Gå til innhold

Sand1

Medlem
  • Innholdsteller

    372
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Sand1

  • Bursdag 01/27/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Siljan
  • Kjøretøy
    E71 X6 40D/F25 X3 20D

Nylige profilbesøk

2764 profilvisninger
  1. Joa men det er jo begrenset hva du kan gjøre i bimmercode og carly får ikke brukt testplan og repanvisninger. For all del så er kjekt. Men for at den skal snakke med ista så må du ha kabel eller wifi. Storsett så er disse adaptrene bluetooth med untak av enkelte som vxdig Man kan selvfølgelig bruke d/k can kabel og enet men blir jo for de samme prisen som icom nano. Vis man går for onestop sine kabler. Alle kloner av A2/A3og next blir ikke laget mer og blir erstattet av super icom N3+
  2. Ser man det ja, når du sier det så kan det være jeg snublet over den for en stund siden. Men har ikke vært aktuell for min del. Men som entery level kan jo dette være en grei start. Men vis den er utgått så kan det jo være verre. På GS ligger den som aktiv ennå. Mulig det kommer en ny versjon kanskje?
  3. Det skal vist komme icom nano også nå. Den er veldig lik vxdig. Skal vist nok ikke fungere til avanserte oppgaver, som ilevel update og funker kanskje til enkel koding. Men istap er nok bare og glemme. Men helt sikkert fint til en som har lyst til å prøve men ikke gå hele veien. Samt slipper den store vci når man skal sjekke noe kjapt. Partnr 81312464914
  4. Det slår meg at det har vært noen problemer med kablene fra batteriet til EME. Vis det er Index 1 eller 2 så er de NO GOOD men index 3 skal være OK. Men isolasjonsfeil kan også være HV komponenter, men da ryker som regel en sikring. Men da burde det være lett og finne ut. med å se på live data og aktivere og se om PTC virker A/C kompressor OSV - i å med at den starter og lader, så holder jeg en knapp på ledninger egentlig.
  5. Må kanskje vurdere og kjøpe ny nå jeg også da, siden den jeg har begynner og bli gammel 81315B519A5 er siste kjente art nr på NEXT den erstatter 81315A78EF6
  6. Selv om jeg har hatt et trøblet kundeforhold til GS i det siste så ser jeg at de er mye lavere i pris enn Koed. Usikker på hvilken garanti og reklamasjon man har, ved kjøp av GS. Men forhåpentligvis er ikke det er problem. Med BMWCCN rabatt blir den riktig så hyggelig. Ser du får de originale til rundt 6-700 dollar. fra utlandet. så med moms og det hele så blir det jo fort litt penger. Jeg mener at det også kommer opp en tekst når jeg fyrer i gang ista om at de ikke anbefaler og bruke kabel. Jeg har brukt kabel i alle år ikke hatt noe problemer med. Da min A2 klone ikke har wifi. Mener jeg leste en plass at det var vis du ISIS ellerno i den gata. får da måtte du sette opp router og det hele for at VCI skulle snakke med router og ISIS og ista+ skulle snakke med ISIS igjen. Men er maange år siden jeg spekulerte i dette så det er en sjangse for at det har skjedd ting der også. Men er en del av A2 klonene som ikke har wifi, heller ikke A1. Så det blir spennende og se hva fremtiden bringer. Jeg snublet over en sak også. Jeg har Autel IM608 pro II den har tydeligvis Maxiflash VCI og denne kan tydleigvis brukes på veldig mange originale program varer. Som ISTA D/P, Star xentery osv. Den har ikke MOST kobling men burde jo kunne gjøre endel med denne også. Jeg har ikke rekt og forske på den ennå men trenger vist bare og laste ned autel pc suit og laste ned driverene til denne så skal den kunne brukes som VCI til lsta også.
  7. Jeg kjøpte et sett med alt av koblinger og hardisk for ca 10 år siden den har funket knirke fritt. Det er så lenge siden at jeg ikke finner den i historikken på ebay. Skulle jeg ha hatt det i dag så hadde jeg vurdert original, noen av klonene har ikke mulighet for wifi. Fordelen med klone er at du som regel får med både icom B og icom C icom C er ikke så aktuell da den gikk opp til 2002. Icom B er mest for biler med Ccc og cic men på F serie snakker den over Ethernet så sjeldent jeg har brukt den egentlig.
  8. Oppdatering. Jeg fikk en telefon fra IT avd til GS og de ønsket og finne ut av hvorfor det hadde gått galt. Virket som de ikke skjønte helt hvordan dette hadde gått til. Jeg har prøvd flere ganger å reprodusere feilen, men ikke klart og få det til. Han skulle melde i fra til reklamasjons avd om det han hadde funnet. En dag seinere så får jeg melding fra bring med sende lapp, De skulle ha den topp pakning som var feil i retur. som sagt som gjort. Den ble sendt i retur. Ny topp pakning på plass, ingen lekkasje. Motoren maler og plysterer som bare det. Jeg har ikke hørt noe mer fra GS etter dette. annet enn at reklamasjon var godkjent når de sendte frakt lappen. Ikke blitt kreditert noe ennå heller. Så jeg har ikke fått adressert noen av tilbake meldingen herfra. Det virker som de ikke har så lyst til og prate med meg. fair enough. Bakerste pakningen er den riktige. hullet i mellom syl 2 og 3 er også blendet. Ikke noe hull i blokka vann kanalen er større på riktig topp pakningen, men er stengt uansett mot toppen. som det er 1 stort hull eller 4 små har ikke så mye betydning da toppen er tett der uansett. Feil topp pakning montert på blokka.
  9. Oi dette var virkelig et tema som ikke har kommet frem i lyset. Det er tydelig at det har vært endel folk innom reklamasjons avd til GS Bildeler. Tydligvis har det vært et stort antall som har hatt samme erfaringen som meg. Dette var ikke ment for å henge/”Oute” GS jeg føler det har kommet mye bra utfordringer som GS burde jobbe videre med. Vi som kunder har makta over inntjeningen demmes. Jeg mener at riktighet og saklighet er viktig i en slik sammenheng dette føler jeg dem ikke har klart i fra GS. Jeg veldig stor forståelse av at ting kan gå galt, feil kan skje den beste. Jeg har gjort feil før og kommer til og gjøre det igjen. Jeg hadde vært veldig i møte kommende ved et forslag til en løsning. Det er jeg ikke lenger. Nå har irritert meg over dette i en uke. Først i dag har jeg fått mail i fra IT at de ønsket og se på saken. Men ingen ting om løsning. Jeg er ikke avhengig av å handle fra GS. Så jeg er ikke redd for å gi dem tilbakemeldinger som kommer frem her. Jeg vil si at det er absolutt noe som kommer demme til gode.
  10. Takk for veldig utdypende svar her var det mye nyttig informasjon og ta med seg videre. Jeg vet at det er litt forskjellige rabatt avtaler på Koed. Slik som Bmw CCN, E30 meet har vel noe og de har Koed kundeklubb. Har sett noen av rabattene til Koed kundeklubb synes ikke disse har vært noe og hoppe hurra for. Men er villig til og betale litt ekstra bare det er noen i andre enden når det er trøbbel. Men hvem av dem er det som gir best rabatt tro? Jeg kjenner forøvrig til samme saken, skulle ha noen motorfester til denne bilen, står på lager i oslo bestillingen min hadde gått til BUD. så det ble ikke noen motor fester på meg når jeg skulle sleppe den nedi. Dette er også endel av grunnen til at prosjektet har dratt ut i tid. Da jeg prøvde og ferdigstille den i ferien. Men fikk ikke alle delene. så jeg har måtte ta det litt og litt på kvelden etter jeg har lagt junior og slikt.
  11. Ja helt enig at alt annet er bra med GS men ble rett og slett litt perplex med dette svaret og at det blir helt stille etter jeg har sendt en mail som mot beviser dette. Jeg ser jo at jeg har truffet en nerve, da det ser ut som jeg ikke er alene om å oppleve dårlig erfaring med reklamasjon/garanti avd. Vurderte i et øyeblikk og ta det videre med forbruker twist utvalget. Men ser at jeg kommer nok til å bare irritere med grønn over det. Ser ut som de burde gjøre noe med denne avd tydligvis😱
  12. Ja det veldig dumt at du ikke har mulighet for å kryss sjekke deler, jeg peoengterte nettopp dette også da jeg rett og slett ikke aner hva som kommer og kreve at forbruker av dette skall sjekke dette etter handelen vil jeg si er urimelig. De kom heller aldri til og fri gjøre artikkel nr på nettsiden slik at det er mulig og sjekke dette. føler de har blitt mere kvalitets ting i nettbutikken i det siste. før var det mye china ræl, men har kommet noen kjent merke navn i butikken nå, bacho er båbb båbb asså! Se der ja 2008 siden det var sist tema det er en stund siden nå. Prøvd og søke kjapt i mellom men var ikke noe som var relavante for meg følte jeg. men kunne nok kanskje ha lagt den under en av dem ja😃 Jeg har vært en kjempe ambassadør for GS bestilt deler for kjent folk. Snakket på det varmeste om leverings tid osv. 1 sak som er uløst kan jeg fint leve med og trenger ikke og lage noe fuss rundt det. Men når det skjer gang på gang, og det er meget lite velvilje så hjelper det ikke om det andre er bra.
  13. Jeg er ikke uenig med at det er har vært en god nettbutikk og lokalt. Det er kanskje derfor jeg også har lagt igjen så mye kr som jeg har gjort. Men når jeg får problemer så er det ingen vilje til i møte komme på noen som helst måte det er ikke noe sjangs for ydmykhet eller løsnings orientering. Det er ikke det at det hadde trengt og kostet så mange kr for dem. Men nå blir jeg bare irritert og gidder ikke og bruke tiden min på det 9000 kr skal jeg klarer meg uten. Jeg kunne godt har brukt bilia, utfordringen er at jeg veldig sjeldent er i skien og når jeg er der er det etter stenge tid. Så blir dessverre ikke så enkelt. Har fått med meg fusjonen med GS og Koed men de skal operere som 2 separate selskap. Men ja det er et alternativ det også. Ja Hedin eier enorme mengder bil relaterte ting. helt ennormt faktisk. Svaret forøverig fra gs angående reklamasjon/grananti på orginale deler:
  14. Heisann folkens, lurte litt hvor dere handler originale bmw deler, foruten GS Bildeler, Koed, billia eurodel. Jeg trenger et alternativ til disse da jeg synes GS har blitt helt håpløse på kundeservice etter vi mistet den lokale avd her i Skien. Jeg har hatt 2 saker med de det siste året og det er ansvar fraskrivelse fra du slår telefonnr eller epost adresse. Viste du at vis du kjøper nye originale deler så har du ingen form for garanti eller reklamasjon? Beskyldinger om at du har gjort feil uten noe helst for underbygging. Risikerer at de ikke vil svare deg når du kan dokumentere at man har brukt regnr i epc. For de som et litt nysgjerrige så har jeg handlet myee fra GS nærmere 300k de siste 7-8 årene jeg har 2-3 biler hele tiden. Har nå kjøpt meg en X6 40D med problemer med råde. Null problem, bestiller deler i hytt og gevær. Skal starte den opp og alt er fint. Kjører den på utsiden av garasjen og lar den stå å gå litt der for at lager og slikt skal gå seg til, samt sjekk for lekkasjer. Finner ut at det er lekkasje fra topp pakningen, jeg blir passe irritert, tenker jo at det kan være sprekk eller skjev topp eller noe lignede.Det kan det ikke være for jeg har målt dette sjekker ordre regnr mitt står på ordren og delenr stemmer med det jeg har fått på toppakningen. Sjekker delenr mot real oem og finner ut at jeg har fått toppakning til N57N og ikke tilN57S. Ringer GS asap dagen etter på og kommer til en selger som jeg forklarer problemet til han sender dette videre til garanti reklamasjon avd. Han sier med engang at dette var ikke noe de kom til å dekke (hennviser til at uansett så må man sammeligne varen mot den gamle. Dette er et stort prosjekt som har tatt flere mnd og mye deler er kastet pga plass og ryddighet). men skulle samtidig sende det inn. Jeg har meget god info med logg og det hele at jeg har brukt epc og at regnr er knyttet mot epc. Får da en mail med at saken var ferdig behandlet og Hei. Deres reklamasjon er avslått. Saksnummer: 50371 Begrunnelse: Hei. Her har du bestilt del uten at bil har blitt søkt opp med reg.nummer i nettbutikk. kan dessverre ikke se på dette som en reklamasjon da. Varer i reklamasjon 1 stk - 11128509153 - Toppakning (Original) Så sender er svar på at dette jeg ikke enig i og at jeg er 100% sikker på at regnr kom opp når jeg søkte etter delene og referert til en annen sak som jeg har hatt tidligere. Jeg føler ar jeg er ferdig med GS og våre veier skilles ved dette punktet Jeg har vært veldig fonøyd med prisene jeg har fått levering. Vurderer Koed veldig sterkt. Men vær gang jeg har bestilt noe så ringer de og sier at de ikke kan skaffe eller at det er for lang bestillings tid og burde velge en brukt del. Det kan gjerne være fra andre land men det må være typ 3 dager levering.
  15. Det er mye tukkling på M-biler om dagen. Men det har kommet veldig mye nytt som ikke er like lett å fange opp. Har hørt om km stoppere som stopper km det er vist vanskelig og oppdage. Veldig mange unge som bruker og trikser med km da forsikringen er svir vis de skal bruke den som en hverdagsbil. Sammen med verdi tap osv Tilbake til spm, hvor i landet er det du trenger dette eller hvor holder du til slik at det er lettere og hjelpe deg. Hvilket utstyr er du på jakt etter? Vil anbefale og sjekke opp hva du trenger for å spore triks og miks i styrenhetene. Da slik som stoppere ikke kanskje er synlig med avvik i km mellom modulene.
×
×
  • Opprett ny...