-
Innholdsteller
9369 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
59
Innholdstype
Profiler
Artikler
Forum
Galleri
Blogger
Kalender
Alt skrevet av E.C.
-
Kjekt med flere E61, bare post i vei du
-
Blir BMW Standard Tools (NCS Expert, WinKFP, INPA) + en kabel som ofte brukes. Jeg bruker en del Bimmergeeks ProTool (app for android). Du kan ta kontakt med Bimmerfiks, de driver en del med akkurat dette, så om du kjøper en brukt/overhalt modul fra de så får du den nok ferdig kodet, så plug & play.
-
Tyder mer på defekt FRM da. Må kode til bilen ja.
-
Hehe, ja. Forventet heller ikke at det skulle være så svært og tungt da jeg kjøpte.
-
BMW E66 760LI Sub-trøbbel
emne svarte i E.C. sin JoachimStenseng i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Hvis man skal sjekke om de er "hele" så kan man måle ohm og spille ut av en minijack på laptop. greier å høre om det blir lyd. Skal sjekke pinout. -
Kjøpte du bilen slik eller startet det av seg selv i ditt eie? Kan virke som jordingsfeil, men det kan jo være at noen har feilkoblet noe eller byttet en modul (til en feil) og/eller kodet feil.
-
BMW E66 760LI Sub-trøbbel
emne svarte i E.C. sin JoachimStenseng i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Du kan alltid koble fra kontakten til amp og kjøre lyd inn i hver høyttaler individuelt. Da tester du både ledninger og element i en smekk. -
Du må matche AHL/ ikke AHL ja. Ellers gikk det et større skille i sept 05 på disse, så koblingsskjemaet kan avvike noe. Har du vrinøkkel eller startknapp?
-
Hvor mange cyl har du? Så egentlig ikke ut i TIS som at du måtte av med innsug verken på N47 eller N57. Hvis du skal bytte pluggene samtidig så må du av med innsug. Hvordan har det seg at du bytter kun rele? Ble pluggene nylig byttet uten at det hjalp?
-
Ligger det noen feilkoder inne?
-
-
BMW E66 760LI Sub-trøbbel
emne svarte i E.C. sin JoachimStenseng i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Bare husk at hvilespenning ikke forteller hele historien om batterihelse, så det kan være mindre bra selv om spenningen leser ok. Bilen overvåker dette i en større grad og har sånn sett "bedre oversikt". Hvis du har en egnet batteritester som tester under last så er det best. Sjekk også feilkoder og basics (sikring etc.) mtp. forsterker. Kjedelig å kjøpe nytt (selv om det er brukt) og stå der med samme feil. -
Var sånn det var ja. Husker det var noe %-andel man måtte betale selv og minimum x-beløp. Var fort at man måtte dekke minst 50% på alt under 30-40k kr, så det var ikke akkurat som å ha garanti for å si det sånn.
-
Har de justert ned? Var det ikke 200k km før? eller var det hos noen andre?
-
BMW E66 760LI Sub-trøbbel
emne svarte i E.C. sin JoachimStenseng i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Ser ut som at jeg må brette meg sammen og innrømme feil. Jeg sjekket nå kobligsskjema på 7-serie og det ser ut til å være riktig det du sier, samt det som lenkes til. ASK driver faktisk enkelte høyttalere, selv når bilen er utstyrt med top hifi 677 (logic 7). Dette er ikke tilfellet på E60-E61 hvor alt går via forsterkeren. Med denne infoen i hodet så er det et sterkt tegn på gåen forsterker (eller feil i den enden) om høyttalere i bakdørene + sub + høyttaler i dashbordet ikke spiller. -
BMW E66 760LI Sub-trøbbel
emne svarte i E.C. sin JoachimStenseng i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Det er mulig å ha feil på forsterker. Kan potensielt være noe feil med koding/montering/koblinger. Vanskelig å si på gammel bruktbil. Ellers vil et slikt system som er levert med dedikterte bass-elementer fordele lyden iht. frekvensene de ulike elementene spiller. Da vil fravær av sub føre til at det blir ekstra tynt i de resterende elementene, selv om disse egentlig-egentlig hadde greid å levere mer bass. Har kjørt i noen måneder uten fungerende bass i egen bil med et S676-anlegg, så vet hvor dårlig det blir. -
Kjøp minst 15m slange ut av eska, verdt det
-
BMW E66 760LI Sub-trøbbel
emne svarte i E.C. sin JoachimStenseng i Bilstereo, multimedia og navigasjon
@t06afre: han har s677 hifi dsp = logic 7. da går alt digitalt via forsterkeren, altså samtlige elementer i bilen. den vil ikke kutte ut kun sub, det er potensielt på s676 at dette kan skje der man har analog forsterker for sub og resten drives direkte av ask/ccc. Kan jo kjenne med hånda på subben om det er noe bevegelse i den i det hele tatt. -
BMW E66 760LI Sub-trøbbel
emne svarte i E.C. sin JoachimStenseng i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Hva er produksjonsdato MM/ÅÅÅÅ og hvilken utstyrskode? Hvilken kilde inn bruker du? @t06afre: kjenner dere hverandre? Skjønner ikke helt om du stiller spørsmål eller om det er tillegsinfo. -
X1 e84 – Byttet CIC (brukt), hva må programmeres?
emne svarte i E.C. sin LaStrada i Koding og diagnose
Sant, glemte den biten. Emulator er vel ut i 2023. Er det ikke noe eget program for dette nå? CIC Mafia? -
X1 e84 – Byttet CIC (brukt), hva må programmeres?
emne svarte i E.C. sin LaStrada i Koding og diagnose
Kode factory default etter VO (utstyrslisten) til bilen så bør drt være greit. -
Ja, det var litt fristende.
-
2 stk faktisk. Ikke så gale priser heller.
-
Var noe spoiler i spoiler, men fullt lesbart det.
