Gå til innhold

Sand1

Medlem
  • Innholdsteller

    387
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Sand1

  • Bursdag 01/27/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Siljan
  • Kjøretøy
    E71 X6 40D/F25 X3 20D

Nylige profilbesøk

2906 profilvisninger
  1. Før fikk man type justerbar lenke arm som man kunne skru på fangrene. Mener og ha sett det på e36 gt. har sett det på flere, lurer litt på om jeg har sett det på skyliner og litt jdm biler. Tror det heter bumper rod.
  2. Er det bare meg eller kan den minne litt om G82 front.🙄
  3. Detta er jo fordelen med forum er at man har mange som kan dele erfaring. Var ikke klar over at håndtakene til easy force kunne henge seg opp. Når det er sagt var det kanskje akkurat det som var ønsket🙄 jeg har bare testet på kaldt vann og 150 bar. Synes det virket greit på den. (Plasten føltes litt billig/rar ut) Men var jo ikke gamle sakene heller. Pga sikkerhets hensyn så er det nok ikke mulig og få tak på en med lås på. Men har sett mange gressklippere med stropp rundt håndtaket for å holde det inne. Men da stopper ikke dritten vis den velter heller. Hydroscan/tess har endel håndtak og slikt. Disse kan bestille inn slik at du kan prøve deg litt frem på hvem håndtak som funker best for deg. De kan også presse på annen type kobling osv.
  4. Foma har vel M22 kobling, så det er mulig du kan bruke easy force håndtaket til Kaercher proff. Disse vil du neste holde inne av seg selv siden trykket skyver håndtaket bakover. du må nok kjøpe ny lanse for at den skal passe med easy lock pistolen. Men i løse deler så er det nok mer bang for the bucks og kjøpe vasker med dette. Fort 4000 for pistol og lanse, MTM er rimeligere tror jeg havnet på rundt 2000 med 2 dyser pistol, 2 lanser og overgang fra M22 til 3/8(MTM pistolen har 3/8 inn) jeg personlig har Kranzle med MTM Pistol med kew kobling kjøpt på detail shop. Føler den er helt ok. Liker godt at den er stubby. Altså har dysa rett på pistolen. Da er den som en kraftig hage pistol. Men har vært inne på tanken og bytte til easy force. Men vasker ikke så lenge av gangen. link til easy lock force: https://www.garasjetid.no/kärcher/41180050/kärcher-easyforce-høytrykkpistol-easylock-kobling-ergonomisk?srsltid=AfmBOoq6fKWC9gkt9GHMfiSFRIpFoQLw1d0vYcJovaiL1G78xKcLu1MI
  5. Da var slangen byttet. Lyden på tomgang ble ikke så mye bedre, nesten værre. Men styringen virket ikke så hakkete ved sving på tomgang. Filtrer/olje tanken hadde ikke kommet så fikk ikke byttet det. Men kom ikke helt i mål bare ved å bytte slangen. Det virker nesten som det er bypass ventil eller lignende som åpner seg når den går på tomgang, for lyden blir helt borte så fort jeg er borti gass pedalen. Jeg mener jeg har hørt noen rykter om at Bmw begynte og tilsette additive i chs11 oljen i 2012 for å få bedre smøring. Usikker hvilket hold dette har men skulle vist være etter utfordringer med lyd fra pumpe på e60/e61 IMG_2013.mov Lyden før jeg byttet slangen. IMG_2019.mov Lyden etter bytte av slangen
  6. De kan sitte litt de der, men så lenge låsen er fri fra røret, og lirke litt og litt så kommer som regel. Kan hjelpe med en tang siden røret er borte og ikke har så mye hold når de mangler. Pass på og se på det nye hvor det er greit og klype. Kan også spraye litt wd40/multi spray ned mellom røret. Er bare o-ringen det sitter på.
  7. Stemmer det, er veldig fan av realoem selv, men på E71 har slitt litt med og få riktige nr da denne er en halv LCI altså den har N57 motor, CIC 8HP kasse +litt artig utstyr. Det kom aldrig noe LCI på E71 selv om det egentlig gjorde det. Utfordringen på realoem er at den er ikke oppdatert siden 2019 så nye nr vil den ikke plukke opp, men eldre vil den fint plukke opp. Så har det kommet et nytt nr så vil den ikke finne dette. Men fult mulig å søke tilbake.
  8. Det skal jeg gjøre, skal prøve og huske og ta film av lyden også før jeg demonterer slangen. Slangen har kommet og ligger på operasjonsbordet klar til montering🙂
  9. Det er helt riktig. Selv om det ligger åpent på det vide internett, så er det noe med at at der du bestiller også har den muligheten får og se. Blir litt som å kjøpe mysteriboks men aner ikke om det passer. Selv om jeg sjeldent har fått feil, så er det også endel overgangs nr og revisjoner ute å går. Når jeg stod med topp pakiningen i hånd så tenkte jeg jo at det var ikke likt, men tenkte da at de hadde revidert den slik at den de hadde en topp pakning som passet(da det ikke er mulig og sjekke mot GS hva som er riktig). Men det var jeg som ble skadelidene for at de hadde gjort feil. Slik som olje, olje filter, kjølevæske, strekkbolter, pakninger osv var det jeg som måtte koste. Det er rart at forbrukerrådet ikke er mer på banen egentlig for det er jo rett og slett forbruker uvennlig. Det er flere merker som du rett og slett sliter med og kunne finne deler/deletegninger til. Skulle du ha tilgang og deler den så kan lisenser og slikt bli inndratt av produsenten. Vi får håpe at dette ikke er en 1.april spøk😅
  10. Svarer meg selv litt her. Etter litt knot og sjekk fant jeg ut av at det virker som slangen til tannstanga er det samme med eller uten adaptiv drive, men var forskjell om det var med og uten aktiv styring. Var litt knotete og se da innsuget er litt i veien og slangene til adaptiv drive går rett over. I å med at jeg har bare problemer med styringen så prøver jeg og bytte denne slangen til en liten formue. Mener og ha lest eller hørt at disse slangene imploderer eller har filter i seg. Fant også denne videoen på nettet som prøver å forklare så godt det lar seg gjøre. https://www.youtube.com/watch?v=u5CFteIuuZc Det som var viktig og se på hydro steering pipes i ETK/EPC. Jeg testet med forskjellige utstyr i Koed siden og der kom det opp den samme slangen. Gikk ut og sjekket slangen og den ser identisk ut. Det som er litt snedig med E71 i EPC/ETK er at den finnes ikke som LCI versjon. Det er bare E71. Selv om denne kom som halv facelift 2011(CIC og 8HP kasse) og hel facelift i 2012.(panser, led lykter,andre baklykter og grøftelys som er plassert helt annerledes.🤪
  11. Oi oi Oi jeg var inne og tittetet litt på GS i kveld, driver å styrer litt med E71`en. Å jaggu har det kommet delenr på EPC/ETK Det er jo helt king kong. På mobil så må man snu skjermen så det er plass til talla.
  12. Hei folkens. Jeg har en E71 med adaptativ drive og aktiv styring. Nå bilen går på tomgang så kommer det en dunke lyd fra tandempumpen og styringen blir hakkete. Jeg har forstått det slik at inni en av H trykk slangene så skal det være et filter som kan begrense flowen i hydralikk vesken. Noen som vet hvilken av slangene det er størst sannsylighet. begge hver av de koster typ 5 lapper stk. for meg virker det nesten som at det er en ventil som kødder det til, for så fort jeg er så vidt borti gassen så stopper lyden. Det er ikke så mange parameter og sjekke da det meste virker til og være mekanisk, jeg får opp trykk på stabilisator det ligger på rundt 4-5 bar. Ut fra det jeg ser så virker det som det siktes til 1.st HP slangen, men det virker også til og være uten adapativ drive. Det er en litt annerledes slange på når det AD. Noen som har hatt lignende problem? Har ikke lyst til og demontere for så å demontere og bytte.
  13. Ville ha hørt med romnes. De hadde tidligere avtale med liqui moly. Det kan hende det ikke er lagervare, men kanskje mulig å bestille.
  14. Hadde vært en fordel og vite hvor i landet det er snakk om. Koding av panelet kan gjøres på forskjellige måter. Ista-d/+er en måte, esys er en annen måte , autel har slik funksjoner også. På ista-d/+så er det da under software update så det vil si at du må ha alle blp psdz filer (mulig du kommer deg unna med lite) for å kunne utføre koding.
  15. Det kan være en fordel å skrive hvilken modell det gjelder. Men generelt 12volts batteri/ikke kodet batteri/feil kodet. Kan gi disse problemene. Defekt låsekasse(tror at døren ikke er lukket) feil i frm/fem/lcm lite trolig for da hadde du nok hatt flere problemer med lys.
×
×
  • Opprett ny...