Gå til innhold

BMW dieselmotorer


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor lenge skal man gløde da?

Må nesten spørre om et spørsmål til.. Bilen stoppet for litt siden, var lite diesel igjen, men skulle vere 80km rekkevidde.. Fann ut at jeg ikke hørte pumpen i tanken så bestilte ny og fikk skiftet denne idag. Da slet bilen fortsatt med og starte, ( tok den på gir ) Men når jeg fylte på 20 liter diesel startet den.. Er det sånn at når den pumpen i tank er gåen vil fortsatt bilen gå frem til det er minimalt med drivstoff igjen? Skal sies at bilen begynte og "nøkke" under pådrag to-tre dager før.. Så kan kanskje pumpen ha streiket da, men bilen stoppet først når der nesten ikke var drivstoff igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gløder så lenge bilen vil gløde. :) Er samme på min.

Har vært ute for flere ganger, at den gløder når det er sånn 2-5 grader, men det kan være -5-10 grader uten at den gløder.. :P så har ikke blitt helt klok på det der.

Den starter perfekt hver gang, ingen fusk eller noe. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre. Er det vanlig at vibrasjonsdemperen/svingningsdemperen ryker på M57/M57N?

Reimhjulet løsna på min, så bilen er inne og får det bytta. Har søkt litt, men finner svært lite om at det har skjedd på sekserene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvilken pakning(er) som begynner å lekke på dieselpumpen til en E39 525tds?

Eller er det bare å bestille en pakningssats å bytte alle?

Og må pumpen ut for å bytte den/de pakningen(e) som vanligvis lekker?

Ligger ved en skisse av pumpen

 

post-50511-0-24316500-1389268796_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvilken pakning(er) som begynner å lekke på dieselpumpen til en E39 525tds?

Eller er det bare å bestille en pakningssats å bytte alle?

Og må pumpen ut for å bytte den/de pakningen(e) som vanligvis lekker?

Ligger ved en skisse av pumpen

 

 

Pumpen må ikke ut, men veldig kål å bytte mens det står på, da jeg tok i fra hverandre en dieselpumpe her om dagen, MYE drev og greier inni der... 

 

 

har du justert dieselen manuelt på diesel skruen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

 

Dette er noe eg ikke har lyst til å gjøre selv, da det der er ømfintelige saker.

Skrur på alt annet som ikke krever 1/10 mm presisjon.

 

Ville bare høre hvilken pakninger og hvordan dette kan byttes, sånn at jeg har noe å si på et evt verksted.

 

Har ikke justert eller skrudd på noenting på pumpen.

 

Noen som har en formening om hva en sånn jobb koster?

Vet at pakningssettet til hele pumpen koster ca 100kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kjørt over 1 mnd med TRF steg 2+ på E39 530D og det har så langt fungert veldig bra. Strikken ble tøyd litt på åpningstidene på dysene mine så derfor kjøpte jeg eksostempmåler av TRF for å kunne følge med at det ikke går for varmt for seg. Sensor står i eksosmanifold, altså før turbo og da blir 900 grader regnet som en trygg maksgrense hvor en bør slippe opp på gassen. Eksostemp faller da som en stein umiddelbart.

 

Fikk drift på eksostempmåleren i helga og tok en ekstremtest for å teste hvordan det lå ann og det så bra ut. Slapp gassen på 892 grader men dette er under situasjoner som aldri vil oppstå i det daglige så det ser meget bra ut. Ved meget hard landeveiskjøring med lange akselerasjoner med pedalen i gulvet og mange forbikjøringer var jeg ikke over 700 grader.

Eksostemp ekstremtest


Eksostemp tomgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Alpejohn. Litt betryggende å kunne følge med på denne temperaturen når det går litt heftig for seg :-)  Hadde tenkt å felle den inn i pyntelistene på enten høyre eller venstre side av rattet men den forsvant for mye bak hendler for blinklys og vindusvisker så derfor havna den nedi hylla der til venstre for rattet for der ser jeg den hele tiden bare ved å flytte blikket litt. Den har utgang for buzzer som kan stilles inn til å summe på en valgfri temperatur så det må jeg ha tror jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...