Gå til innhold

macrorain

Medlem
  • Innholdsteller

    1239
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    5

Alt skrevet av macrorain

  1. I dag nektet bilen plutselig å slippe ladekabelen, og ringen rundt begynte å blinke rødt. Forsøkte gjentatte opp- og igjenlåsinger av bilen og diverse andre triks uten hell. Kom dermed ingen vei. Måtte til slutt kontakte BMW via mobilecare/teleservices i bilen. Det var middels imponerende, det mest vettuge de hadde å si var "Det var veldig rart", som jeg forsåvidt var enig i. De sa de skulle kontakte Viking som skulle komme med en bil for å se på det. 90 minutter senere hadde jeg hverken blitt oppringt igjen eller sett noe til Viking, så måtte ta kontakt igjen. Rett etterpå slapp plutselig kontakten, og oppfører seg nå normalt igjen. Viking kom til slutt ca 2 timer etter første kontakt, men men da var altså saken "løst". Har lest litt på nettet, og ser ut til at låsemekanismen til kontakten av og til kan henge seg opp i enten låst eller åpen posisjon hvis det er veldig kaldt, men var bare -6. Ikke superimponerende at det tar 2 timer å få veihjelp når man har mobilitetsgaranti heller. Viktig å pakke varme klær i bilen hvis man er ute og kjører vinterstid!
  2. Har de samme på vinterhjulene jeg og. Ønsker meg egentlig nye, men de er helt greie. På den positive siden ser jo M-sportbremsene VELDIG store ut bak en 17" felg
  3. Jeg synes 8-serien er sykt fin, men jeg vil vel si det er på grensen til showstopper det eksosopplegget der. Honda Civic ringte og ville ha tilbake eksosdesignet sitt... Helt dust å putte noe sånt på en slik bil i det segmentet. Særlig etter å ha sett den fete eksosen på gran coupe konseptutgaven. Blir kjøpt inn effektanlegg rimelig med en gang hvertfall.
  4. I dag varslet bilen lav kjølevæske igjen. Har skjedd én gang tidligere ved rundt 7000km, nå har den gått 24500. Var lavt i begge beholderne, men trengte ikke etterfylle så mye, kanskje 1-2dl. Litt pussig uansett.
  5. Usikker på om denne er delt en plass her allerede da, men jammen ser det ikke ut til at man skal få lov til å drifte litt med Tesla også fremover (endelig) https://www.tesla.com/no_NO/blog/how-track-mode-works?redirect=no?utm_campaign=trackmode&utm_source=youtube&utm_medium=social&redirect=no
  6. Lykke til med salget, det er/var en flott M2 Jeg skjønner dog ikke helt hvordan dere kan kjøpe en så liten bil. Du er klar over at neste hakk opp på bilsete-stigen (bakovervendt 1-4 år) tar SYKT mye plass? Er kona dverg?
  7. Jeg har sverget til manuell i alle år, men med dagens automatkasser vet jeg egentlig ikke om jeg kan si jeg savner manuell. Manuell giring fungerer så godt på disse kassene at man får både i pose og sekk.
  8. Se forøvrig følgende tråder som begge er inne på 330e tuning og
  9. Ja, kunne godt tenkt meg hele m performance kittet (bak/sider/foran), men vet ikke om jeg har samvittighet til å legge såpass med penger i det. Får se etterhvert.
  10. Da var nytt enderør på plass. Kona så knapt forskjell, men det er detaljene som teller! 😄 Jeg ble hvertfall fornøyd, ser hakket mer beefy ut samtidig som det fortsatt føles "originalt" siden det er skråskjært og skråstilt og går pent i flukt med fangeren. 😊
  11. Høres ut som ts-racing kan lage et eget map spesielt til deg, i så fall kan du få de til å begrense turbotrykket i første og potensielt andre gir hvis du ønsker å redusere sannsynligheten for hjulspinn.
  12. Hvor mye jobb / hvor vanskelig er det å montere coilovers selv egentlig? Og ikke si at det er kjempelett, jeg skjønner at du sikkert synes det. Men er ting typ vanskelig å komme til, sitter alt steinhardt, noe spesielt man må passe på.. osv?
  13. Så jo helt sjukehus bak, fett Helt utrolig at det der ikke subber mer!
  14. Brum Brum 😊
  15. Jeg har jo da både utført innvendig demping og byttet hjul. Alt hjelper, men det støyer mye uansett hvordan man vrir og vender på det. Skal det bli virkelig støysvakt må man nok bytte bil.
  16. Jepp, med min første BMW (flott E46 coupe forøvrig) klarte jeg å kjøre ned i verdens største pothole, fikk så stor bulk i felgen at dekket lakk. Det ble rettet/bygget opp igjen så felgen så helt ny ut, og bedre enn de andre tre. Det firmaet jeg benyttet lå oppe på Bjerke men det er sikkert borte nå, men f.eks http://felgrettingalnabru.no/ - bare google reparasjon av felger eller lignende.
  17. Jeg har tradisjonelt vært helt enig med deg, men med disse nye fine automatkassene går det faktisk overraskende fint å drifte / vippe ut rompa med både e-diff og automat, så det er ikke lenger noen showstopper for stilfull entré. 😄
  18. Et antall videoer oppe nå (linket til fra den som akkurat ble lagt ut), synes jo alt i alt dette så bra ut! Fet M-performance, inkludert felgene!
  19. Da har jeg bestilt denne https://www.ebay.com/itm/Pair-QUAD-3-inch-Out-2-1-2-In-Resonated-Stainless-Steel-Exhaust-Tips-With-Clamps/173106654000 - dette er quad da, og jeg skal bare ha på en side, så den andre kommer til salgs etterhvert om noen skulle være interessert.
  20. Jeg driver fortsatt og grubler på eksoshaler, og den jeg egentlig hadde bestemt meg for (https://www.ferrita.com/sv/produkter/universaldelar-avgasdetaljer/andror/zz-sortiment/dubbel-2-x-80mm-ansl-id--635mm-inv) blir jeg mer og mer usikker på da den hverken er skråskjært eller resonated (perforerte innvendig). Sistnevnte liker jeg veldig godt, så nå lurer jeg litt på https://www.ferrita.com/sv/produkter/universaldelar-avgasdetaljer/andror/zz-sortiment/dubbel-2-x-80mm-ansl-id--635mm isteden. Potensiell utfordring med den er at begge rørene er like lange (i motsetning til originaleksosen (og eksosen jeg har nå) hvor den ene er litt kortere så begge går mer i flukt med fangeren som er buet). Det er ikke stor forskjell på de to, men usikker på hvordan dette vil se ut visuelt. Noen som har kommentarer/tanker, og/eller har hatt enderør med lik lengde på F30? 😐 Det jeg optimalt sett skulle ha var noe som var både skråstilt, skråskjært og perforert, slik jeg har - bare litt større, men det er jeg ikke kar om å finne.
  21. Nei, F30 2012-2016 har N20-motor, mens 2016+ / LCI har B48, det er en helt ny motor.
  22. Jeg mener jo da fortsatt at dette er litt unyansert, og når som du sier selv ACSchnitzer tilbyr bokstuning, så blir det litt søkt å kalle det humbug. En boks behøver ikke være så veldig avansert, den justerer "enkle" parametere som turbotrykk, tenning og/eller bensinmengde. ECUen justerer også disse parameterne, og avhengig av hva som skjer i motoren, dvs at selv om ikke boksen justerer alt, så vil alt bli justert. Så selv om jeg har en ekstremt enkel boks som kun justerer turbotrykk, så blir ikke tenning eller bensinmengde feil av den grunn. Jeg tenker nesten motsatt: At jo flere parametere som er urørt (og dermed ivaretas av de som faktisk har bygget bilen), jo bedre.
  23. Motoreffekten fra sportsdisplayet er ikke reelt / hentes ikke fra motoren, så denne visningen vil ikke endres når du trimmer bilen. MPPK er chiptuning fra BMW (ikke tilgjengelig for 330e).
  24. Noen garantier er det nok ingen som gir, men de kan jo kjøre bilen på en benk så du ser hva den yter. Men faller girkassen ut er det nok du som må betale. Å benke bilen kan du jo gjøre selv etter å ha justert med f.eks JB4 også, men skjønner at det kan være betryggende å få andre til å fikse alt.
×
×
  • Opprett ny...