Otis Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 E060-15-11-501 Jeg sjekket KMZdata i Rheingold og det var egentlig veldig mange software oppdateringer på E60, så ut som rundt 50 stk totalt siden den kom ut. Var bare to endringer etter min software. Dette var bare til info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knaben Skrevet Januar 17, 2016 Share Skrevet Januar 17, 2016 Flere som har problemer med at demperne på bakluka fryser i stykker på vinteren? Nye for 1 år siden.. Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 Til infoJeg byttet nettopp glødeplugger og gløde-relé etter at bilen min begynte å fuske ved oppstart kaldere enn -5 grader.Bilen 2008 525d X-drive. 129000km.Jeg fikk pris hos 4 forskjellige verksteder. Alle med forbehold om at pluggene ikke satt fast.Jeg valgte å bytte alle 6 pluggene, gløde-relé og kabler (anbefalt).Jeg valgte mekonomen i Oslo (Ryen)7500kr !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 Hvor mange timer arbeid legger de i den prisen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Januar 18, 2016 Share Skrevet Januar 18, 2016 Det er best å ta hele bilen hvis du har mulighet til det... For NCS \ INPA trenger du ikke VMWare i det hele tatt. kjøres på native maskin. Hvis du har planer om å bruke progman til å oppdatere bilen så er det bare å _drite_ i det Bruk ISTAP eller WinKFP. No annet og du vil bare tråkke veldig i salaten og slite med å få bilen opp å gå igjen. Trust me Godt noen endelig skjønner det... Var borti en her som absolutt skulle ha backup av alle modulene sine i tilfelle noe gikk skeis.. Det var på E serie... F serie derimot er litt annerledes der ikke alle biler har standard koding fra fabrikk Dette er vel en grei guide? Jeg har aldri prøvd winKFP enda, men frister å lese meg opp på det og oppdatere min E60. Min står det 2004 på alle komponenter når jeg er inne på INPA. Kan man kode hele bilen også, eller kun enkeltmoduler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 Oppdateringen skjer vell på alle moduler, men diagnose varierer, med inpa kan man bare lese ut en modul om gangen, men det finnes andre programmer som lar deg lese ut fra hele bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 Inpa kan lese feilkoder fra alle moduler samtidig. Sålenge man har rette scriptet BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 Har fått prøvd nye bilen litt mer og fått undersøkt litt mer og har poppet opp et par spørsmål, tempen på giroljen, hva skal den ligge på? Min lå på 85 grader etter 30 min kjøretur. En annen ting jeg oppdaget på mitt diagnose utstyr var "level to L3 pin" stod som status "low" alle andre var high som "L4" pin vist på bilde. Dette ble lest ut av girkasse modulen. Noen som har peiling på hva det er? Og hvorfor L3 er low? Edit 1 Spytter inn litt mer info her jeg, var ute å kjørte i kveld, hadde kassen i sports modus og dsc delvis deaktivert. (Prøver å finne noe mønster på symptomene i girkassen så prøvee mye rart) flatet pedalen til rett før kickdown. Kom opp opp på 3k i 100 km/t og fikk endelig opp en feilkode!!! Girkassen gikk selvfølgelig i limp mode. 4F85 ratio monitoring clutch E Har funnet litt på nett om denne feilkoden og det forsterker min tanke om å ta kassen inn til en spesialist for flushing og inspeksjon. Fant blandt annet en som fikk denne koden pga en tetning/foring som ikke var innfor produsentens(zf) toleranser Sent from my iPhone using Tapatalk Denne feilmeldingen kan også var indre lekkasje mellom ventilhuset og blokka i girkassen. Eller andre indre lekkasje på ventilhuset. Men først sjekk kontakt stykket på girkassen om det er noe olje i den.Sent fra min D5803 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 Inpa kan lese feilkoder fra alle moduler samtidig. Sålenge man har rette scriptet Interessant, kan den slette fra flere også? (For å sjekke hvilke som kommer tilbake, ikke for å ignorere feilmeldinger) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glema Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 (endret) knaben: Merket at bakluka mi oppførte seg rart her om dagen når det var veldig kaldt ute. Dempern ville ikke holde luka oppe, håper ikke den er gåen. Endret Januar 19, 2016 av Glema Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 Interessant, kan den slette fra flere også? (For å sjekke hvilke som kommer tilbake, ikke for å ignorere feilmeldinger) Ja, det kan den. Om du laster ned INPA fra min link i signaturen så kan den dette på, ihvertfall på E6x, E9x og noen andre. Dette støttes ikke på de eldre E chassis, som feks E39. Det er bare et script som gjør dette, men jeg har ikke lært meg hvordan man endrer på scriptene. BMWlog reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rope Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 Hvor mange timer arbeid legger de i den prisen? tre timer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 Kommer meg ikke inn i den skjulte meny, får bare opp dette: Noe tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 Hold inne knappen enda lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWlog Skrevet Januar 19, 2016 Share Skrevet Januar 19, 2016 Den gikk bare tilbake til start, men jeg skal prøve igjen ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå