Gå til innhold

santho96

Medlem
  • Innholdsteller

    976
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    M & R
  • Kjøretøy
    E36

Nylige profilbesøk

2991 profilvisninger

santho96's Achievements

  1. Har en M47TU2 som jef skal bytte startmotor på, er det enklest å komme til via å tilte motoren og lange forlengere eller demontere innsuget ? Noen som vet om noen DIY, jeg har søkt endel men finner ikke noen særlig gode. Gjelder en BMW 1 series 118D
  2. Hei, er på jakt etter nye m-sport fjører til min E46 320dat. NB: Fjører bak. Men det er enklere sagt enn gjort, fordi alle leverandørene tilbake holder opplysninger om høyden på fjørene. Prøver å finne høyden for å finne alternative leverandører som lever fjører i riktig høyde. BMW dele nr: 33 53 1 095 714 dele nr: 4208468 Slik jeg har forstått det finnes det fjører bak i følgende høyder: 252 mm, 242 mm, 240mm og 230mm. Ser der refereres til bmw spring table når jeg skal finne fjører til m-sport bil. Men finner ikke bmw spring table, noen som har peiling ? Bilen er en touring, 320dat levert med 226 Sports Suspension Settings Sportliche Fahrwerksabstimmung
  3. https://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-DIAGNOSTIC-CABLE-INTERFACE-INPA-K-DCAN-ISTA-ISID-SSS-V32-GT1-Progman/252564154866?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649 Lekende lett installerings prosess. Trenger ingen pc kunnskaper, og god support. Fungerer på Mac med bootcamp og Win 10. Jeg har brukt det både på E46(obd 2) og E39 (20 pin), og det fungerer bra. Har bare brukt Rheingold (ISTA) programmet hit til. --- 530`n er ferdigstillt og Eu godkjent! Masse nye deler i understellet og 4hjulskontroll. Fantastisk bil å kjøre nå. Laget eget verktøy for å bytte knirkeforing på e39, og det fungerte bra. Følgende er byttet/gjort på 530D: -Begge hjullager foran -Bremseslange foran høyre -Styrestag, casterstag og bærearm foran begge sider. -Stablisatorstag og foringer både foran og bak begge sider. -Casterstag og spissing stag bak begge sider. -Knirkeforing begge sider bak -Lakkert felger sølv, dårlig lakk tidligere. -Fikset vindusheiser foran. -Fikset og forsterket jekkfester begge sider bak. Har også gått i innkjøp av E46 320Dat som har stått still lenge, og trenger EU. Importert til Norge i 2003, samme eier siden da. Lav km 17x xxx. Veldig usikker på om jeg skal selge E39 530D og beholde E46 320D, eller omvendt. Trenger bare en bruksbil. Hvilken bil ville BMW befolket beholdt ? Hvilken bil tror dere går for høyest pris ? E39 530Dat, km 282 xxx (motor gått rundt 245 xxx), cruisekontroll. Nylig byttet så og si alt i understell. Hengerfeste. Skinn interiør. vs. E46 320Dat, km 177 xxx uten cruisekontroll. Uten hengerfeste, men blir ettermontert om denne blir beholdt som bruksbil. Sølv farge. Delskinn sport interiør. E36 325i: Har siden instrumentet som står i bilen nå er fra 4 syll motor, så viser turteller feil når det står i 6 syll motor. Derfor testa jeg med et instrument fra 6syll. Noen som vet hvem som kan justere inn rett km-stand ? Bilder:
  4. Tusen takk for det! Ja, jeg er veldig fornøyd med 325`n men den blir dessverre ikke prioritert så mye som den burde blitt :/ --- Har fått testet diagnose utstyret jeg kjøpte på ebay til ca 630kr. Meget fornøyd med det, lekende lett installeringsprosess, fungerer på mac med bootcamp windows 10. USB kabel tilkobling. Har bare testet på BMW E46 320Dat per dags dato. Har bare testet ISTAD (Rheingold) av de 7 programmene som følgte med.
  5. Følger med her også! Bra arbeids som vanlig her HSD
  6. Helt enig, er ikke så mye som skal til for å holde bilen i gående i flere år om man faktisk tar jeg bryet når rusten begynner å komme. Ja, orker ikke måtte ende opp å gjøre jobben flere ganger på samme bil! Da må det bygges solid slik man har troa på at det skal holde ut bilens levetid ---- Ellers så har jeg bestilt div diagnose program til pc fra ebay samt USB kabel. Er spent på hvordan dette vil virke, kommer oppdatering når det er mottatt og testet. Skal brukes på Macbook Pro tidlig 2011 med bootcamp (windows 10 64 bit). Håper at installeringen går feilfritt, slik jeg kan bruke tid og energi på å lære meg programmene!
  7. Noen som vet om det går ann å få lastet ned BMW Scanner 1.4.0 gratis fra noen sider ?
  8. Oppdatering! E39 530DAT: Nå kommer bilder fra det jeg har fått gjort i sommeren. Det er hovedsakelig gjennoppbygging av jekkfester bak og stablisering av jekkfester foran, rustfjerning og generell service. Håper bilder og update kan hjelpe andre med tilsvarende arbeid. Kom gjerne med tanker om fremgangsmetode og tips til forbedring eller ting jeg kunne gjort på en bedre måte E36 325I: Har dessverre blitt veldig lite kjøring på denne bilen i år, rundt 500-800 km. Har vært innom EU-kontroll i august der den ble godkjent uten feil.
  9. Hvilken bilde hosting sider bruker dere ? For å laste opp bildler på bimmers
  10. Hei, lenge siden sist. Holder på å fjerne rust og sveise jekkfester på E39`n. Samt gjør den klar for eu i kontroll i løpet av august. Ellers så vurderer jeg å lufte E36 325i for salg da jeg rett og slett ikke har tid til å bruke den. Er veldig usikker på verdi, men jeg har jo sett at markedet har begynt å ta seg opp. Har vel sett annonse priser fra 70 - 100 000 kr. Hva tror dere at en realistisk verdi på denne bilen her kan være ? Har ikke bestemt meg 100% siden jeg ombestemmer vær gang jeg tar en kjøretur med bilen. Men det er jo det at den står såpass mye stille og ikke blir brukt som gjør at jeg tenker tanken på å selge den.
  11. Det har skjedd litt av hvert! -Løpehjul og brakett til løpehjul. -Endelig fått tatt av div klistermerke. -Fått seg en velfortjent vask -Handla en E39 520i sedan delebil for å plukke av div deler jeg trenger selv. Blant annet vindusheiser foran. -Kappet ut jekkfester bak som skal sveises på stasjonsvognen til sommeren. -I påsken var jeg en tur til hjemstedet mitt, og fikk tatt en skikkelig service på bilen. -Div servicedeler, noe har blitt byttet. Understellsdeler blir byttet i sommer. -Pollenfilter -Luftfilter-Olje (CASTROL), Oljefilter og veivhusventilasjon -Drivstoffilter -Nytt oljefilterlokk, og ny pipe for å løsne og feste det. 36mm. Forje eier hadde knekt mutteren på toppen av oljefilterlokket, så jeg måtte til med en svær polygripe tang for å løsne det. -Har tidligere oppdaget noe diesellekkasje. Fikk tatt en titt på det, og det viste seg att det var flere sprekker i drivstoffrørene, og det hadde blitt holdt i klem av pakningene som ligger rundt de. Dette var på skjærtorsdag, så jeg måtte gjøre en midlertidig rep som jeg tror skal holde frem til sommeren så fikser jeg det skikkelig. -Kappa røra der det var lekkasje, og satt på slanger. -Fantastisk bil å dra henger med!! Utrolig lett å rygge og nok kraft til å dra. -Camberen på høyre bakhjul er helt ute å kjøre. Mulig det er en foring som er gåen også. Noen som vet hvordan man justerer camber bak på e39 ? Og om det evt. er noen typiske defekte foringer bak som gir slik utslag. -Noen som vet hva som skal være koblet opp originalt på turboen på bilde her ? Det er den gule slangen jeg tenker på, jeg ønsker å fjerne den. Siden det er noe jalla turbo booster opplegg. Hva må jeg montere i stedet når jeg fjerner den ? -På tide å få byttet innsugspakninger, og rense innsuget. Blir å montere EGR blokk samtidig.
  12. En liten oppdatering. Har fått taki skiboks og takstativ til E39`n. Braketten til løpehjulet som ligger uten på dynamoen knakk i går. Som resulterte ingen servo og inen dynamo intakt. Løpehjulet falt også i bakken så det fikk seg en kakk, så jeg har bestilt nytt løpehjul og brakett. Satser på å få fikset dette kjapt.
  13. Takker for gode innspill fra alle sammen! Blir nok å bytte det ene hjullageret i første omgang, da jeg er student per dags dato og økonomien er som så. Skal få jekket opp front til helga å sjekke over hjula foran. Så blir det bestilt deler. Hadde det vært noe annet enn en bruksbil/arbeidsbil og økonomien hadde vært bedre hadde jeg byttet begge med engang.
  14. Hei, ganske sikker på at venstre hjullager på bilen min er på vei til å bli ødelagt. Når jeg kjører rett frem og svinger mot høyre så kommer det en høy rumle lyd / konstant rulle lyd fra fronten av bilen. Men når jeg svinger mot venstre så går lyden bort. Tenker at det er minst belastning på lageret når man svinger til en side, og siden lyden går bort når jeg svinger mot venstre så er høyre hjullager ok. Lyden er høyeste rundt 60-80 km/t, og i nedover bakker. Veldig lik det på videoen her. Noen som kan bekrefte / avkrefte mine tanker ?
  15. Hei, ganske sikker på at venstre hjullager på bilen min er på vei til å bli ødelagt. Når jeg kjører rett frem og svinger mot høyre så kommer det en høy rumle lyd / konstant rulle lyd fra fronten av bilen. Men når jeg svinger mot venstre så går lyden bort. Tenker at det er minst belastning på lageret når man svinger til en side, og siden lyden går bort når jeg svinger mot venstre så er høyre hjullager ok. Lyden er høyeste rundt 60-80 km/t, og i nedover bakker. Veldig lik det på videoen her. Noen som kan bekrefte / avkrefte mine tanker ? https://www.youtube.com/watch?v=jLQsY7PHMNI
×
×
  • Opprett ny...