Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    9373
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    59

Alt skrevet av E.C.

  1. Jeg ser klart poenget, men da er det plutselig et fritt valg som han over meg sier. Jeg drar jo bare når det ikke er fullt på veien 🤷 Får slenge ut et bilde av bilen så vi ikke sporer av helt.
  2. Haha aldri ute av drift eller har kø. Sist YX dumpa prisen i november: Skal love deg at det var både kø og folk som gikk i apemodus for å spare noen grunker.
  3. Kommer kanskje til med dremel så du får kuttet av bolthodet?
  4. Elbiler i Norge stod vel for < 0,5% av landets strømforbruk i 2020, så det blir jo ikke all verdens forskjell om alle går over til elbil. Var det snakk om 3-4% om alle kjørte elbil? Strømforbruket til husholdningene er flerfoldige ganger høyere, smekker man inn en varmepumpe samtidig som man kjøper elbil så er man vel i null. Det er jo ikke sånn at raffinering og utvinning av fossilt drivstoff ikke krever energi.
  5. Mon tro om disse sitter på en 520i som kan følge med for 100 ekstra, fremtidig samlerobjekt. Kostet 500 ny. Spacers kan følge med for 5 ekstra.
  6. Rattvinkelsensor har nok fint lite med oppstart av bilen å gjøre. Nøkkel-relatert (antenne, selve nøkkelen), CAS, ELV er nå mer sannsynlige syndere her. Du bør uansett koble på et diagnoseapparat.
  7. BMW M er sportsbil, mens Porsche er racerbil, om dette gir folk mening. Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg er dårlig på bilhistorie, så det er mulig jeg har misset noe her, men M-biler startet med fetere motor, understell og bremser på standardchassi. Altså der 99% av bilene er bygget for å være praktiske biler med sportslig preg. At chassi er likt er grunnen til at man har så mange ombygde BMW-er. Da tenker jeg at BMW er først og fremst praktisk sportslig bil der M-utgaven er verst, mens Porsche er en racerbil som er bygd om til vegutgave som har fått med mer hverdagsbil features.
  8. Det er kun 4 skruer for å løsne lykta, da kan du dytte den litt fram og koble fra kontakten. Det er 3 typer lykter (halogen, xenon og adaptiv xenon), så de er alle litt ulike fysisk på baksiden, noe som i kombinasjon med forskjellige håndstørrelser på folk kan påvirke om det er mulig eller ikke å få ut pluggen med lykta på plass.
  9. Må kjøre mange turer med den der for å få hentet interiør, så en klar seier totalt sett for X3M'en i min bok.
  10. Skal du være storkar så må du nesten ha sånn roterende skive i gulvet i tillegg, så du slipper å rygge ut.
  11. Hadde sjekket spenningsfall fram mot starter for å se hva spenningen ligger på i det du vrir om nøkkelen. Også lest ut feilkoder.
  12. E.C.

    Reservedel?

    Er vel N47 du har, ikke N42. 13717803842 tipper jeg.
  13. Jordingskabel, plusskabel, starter. Hva skjedde på "prøver å starte" første gangen?
  14. @TurboJens Xenon på den der.
  15. Det blir vel mest riktig å spørre de som prøver å selge deg dette, så vi slipper å si noe som ikke stemmer.
  16. Lyshelten som nettside er helt ok, kjøpt uoriginale lykteglass der og de fungerte ganske greit (ikke 100%, men bra prisen tatt i betraktning). Kanskje de kan velge et sett med clips som passer best til lykten din om du sender de en e-post. Du kan også prøve å legge ut "ønskes kjøpt" på finn og evt. på en E84 gruppe på Facebook, regner nesten med at det finnes en slik.
  17. Hvis lykta blir ubrukelig uten denne fjæra så skjønner jeg godt at høggere ikke har lyst til å selge deg kun den. Med mindre du finner en knust lykt veldig billig så er det vel en komplett lykt fra høgger som er alternativet, f.eks. denne her: https://finndel.no/delinfo.aspx?f=210&dnr=125099 Ellers kan du prøve å lage en fjær selv. Skaff metalltråd i riktig diameter og hardhet og bøy på mal fra den andre lykta. Flytt over den originale fjæra til lykta som fikk mangel før visning. Så lengde den du lager holder pæra godt på plass så får det nå være greit tenker jeg.
  18. @Snagg30: jeg har Tibber, så faktura for strøm for seg og nettleie for seg. Hvis strømstøtten fratrukket nettleie gir over 100 kr til gode (som det er hos deg) så pleier de å utbetale ja. Hvis det er mellom 0-100 kr til gode så ruller de over til neste faktura.
  19. Nei, men basert på det jeg leser på forumet her så driter de seg godt ut de også fra tid til annen.
  20. Varme, kjøling og litt rumpedytting i form av aktivt sete. Derfor det ble så vanskelig å bare scrolle videre da jeg fant de
  21. Absolutt. Man finner nok en del annet brukt som kan være bra til en fornuftig pris, men en Logic7 til en kurant pris og litt egeninnsats er en sweet-spot mtp. pris, originalitet og kvalitet.
  22. Har kun 676 Hi-Fi per nå, men skal montere S752. Det er hakket over Logic 7 igjen ja og kom først på facelift (derav de runde dekslene). Retrofitten av S752 fra 676 Hi-Fi blir "like ille" som Logic 7 da man må dra alle høyttalerkablene fra forsterkeren bak og ut til dørene, taket (E61) og dashbordet. I tillegg må man koble seg på MOST (optisk). Logic 7 til S752 er mye greiere, men når man først har det så er jo anlegget ganske bra og for enkelte ikke verdt kostnaden med å oppgradere. 752 BMW Individual High End Audio System.pdf
  23. Ja dere, etter å ha tenkt litt på det så fikk jeg smått lyst på comfortseter, til tross for at jeg liker sportsinteriøret mitt. Jeg mener fortsatt at E6x sportsseter er noe av det bedre å sitte i, men knekken i ryggen og de andre småtingene på comfortsetene utgjør det lille ekstra, det skal jeg si meg enig i. De brune viste seg å ha et problem med setevarmeren i rumpa i tillegg til lårstøttejusteringen (førerstol). Begge deler er overkommelige reparasjoner, men hvis man ikke er så gira på fargen i første omgang så sitter det litt lengre inne å bruke tid og penger på det. Jeg begynte å leke med tanken på å beholde LCI-dørtrekk og farge skinnet, samt kjøpe noen løse comfortstoler. Et komplett sett er litt vanskelig å snuble over, særlig om man innsnevrer seg på E61 og ikke E60. Ulike seter foran og bak skriker ikke helt premium. (Jeg har nå kjørt med 3 brune og et blått dørtrekk i min E39-vinterbil i et par år, men denne bilen her er det nå litt høyere ambisjoner for.) Den ene kvelden i desember snublet jeg over en riktig og nettopp ankommet bil hos en høgger, ergo en viss mulighet for å få noe komplett. Lokasjonen i landet var ikke 100% optimal for en slik type handel, men takket være forumet så løste det seg også. @Snagg30 kunne hjelpe med å hente og skal få det bort til meg på et senere tidspunkt, så etter litt masing på høggern er interiøret endelig på plass i boden hans! Her er jeg veldig takknemlig for å slippe å styre med forsendelse på pall midt snøkaoset som har vært. Et par lister har fått litt hard medfart under demonteringen ser det ut som, men alt i alt virker det meget lovende: Bingo, her er det meste av knapper som man får: Logic 7 hadde den også: Blir dermed rett frem å sette inn S752-elementer og deksler i bakdørene: Og når man først var i gang så tenkte jeg at det er på plass å få hovedenhet nr. 8 (minst) i bilen: Dette er jo nemlig en slik en: For å få akkurat det bildet der så må jeg kanskje fikse p-sensorene, men det begynner vel å bli på tide etter 2,5 år med feilmelding 🤭
  24. Sett på videoen til Garasjetid som er for Fenice sitt sett og det E6x-rattet de fikser er sånn ca. like stygt som det jeg har tenkt å fikse, nesten likt ratt er det også. Ingen her i huset bruker ringer eller klorer seg fast med negler så det tror jeg kan være en potensiell løsning som kan holde.
  25. Enig angående i8. Jeg mener at det er helt ok at det ble laget en versjon med 1,5L hybrid, men det kunne ha blitt en riktig så kul bil med en B58 i stedet, evt. B58 hybrid om de absolutt måtte ha det.
×
×
  • Opprett ny...