Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

E060-15-11-501

Jeg sjekket KMZdata i Rheingold og det var egentlig veldig mange software oppdateringer på E60, så ut som rundt 50 stk totalt siden den kom ut.

Var bare to endringer etter min software.

Dette var bare til info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info

Jeg byttet nettopp glødeplugger og gløde-relé etter at bilen min begynte å fuske ved oppstart kaldere enn -5 grader.
Bilen 2008 525d X-drive. 129000km.

Jeg fikk pris hos 4 forskjellige verksteder. Alle med forbehold om at pluggene ikke satt fast.
Jeg valgte å bytte alle 6 pluggene, gløde-relé og kabler (anbefalt).
Jeg valgte mekonomen i Oslo (Ryen)
7500kr !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er best å ta hele bilen hvis du har mulighet til det... For NCS \ INPA trenger du ikke VMWare i det hele tatt. kjøres på native maskin. Hvis du har planer om å bruke progman til å oppdatere bilen så er det bare å _drite_ i det :P

 

Bruk ISTAP eller WinKFP. No annet og du vil bare tråkke veldig i salaten og slite med å få bilen opp å gå igjen. Trust me :)

 

 

Godt noen endelig skjønner det... Var borti en her som absolutt skulle ha backup av alle modulene sine i tilfelle noe gikk skeis.. Det var på E serie... F serie derimot er litt annerledes der ikke alle biler har standard koding fra fabrikk :P

 

 

Dette er vel en grei guide? 

Jeg har aldri prøvd winKFP enda, men frister å lese meg opp på det og oppdatere min E60. Min står det 2004 på alle komponenter når jeg er inne på INPA. Kan man kode hele bilen også, eller kun enkeltmoduler?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått prøvd nye bilen litt mer og fått undersøkt litt mer og har poppet opp et par spørsmål, tempen på giroljen, hva skal den ligge på? Min lå på 85 grader etter 30 min kjøretur.

En annen ting jeg oppdaget på mitt diagnose utstyr var "level to L3 pin" stod som status "low" alle andre var high som "L4" pin vist på bilde. Dette ble lest ut av girkasse modulen. Noen som har peiling på hva det er? Og hvorfor L3 er low?

c7ef21dfe4089a39ec143fb27c88d2ea.jpg

Edit 1

Spytter inn litt mer info her jeg, var ute å kjørte i kveld, hadde kassen i sports modus og dsc delvis deaktivert. (Prøver å finne noe mønster på symptomene i girkassen så prøvee mye rart) flatet pedalen til rett før kickdown. Kom opp opp på 3k i 100 km/t og fikk endelig opp en feilkode!!! Girkassen gikk selvfølgelig i limp mode.

4F85 ratio monitoring clutch E

Har funnet litt på nett om denne feilkoden og det forsterker min tanke om å ta kassen inn til en spesialist for flushing og inspeksjon. Fant blandt annet en som fikk denne koden pga en tetning/foring som ikke var innfor produsentens(zf) toleranser

Sent from my iPhone using Tapatalk

Denne feilmeldingen kan også var indre lekkasje mellom ventilhuset og blokka i girkassen. Eller andre indre lekkasje på ventilhuset. Men først sjekk kontakt stykket på girkassen om det er noe olje i den.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant, kan den slette fra flere også? (For å sjekke hvilke som kommer tilbake, ikke for å ignorere feilmeldinger)

Ja, det kan den.

Om du laster ned INPA fra min link i signaturen så kan den dette på, ihvertfall på E6x, E9x og noen andre. Dette støttes ikke på de eldre E chassis, som feks E39.

Det er bare et script som gjør dette, men jeg har ikke lært meg hvordan man endrer på scriptene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...