Gå til innhold

Blacksmoke

Medlem
  • Innholdsteller

    297
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

2 følgere

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Interesser:
    Offroad land cruiser lj70 / Turbo diesel og båt :)
  • Kjøretøy
    Bmw 525 TDS 1992

Nylige profilbesøk

2394 profilvisninger

Blacksmoke's Achievements

  1. Update, Bilen går meget bra med vnt oppsette igjen og er en drøm kjøre henne igjen. Råsterk motor blitt etter all bygg 👍
  2. Var aldri noe spon i olja, Gikk over og ikke noe skjedd etter bolten på veiva løsnet ( da slurer olje pumpa) Har festet dette godt igjen og montert sett bolt for motvirke bmw sin patetiske patent 😝 Bilen er oppe går igjen og bedre en før, godt er det men den skal selges nå grunn Andre prioteringer.
  3. Takk! Har fått bilen til gå fint nå uten olje lekasjer og tull. Bilen går bra med gt3076r og grenrør men bygger den ned nå for eu og blir slik. Ønsker kunne bruke bilen praktisk sett hehe,
  4. Update, prøvekjørt bilen! Mye bedre kjøre med mindre eksos hus. Tideligere ladetrykk og skyter fart uten slure. Må nokk bytte fjør i WG for ladet nerme 3bar. Funnet ut olje lekasjen og kommer fra refisterhus pakningen, gøy starte opp bilen og allt fungere omtrent da 😅 kommer i mål en dag. 0stress i dissa dager. Vill tippe 300hk 700nm..
  5. Opptatering, motor og allt er satt sammen og startet opp med masse oljetrykk! Lot bilen gå en stund forran garagen og allt virket fint. Men så plutselig kommer det en olje lekasje i front av motoren, alltid noe... Da må man feilsøke hvor det kommer ifra da, 2trinn frem og 1 trinn tilbake 😆👍
  6. Sponet som var på magneten var fra borringen i veiva jeg gjorde. Og gjenga opp låsebolt
  7. Hus og flere land cruisere har forskjøvet e34 reparasjonen. Meen! Nå er iallefall oljepumpe sylinderen festet med sett bolt og skal ikke gå noen sted nå. Se BILDE. Mye feilsøking og mye maintance og sjekk av spon og andre skader, fant heldigvis ingen mengde spon eller glitter i oljen der jeg var rimelig kjapp på tenningen. Mest sannsynlig har jeg ikke mistet all olje trykk men nokk til lampa lyser. Montert sammen og timet registeret igjen og rigister kåpe & toppdeksel. Nå er utvendig komponenter neste. Håper jeg får oljetrykk nå. Legger inn bilder av noen gatesliks montert 👍
  8. Demontert og masse feilsøking, fortsatt ingen suksess. Skjønner ingen ting, skikkelig undergang for nybygg. Får bare ta ut pumpa og bytte den.
  9. Vell for min del justerer jeg ikke ned dieselmengden, en rotorpumpe gir såppas lite diesel i forhold til en rekkepumpe fra mercedes motora. Får det den får og justerer trykke etter det. Grå røyk ender jeg på med full gass som tyder på riktig blanding forhold. Du merker Eksos tempen flyr ved mye mengde diesel.
  10. Go Sveigis! Er utrolig dårlig til sjekke andre sine poster på bimmers! Men blir bedre tid til det fremover
  11. Da har jeg montert turbo manifoild downpipe wg osv.. FERDIG!! Prøvekjørt idag og rett på 2,5bar og turboen synger! herlig følelse! da begynner det bli bra :D Skal legge ut litt video når dette er ferdig prøvekjørt og justert!
  12. Update Har funnet sprekk i manifoilden. Sendt bort til reprasjon og fikset. Nytt eksos hus på turboen til ar62 med ekstern wastegate. Borret opp til større bolter og sveiset muttere på undersiden av T3 flensen for lettere skru av turbo som jeg har skrudd av og på 100ganger de siste prøvestartingene.. Borret hull/tilpasset posisjon og sveiset inn rør til wastegate utak m vband. Kjøpt tail wastegate med stive fjører. Endret t3 flens posisjon for endre tilgjengelig av/på skruing av turboen samt olje retur flow. Downpipe posijon ble også endret.tilegg til dette måtte ic røret også forbedre posijon grunn endring av t3 flensen på manifoilden. Etter allt dette så har plutselig! Innereste røret av manifoilden slått seg veldig! Så lekker eksos ut. Må ut med allt igjen og. Rette opp flensen av sylinder 6 hølet.. fml men ikke overasket, alltid noe 😂 Kunne vært ferdig før! Men vill allt skal bli 100% bra..
×
×
  • Opprett ny...