kart til 1500 (altså til originale biler med NBT) og ikke emulator for å koble til e60. men nesten like greit å bruke en tusenlapp til da på den fra bimmerretrofit.com å få med PnP, og ikke kutte kabler selv. Vil det si at du ikke har koblet det opp enda da?
  15. Har en e60 med CCC, jeg tenkte å oppgradere til NBT. Har dere erfaring med de ulike emulatorene for å få dette til å funke? Ganske stor forskjell i pris fra de på ebay til rundt 1500 til over 4000 på bimmerretrofit.com
×
×
  • Opprett ny...