Gå til innhold

F25x3

Medlem
  • Innholdsteller

    274
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Det høres lurt ut. Takk for tips. 😊 Kikke litt på bumpstop kit i morgen, aldri hørt om, kan heller ikke se det på noen tilbud.
  2. Hehe det var vel egentlig om pris og kvalitet på dempere holder mål, og om det er overkommelig for en glad amatør å bytte selv. 7000kr vs 20000kr, må kjøpe litt utstyr og få litt hjelp. Om det tar 10t så er det fortsatt god timesbetaling..
  3. Støtdemper har tatt kvelden så bilen trenger jeg to nye , disse er ikke noe spesielt med så kan kjøpe vanlige (ikke edc ). Det er ingen ledning inn til dempere. Blitt anbefalt å bytte på begge sider, nye fjærer og tårnlager. Har kikka på youtube og jobben synes grei ut, minus fjærene, har hørt noen historier.. To tilbud fra verksted med arbeid og deler, ca 20k., omtrent 50/50 jobb og materiell. Et tilbud har dempere til 1000kr stk. Kikker på autodoc, har lest her inne at Sachs er bra greier, mye som er billigere enn Sachs på autodoc, ca 1800kr x 2 for dempere. I tillegg fjærer, men må vel også ha støvkappe/mansjett og 'tårnlager' er det fjærbeinslager? Er da oppe i rundt 7k. Originale dempere koster 5600kr så uansett en besparelse i det regnestykket..
  4. Satt i en ny abs sensor men fikk tidlig feil på brake system , må feil slettes i ista?
  5. Kjøpte ny sensor og demontert den gamle. Ser ikke så bra ut ?
  6. Takk for tilbakemelding, usikker på om jeg skal kjøpe ny sensor og bytte eller sende bilen til rep? Kurant sak å bytte sensor, men om det er ledningsbrudd så må den uansett til verksted edit: Fikk også drive train malfunction i dag, to ganger ga bilen gass slik at jeg måtte bremse. Vurderer en tur til thansen for å kjøpe 1 ny abs sensor til høyre bak, men denne er ikke oem. https://www.thansen.no/bil/bildeler/abs-sensor/sensor-abs/n185661/pn1399147
  7. Hoisann- mange år senere , samme bil og samme feil i dag. Parking brake, restraint system, abs sensor. Sist ble ledningsnettet bytta etter gode tips på forumet. Denne gang har jeg tatt en runde med ista og ladet batteriet på bilen. Hvilespenning er 12,9V, men når jeg starter tenninga så kommer de 3 feilene over på rad og rekke. Jeg har en følelse på dårlig batteri og fikk dette bekreftet på diagnose, sammen med ganske mange andre feil. Før jeg ladet var spenning 12,3V som man kan se på bilde lagt ved. Det er et sønniak 80Ah batteri montert i dag, tenker bytte med et Biltema agm 80Ah?
  8. Sjekker de ut 👍🏼 Nå tenker jeg kanskje 2017/2018 modell, er vel rundt disse tider at det kom en facelift ute og innvendig på disse? Ikke dumt med GT for ekstra plass i baksete og likevel et bra bagasjerom.
  9. Lekker bil, skulle gjerne ha prøvekjørt den!
  10. Ja jeg må kanskje gi retrett på 2,4 tonn 😊 Hengerfeste og 1600+ kg holder nok til det meste!
  11. Det var en lekker bil Marius! Nå er den inaktiv så er kanskje solgt da. Skal kikke på 3/4 serie, tror disse og x3/x4 er aktuelle biler. X5 kan bli nr 1 bil neste gang 😊
  12. Takk for tips 👌🏼 7-serie fant jeg noen fine men km og år spiller litt inn, vil ha litt nyere enn 2012 og prisen bør ikke være så langt unna 350’. Fin x3 og kunne fint kjøpt en slik igjen, man blir vandt med det man kjører og disse fungerer bra til mitt bruk. Kanskje litt høy km? Kikket selv på en 2015 til 349’x med 102’km , den ligger på Finn, men prismessig synes jeg den kommer dårlig ut om man sammenligner med den du linka til her. 3 år nyere og litt lenger km.
  13. Er ikke så bastant på 2,4 tonn, men aldri feil å ha muligheten for å dra noe tungt. Dette blir bruksbilen så fint om den tåler det og er godkjent for det, men det er sjeldent det er nødvendig. X drive er veldig alright på vinterstid når snøen først kommer, da er det mulig å komme seg frem der andre spinner. 530 er nok kanonbil men vil tro det blir dyrt? Kan nok funke med en b47 for mitt bruk. Men allslags luftfjæring osv er helt unødvendig for mitt bruk og behov. Litt spartansk er ønske.
×
×
  • Opprett ny...