Gå til innhold

F25x3

Medlem
  • Innholdsteller

    266
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Sjekker de ut 👍🏼 Nå tenker jeg kanskje 2017/2018 modell, er vel rundt disse tider at det kom en facelift ute og innvendig på disse? Ikke dumt med GT for ekstra plass i baksete og likevel et bra bagasjerom.
  2. Lekker bil, skulle gjerne ha prøvekjørt den!
  3. Ja jeg må kanskje gi retrett på 2,4 tonn 😊 Hengerfeste og 1600+ kg holder nok til det meste!
  4. Det var en lekker bil Marius! Nå er den inaktiv så er kanskje solgt da. Skal kikke på 3/4 serie, tror disse og x3/x4 er aktuelle biler. X5 kan bli nr 1 bil neste gang 😊
  5. Takk for tips 👌🏼 7-serie fant jeg noen fine men km og år spiller litt inn, vil ha litt nyere enn 2012 og prisen bør ikke være så langt unna 350’. Fin x3 og kunne fint kjøpt en slik igjen, man blir vandt med det man kjører og disse fungerer bra til mitt bruk. Kanskje litt høy km? Kikket selv på en 2015 til 349’x med 102’km , den ligger på Finn, men prismessig synes jeg den kommer dårlig ut om man sammenligner med den du linka til her. 3 år nyere og litt lenger km.
  6. Er ikke så bastant på 2,4 tonn, men aldri feil å ha muligheten for å dra noe tungt. Dette blir bruksbilen så fint om den tåler det og er godkjent for det, men det er sjeldent det er nødvendig. X drive er veldig alright på vinterstid når snøen først kommer, da er det mulig å komme seg frem der andre spinner. 530 er nok kanonbil men vil tro det blir dyrt? Kan nok funke med en b47 for mitt bruk. Men allslags luftfjæring osv er helt unødvendig for mitt bruk og behov. Litt spartansk er ønske.
  7. Heihei, tenker bytte ut den gamle purka med en nyere purke (2012’ x3 i dag). Diesel eller bensin, ikke hybrid, må kunne trekke henger (gjerne 2,4 eller der omkring). Gjerne litt mer sportslig enn x3, men liker plassen. Synes 4-serien er litt kul, og en 3 liter hadde vært gøy (men det koster). Trenger ikke noe spesielt ekstrautstyr, for eks manuelle seter men vanlig cruisekontroll er kjekt. Dette blir ‘min’ bil så her er det ikke like strenge krav som for nr 1! 😁 God sommer 😊
  8. Av interesse, hvordan skal kjedestrammeren oppføre seg, om den fungerte? Trenger vel ikke si at jeg ikke er mekaniker. edit: nå skjønner jeg hvordan det fungerer. Ser rimelig enkelt ut å bytte også med motor i bilen. Er dette noe man kan gjøre preventivt? Eller bør? N47 med 168’ km og antakelig aldri byttet kjedestrammer
  9. Ikke min bil og ikke jeg som selger (jeg har ingen ting med denne å gjøre ) Men det var interessant å se noen tall på kostnader. 2012 BMW X3 xDrive20d Automat 4x4 ryggekamera hengerfeste s+v dekk Registerkjedebytte ved 149 280 km hos Bavaria (58 000 kr) Turbytte ved 137 819 km hos Bavaria (34 260 kr)
  10. Med tilsvarende ISTA for eldre Bmw?
  11. Enkelt spørsmål, men jeg lurer på om det er mulig å sjekke status til batteriet på elbil (eller hybrid) selv eller må man til merkeverksted?
  12. Spytt i 60’ til så har du en ny ix3? (Stor kunderabatt/tekna etc, 4% på prisen i avslag). 499’ for en 3 år gammel bil er jo dyrt om man ser sånn på det. Vet ikke om en kan bestille ix3 lenger, borte fra diverse forhandlere sine nettsider? K
  13. En snartur over fjellet med bilen og fikk erfare hvor greit det er å forvarme batteri før hurtiglading. Tok ca 10-15 min på 50kw før lading tok seg opp til 110-120 og ned igjen. Med litt rutine hadde jeg valgt et butikkbesøk samtidig, men siden det var første gang med hurtiglading og ny bil så var det greit å følge med. Rundt -1 til -5 gr så var det ikke allverden av rekkevidde å skryte av, 250-300km på 80%, men med mange lademuligheter på veien var det bare greit med litt pause. Tilbake i +2-5 gr økte rekkevidde med 50-100km, så med litt guts kunne jeg nok droppet lading nr. 2, men med forvarming av batteri så fikk jeg rundt 100kw fra starten. Ca 20 minutter lading og banke på videre. Bilen er god å kjøre, tok seg fint frem på is og delvis snøføre. Ingen behov for 4x4 på denne turen, men virker som om bilen er god på vinterføre. Korsryggen min ble ikke helt venn med sittestilling og sete, men heller ikke noe å klage over. Sjeldent det blir 8t i bil uansett. kanskje massasje i ix1 hadde hjulpet 😊 Etter mange år i en non-msport x3 så heller jeg mer mot det komfortable enn sportslige. For eks model y er noe av det værste jeg kan tenke meg pga komfort. Men ix3 tar unna veien på en mye bedre måte, og sparker godt i fra kontra 163 dieselponnier. Alt i alt godt fornøyd med totalpakke så langt 😊 Det trengs en vask, radar i front sluttet å fungere flere ganger og ryggekamera er bare å glemme - her er det gamle kameradesignet faktisk bedre, man kan se i ryggekamera med tilsvarende skitten bil. Inforainment var helt topp, fikk testa litt Apple CarPlay og sånt som er en ny opplevelse. Glad hjulet er der men oppdaget etterhvert at skjermen er touch så da var det raskt å klikke der noen ganger. Mindre oppmerksomhetsrøvende enn i andre biler med skjerm, eller bare mer oversiktlig/tilpasset en høyde som lar meg ha kontroll på veien. Skal heller oppdatere om noe mer dukker opp
×
×
  • Opprett ny...