Gå til innhold

F25x3

Medlem
  • Innholdsteller

    283
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hvorfor usa? Noe spesielt med amerikanere?
  2. Ok, ja må bare sjekke vin decoder da for å fastslå motormodell. Gran coupe 4 serie, den var tilfeldigvis i Bergen mener jeg. Registerkjede-trøbbel kan jeg klare meg uten 😊
  3. Ser en grand coupe 16’ med n20, men trodde egentlig alle rene bensinbiler var med b48 fra 2014 og utover. N20 har ikke det samme solide inntrykket? Og - takk for oppklaring 😊
  4. Hei, jeg prøver å samle litt informasjon om bmw bensinmotorer på biler i en økonomisk prisklasse, da tenker jeg rundt 400.000. Ser for meg en 3,4,5 serie eller x3,x4, fra 2014 og nyere. Chatgpt skriver varmt om 3.0l b58, men 2.0l b48 som nærmeste alternativ. Også eldre bensinmotorer uten turbo er foreslått, men da stiger alder, kan bety en del mer verkstedtid.. Noe å se spesielt etter mtp b48? Er det samme motor som er i xe225 eller x5 40e? Disse har litt utfordringer men antar det er pga kald motor og bråstart osv… Ingen av disse er aktuelle siden de er hybrider, selv om prisen er gunstig. I forhold til en n47 er det positive med bensin mangel på registerkjede, cp4 pumpe, egr, dpf.. Til småkjøring har bensinmotorer det bedre enn dieselmotorer sånn jeg har forstått det. Service er viktig, men er der fortsatt god praksis med årlig olje/filterbytte, holder motorolje bedre på kvaliteten i bensinmotorer vs diesel?
  5. Bytta tårnlager, demper og fjær fremme på min f25 (fikk hjelp). Dette er monroe. Synes ikke bilen er like komfortabel som før, det er stiv, og over enkelte fartsdumper etc så smeller det fra begge sider når man treffer og når man er over dumpen. Har sjekka om alt er skrudd godt fast og det virker sånn. Om det er demper som bunner har jeg ingen peiling på men det høres voldsomt ut…
  6. https://dinside.dagbladet.no/motor/brannfare-i-en-million-biler/83749870 Vann kan trenge inn i starteren og føre til kortslutning og brann. Rundt 2000 norske BMW-eiere skal være berørt av problemet og må ta bilene tilbake på verksted for sjekk og eventuelt reparasjon, ifølge den norske importøren. Bilene som kan ha denne feilen er 4-serien, 6-serien, X5, X4, X3, Z4, i3, 5-serien, 3-serien, 1-serien, X7, 2-serien og 7-serien. Med andre ord nesten alle modellene til den tyske fabrikken. Alle bilene er produsert mellom 28. september 2015 og 7. september 2021. Totalt er det 1 145 358 biler som må tilbake på verksted.
  7. F25x3

    BMW dieselmotorer

    Ja det er den, takk!
  8. F25x3

    BMW dieselmotorer

    Er 5w40 olje fra Biltema ok? N47 motor. Kjøres ca 8-10k i året så tenker bytte årlig.
  9. Hva kom det på totalt?
  10. Det høres lurt ut. Takk for tips. 😊 Kikke litt på bumpstop kit i morgen, aldri hørt om, kan heller ikke se det på noen tilbud.
  11. Hehe det var vel egentlig om pris og kvalitet på dempere holder mål, og om det er overkommelig for en glad amatør å bytte selv. 7000kr vs 20000kr, må kjøpe litt utstyr og få litt hjelp. Om det tar 10t så er det fortsatt god timesbetaling..
  12. Støtdemper har tatt kvelden så bilen trenger jeg to nye , disse er ikke noe spesielt med så kan kjøpe vanlige (ikke edc ). Det er ingen ledning inn til dempere. Blitt anbefalt å bytte på begge sider, nye fjærer og tårnlager. Har kikka på youtube og jobben synes grei ut, minus fjærene, har hørt noen historier.. To tilbud fra verksted med arbeid og deler, ca 20k., omtrent 50/50 jobb og materiell. Et tilbud har dempere til 1000kr stk. Kikker på autodoc, har lest her inne at Sachs er bra greier, mye som er billigere enn Sachs på autodoc, ca 1800kr x 2 for dempere. I tillegg fjærer, men må vel også ha støvkappe/mansjett og 'tårnlager' er det fjærbeinslager? Er da oppe i rundt 7k. Originale dempere koster 5600kr så uansett en besparelse i det regnestykket..
  13. Satt i en ny abs sensor men fikk tidlig feil på brake system , må feil slettes i ista?
  14. Kjøpte ny sensor og demontert den gamle. Ser ikke så bra ut ?
×
×
  • Opprett ny...