Gå til innhold

Vhguru

Medlem
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjøretøy
    320d GT xDrive

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Vhguru's Achievements

  1. Denne karen selger frontlip for rundt 5500 inkl frakt og norsk mva. For frontlip og sideskirts blir det totalt i overkant av 12000 levert. Ikke avskrekkende, men fremdels mye penger. Og kanskje så blir man ikke så fornøyd som man trodde man skulle bli.... http://www.cnautofans.com/products/bmw/3-series/f34-3gt/c-145/ ...kanskje man får slå seg til ro med det papertiger sier og være fornøyd med det man har. Det siste jeg vil er at bilen bare ser tacky/harry ut...
  2. Takk for tilbakemeldingene gutter:) Det står nok mellom variant 1 eller 2, men er litt usikker på de «vingene» som stikker litt opp på variant 2... Spørsmåler er om det er verdt 10-15000 å få innstallert frontlip, sideskirts, speilkapsler i karbon utførelse? Hmmmm... Legger ved et bilde av hvordan bilen min ser ut pr dags dato.
  3. Hei. Vurderer å sette på frontlip og sideskirts på min GT. Tror det kan bli stilig, men er usikker. Hva tenker dere om det? Det finnes flere ulike varianter å velge blant, men de fleste er i carbonutførelse. Noen inkludere splitters. Under har jeg lagt ved noen bilder av alternativene som finnes. Det hadde vært fint med noen tilbakemeldinger på hva dere synes Har innstallert MPPK så tanken er å sette på sorte decaler på sidene tilsvarende det som vises på et av bildene. På det samme bildet er selve splitterne lakkert sorte mens resten er lakkert i bilens farge. Også et alternativ.... Help me please....
  4. Takker! Da går jeg for doble
  5. Hei gutter og jenter. jeg skal skifte ut den orginale grillen som sitter på min GT med en sort. Har to alternativer å velge i mellom: 1. Enkle spiler 2. Doble spiler Det hadde vært fint med litt hjelp for å fatte den riktige beslutningen
  6. Trur jaggu du har rett og at jeg har gjort et litt forhastet valg. Vel, vel ingen krise. Ser at det er to varianter av grillen. Mon tro hvilken type som hadde gjort seg best? Noen synspunkter på det?
  7. Upps! Tenkte jeg skulle prøve med matte, men det blir kanskje helt feil?
  8. Takk for forslag om sort Performance grill. Har lagt inn bestilling på en fra Taiwan for kr 470.- inkl frankt. Håper det er brukbar kvalitet og at den passer. Tar sjansen når prisen var såpass lav. Når det gjelder emblemene så trur eg de får sitte på litt til. Føler kanskje det blir litt nakent uten, spesielt på denne "store ræva".
  9. BMW 320d xDrive 184hk GT Sportsautomat M-sport Advantage Edition med AC Schnitzer- og Mperformance - AC Schnitzer-felger Type VIII Bi-color 8,5/10-20" med Michelin Pilot Super Sport 245/35-20" + 285/30-20" - AC Schnitzer sportsfjærer - Mperformance eksos - M-sport-felger M598 Orbit Grey 8/9-19" med Nokian Hakka R2 W 225/45-19" + 255/40-19" - Adaptive M suspension - Variabel sportstyring - M-sportbremser Utstyrspakker: - M-sportpakke - Advantage Edition - Navigasjonspakke - Adaptive Drive pakke My story: Var ganske fast bestemt på at jeg skulle ha BMW når jeg skulle bytte ut familiebilen (Touran 7 seter). Den har tjent oss trofast i flere år og var en problemfri og praktisk bil. Hadde peilet meg inn på 3- eller 5- serie touring, men var egentlig ikke helfrelst da jeg synes de er litt for ...kan jeg driste meg til å si det....vanlige/kjedelige. Når jeg da kom over finn-annonsen på GT'en jeg etter hvert kjøpte, ble jeg egentlig "forelsket" ved første blikk. Leste meg opp rundt biltypen i flere dager - så alt av youtube klipp - og ble bare mer og mer overbevist om at dette var bilen for meg. Spesielt erfaringer fra andre som hadde kjøpt GT og som stort sett uten unntak var strålende fornøyd med bilen var utslagsgivende lesning. Tok fly til Oslo for å møte selger og prøvekjøre bilen. Det første som slo meg var at den så enda bedre ut "in flesh" enn på bildene. Senking og dekk/felger har veldig mye å si for bilens utseende. Rett og slett en bil som vekker litt oppsikt. Fantastisk sportslig apperance og man ser at dette er en forholdsvis stor bil. Rett og slett lekker var den. Fantastisk plass i baksetene (viktig for meg da jeg har 3 tenåringer som av og til er med på tur), man sitter noe høyere enn i den vanlige touringen, litt høyere bakkeklaring enn touringen (selv når den er senket), sportslig og et mer spesielt (i mine øyne kun positivt) utseende enn touringen, faktisk meget god bagasjeromsplass, snedig og enkelt å felle ned baksetene. Har faktisk ikke etter tre-fire ukers bruk ikke en eneste negativ ting å si om bilen. Topp på alle mulige måter! I slutten av august har jeg booket meg inn hos BMW forhandler i Sverige for å få utført følgende: - montasje av orginal elektrisk innfellbart hengerfeste - montasje av MPPK (M Performance Power Kit) Satser på å legge ut noen flere bilder etter hvert som det "skjer noe" eller jeg bare føler for det:) Starter med å legge inn bildene fra finn annonsen pluss et par egenproduserte.
  10. Fint vær å lufte bilen i dag her på Helgeland
  11. Satser på at MPPK gir meg i prioritert rekkefølge: 1. Søvnløse netter mht nybilgaranti. 2. Kjappere gassrespons og mer optimal girskift. 3. Mer drag oppover i turtallsregisteret. 4. Mindre forbruk på normal kjøring. Etter å ha lest utallige brukererfaringer, blant annet hos våre kjære naboer i øst, er jeg optimist. https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=261385 https://www.autopower.se/forum/topic.asp?id=298411 Når det gjelder bensin/diesel "problematikken" så skjønner jeg absolutt argumentasjonen for å satse på bensinbil, men for min del ble disse argumentene ikke tungveiende nok i forhold til mine ønsker og behov her og nå. Billigere bil i innkjøp, billigere daglige driftskostnader ( for ikke mange dagene siden var det hele fire kroner i forskjell på litersprisen her i Mo i Rana, normalt er det vel 2-3 kroner i forskjell) og ikke minst høyere dreiemoment ( kjører endel med henger& båt) veide tyngst når jeg kjøpte bil. I tillegg skulle jeg ha en bil som appelerte til meg estetisk, ha et sportslig preg, være litt utenom den vanlige stasjonsvogn/SUV båsen og ha firehjulstrekk og automat. Alt dette mener jeg selv jeg fant i 3 serie GT og det mener jeg fortsatt etter å ha kjørt denne i noe over en måned. Jeg er ikke spesielt engstelig for annenhåndsverdi og trur ikke det blir problematisk å kvitte meg med den om la oss si 3-4 år. Når man kjøper BMW er man sikret en bil som kjører bra og jeg tror nok at både bensin og diesel utgavene gir mange gode/morsomme opplevelser bak rattet:)
  12. De trenger to dager på dette og det skal utføres 31/8-1/9. Skal si noe om hvordan jeg opplever MPPK.
  13. Da var time hos BMW forhandler i Umeå i boks for montasje av originalt elektrisk innfellbart hengerfeste og BMW Powerkit. Pris drøyt 30000 norske kroner. Powerkit er oppgitt å gi 200hk/420Nm men det kan virke som det gir noe mer i virkeligheten. Tar ikke sjansen på å få tunet bilen med en uorginal løsning så lenge jeg har nybilgaranti. Jeg har lest utallige tråder ang BMW Powerkit og det virker som de fleste er strålende fornøyde. Komfortmodus endrer karakter og blir mer på "allerten" med kjappere gassrespons. Satser på å bli en av de fornøyde Powerkit gutta;)
×
×
  • Opprett ny...