Gå til innhold

F25x3

Medlem
  • Innholdsteller

    253
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. En snartur over fjellet med bilen og fikk erfare hvor greit det er å forvarme batteri før hurtiglading. Tok ca 10-15 min på 50kw før lading tok seg opp til 110-120 og ned igjen. Med litt rutine hadde jeg valgt et butikkbesøk samtidig, men siden det var første gang med hurtiglading og ny bil så var det greit å følge med. Rundt -1 til -5 gr så var det ikke allverden av rekkevidde å skryte av, 250-300km på 80%, men med mange lademuligheter på veien var det bare greit med litt pause. Tilbake i +2-5 gr økte rekkevidde med 50-100km, så med litt guts kunne jeg nok droppet lading nr. 2, men med forvarming av batteri så fikk jeg rundt 100kw fra starten. Ca 20 minutter lading og banke på videre. Bilen er god å kjøre, tok seg fint frem på is og delvis snøføre. Ingen behov for 4x4 på denne turen, men virker som om bilen er god på vinterføre. Korsryggen min ble ikke helt venn med sittestilling og sete, men heller ikke noe å klage over. Sjeldent det blir 8t i bil uansett. kanskje massasje i ix1 hadde hjulpet 😊 Etter mange år i en non-msport x3 så heller jeg mer mot det komfortable enn sportslige. For eks model y er noe av det værste jeg kan tenke meg pga komfort. Men ix3 tar unna veien på en mye bedre måte, og sparker godt i fra kontra 163 dieselponnier. Alt i alt godt fornøyd med totalpakke så langt 😊 Det trengs en vask, radar i front sluttet å fungere flere ganger og ryggekamera er bare å glemme - her er det gamle kameradesignet faktisk bedre, man kan se i ryggekamera med tilsvarende skitten bil. Inforainment var helt topp, fikk testa litt Apple CarPlay og sånt som er en ny opplevelse. Glad hjulet er der men oppdaget etterhvert at skjermen er touch så da var det raskt å klikke der noen ganger. Mindre oppmerksomhetsrøvende enn i andre biler med skjerm, eller bare mer oversiktlig/tilpasset en høyde som lar meg ha kontroll på veien. Skal heller oppdatere om noe mer dukker opp
  2. Må si det er interessant å lese betraktninger og se prisene som var i 2022, et par sider tilbake i denne tråden. Ikke lang tid frem til i dag til og prisene bmw med flere gir store rabatter for å støtte salg. Proppen i elbil-boblen har vært fraværende en stund nå, men jeg ser (kortsiktig, er ikke spåkone/mann) ikke noe lys i enden av elbil-tunnelen. Men Trump sine skatter og Kina-krigen vil sette sine preg på markedet, uten tvil. Uansett er jeg blitt eier av en ix3 facelift-utgave, og er veldig fornøyd med det 😊
  3. Hei, en bekjent har en bmw (med nybilgaranti) hvor hengerfeste ikke vil kjøre inn, uvisst hvorfor, men noe er nok ødelagt. Er dette noe BMW forhandler er villig til å fikse under garanti eller går dette som selvpåført skade? Aner ikke hvordan man skader et hengerfeste uten synlige skader men ikke umulig.
  4. Høres ut som en god plan det. Tar litt tid med lange utstyrslister, men FC på ix40 er vel veien å gå uansett. Men sånn markedet er / har blitt må det være mye å gå på i pris ifht. bruktbiler.
  5. Hvordan angriper man bruktmarkedet når ny ix3 koster 599’ og 560’ med stor kunderabatt, og 2023 modeller ligge ute til denne summen? Er det noe jeg har misforstått. Hva er fornuftig prising på en ix40 fc? Denne har man mulighet for mye ekstrautstyr som gjør det komplisert
  6. Fin pris for bytte av reg kjede? Hva kommer det på?
  7. Er det rapportert noen svakheter med ix3 man bør være obs på? Jeg snuser på en facelift-utgave som erstatter for dagens elbil.
  8. Men hvor ofte skal man sjekke dette? Et verksted jeg bruker sier det er antydning til ulyd fra registerkjede, senest i høst og en gang for 3 år siden. Fikk da bestilt en sjekk og alt var ok mente Jæger. Disse motorene er jo risikosport… bytter olje på 12.000km, krysser fingrene.
  9. Jeg fikk pris på 2500kr for å sjekke regkjede hos Jæger, har det noen verdi?
  10. Jeg har hatt bilen inne til egr bytte og fikk beskjed etter 1 uke at bilen måtte programmeres, men i kundeluken er de ikke akkurat flinke til å fortelle hva som skal programmeres når man spør. Så bilen var inne i 4 timer til for programmering 2 uker etter bytte. Ingen informasjon gitt meg som kunde, litt rart.
  11. Kjedelig problemstilling for deg, fikk bytta ledningsnett i motor på goodwill men da var bilen under 10 år. Har du et bilde av hvor de har sjekka? Kommer man til fra deksel inne i bagasjerom? Ser du skriver kabelgangen, er nok ikke så enkelt å finne uten demontering av lykt da.
  12. Takk for info, jeg har egentlig tenkt at det økonomisk gunstige var finansiering via huslån og kjøp. 80k i innskudd for ix1 og 4-5000kr i mnd i 36 mnd blir 260’k og ca 50% av nyverdi. Men en avtale med høyere mnd sum og ingen innskudd og en klausul om å kansellere som du har virker smart i dagens marked. 2023 modeller prises over nye 2024 modeller (2025 modeller i følge selger, om man bestiller bil i dag). Hopper man på tilbudet i dag har man gjort en god deal frem til neste kapittel skal skrives og man sjekker bruktpriser.. 😊
  13. Du har valgt leasing, men du kan bytte bilen inn før tiden er utløpt fordi du tar ut en ny leasing-avtale? evt selge bilen med rest leasing?
×
×
  • Opprett ny...