Gå til innhold

E.C.

Medlem
  • Innholdsteller

    9373
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    59

Alt skrevet av E.C.

  1. Type 3 er fine de, har et 17" sett som trenger litt fiks som forhåpentligvis ender opp på bil om ett års tid. 7k med gode dekk er vel nesten bare prisen på dekk, så det er bare å slå til om noe sånt dukker opp igjen ja.
  2. Send meg en melding, så finner vi sikkert ut av noe
  3. Style 66 dukker opp med jevnte mellomrom til ca. 3-5000 kr avhengig av hva slags dekk som er på, så det greier du nok å finne rimelig lett. ACS Type 3 er litt sjeldnere, men om både 17" og 18" funker for deg så er det vel mulig å oppdrive om man følger med på finn i ett år eller to.
  4. Spacere har ikke noe å si på rulleomkrets, de kan kun "endre innpress" i én retning (f.eks. en felg med ET 35 blir ET20 med en 15 mm spacer). Teoretisk vil du endre hvor stor sirkelradius innerhjulet tar vs. ytterhjulet i en sving i det du spacer ut, men det samme vil kunne skje om du hadde satt på felger med lavere innpress, som i eksempelet over. Tror dermed ikke helt på denne teorien. Jeg skal trolig til Bjerke med BMWCCN neste søndag, kan sikkert live-logge ABS-sensorerene for deg om du også skal dit.
  5. Kjøpte faktisk 0W-30 fra Mekster om dagen, så ingenting å utsette på butikken i alle fall.
  6. Blir vel fort foretatt kredittsjekk ved leasing og jeg tror ikke at mange selskap er så gira på å starte et kundeforhold til noen med betalingsanmerkninger som får torpedert hele budsjettet av en punktering. For å ikke snakke om at vedkommende neppe vil greie å dekke evt. skader ved tilbakelevering av bil.
  7. Du fikk i grunn henvisning til å gå inn på castrol sine nettsider og velge din egen bil der. Nå gir jeg deg en direkte link til oljevelgeren: findcaroil.com
  8. Haha, kjører på såpevann jeg
  9. Eksosskjold?
  10. Ting sitter ekstra godt på 20+ år gamle biler. Må ofte budsjettere inn å bytte nærliggende deler når man egentlig skal bytte en annen komponent.
  11. Den lager noe suselyd, men den skal ikke lage tydelig ulyd. Da min tok kveld hørte man rakling.
  12. Mangler bare Petter Solberg med sin engelsk som wingman: "I know this guy who has many ratts in his garage!"
  13. Var i Spania en gang ifm. jobb. Booka spesifikt en 3-serie, tror det var F30 (faktisk en bil jeg ikke har kjørt enda). Dama i skranken beklaget og sa at det var de tomme for, men jeg kunne få en tilsvarende bil. Renault Megane.
  14. Du er nok inne på noe der, trolig separat matestrøm til selve bryterpanelet.
  15. 12V rett fra et batteri med litt tjukke kabler?
  16. Hva gjorde du og hva skjedde (ikke)?
  17. E.C.

    Lyktespyler

    Hvis du har en uoriginal fanger med en "egenmekka" lyktespyler så kommer ikke du til å finne deler til den hos BMW. Du kan enten bygge om til originalt med deler som det ble lenket til over eller så må du ha original fanger med originalt spyleopplegg. Ellers må du spore opp eiere bakover som faktisk vet hva som sitter på og som vil hjelpe deg med dette.
  18. En sånn. Jeg hadde prøvd med strøm inn på den og koble sammen utgangen til databuss fra den inn på databuss inngang under seter. Har ikke gjort oppslag på koblingsskjema, så ikke 100%.
  19. Tror du skal kunne greie å lure deg til det med den gamle modulen (pre-lci), den som har både knapper og modul i samme enhet, men det blir litt mer å koble opp.
  20. Greit dyre de greiene der. Vanskelig å rettferdiggjøre for hobbyskruing. Bytter man dessuten fjær og demper med all tilbehør så har man de gjerne ut bilens levetid eller ut eierskapet, ikke ofte man bruker det verktøyet to ganger på samme bil.
  21. Autobahn-voksen er herlig, særlig om den har vært på felgene fra dag 1 og kunne feste seg skikkelig til helt rene felger. Jeg vil si at møkka klistrer seg litt lettere på felger med voks kontra de uten, men de med voksen er til gjengjeld mye lettere å spyle av (kontra på felger uten voks). Jeg har hatt Autobahn gjennom vinteren på det ene felgsettet her i huset og er stadig imponert over hvor lett møkka spyles av, tross for at jeg kun har brukt vann i selvvasken gjennom vinteren.
  22. Pleier å være butyl på rull:
  23. Fuktsperra er festet med butyl, denne blir ofte litt dårligere etter et par år og kan være vanskelig å feste igjen. Prøv å ikke dra det av nederst, evt. kjøp nytt til å bytte ut det gamle så du ikke ender opp med fukt i bilen i etterkant. Koble også fra batteriet om du har airbag i døra der. Vær også obs på at du vil få airbaglampe som må slettes med diagnoseutstyr om du kobler til batteriet/skrur på tenninga med airbag frakoblet.
  24. Kan være. Om vinduet er lite brukt så kan det gro litt fast og få mye motstand. Har også vært borti der vaieren begynte å flise seg opp og gå i oppløsning. Plastbiter som styrer ruta kan også knekke og bidra til noe slikt.
  25. Vet ikke om det er noe som er kjent på F31, men typiske syndere i slike tilfeller er defekt mikrobryter (knappen du trykker på) eller brudd i kabling fram til nevnte bryter.
×
×
  • Opprett ny...