Gå til innhold

Min (gamle og ikke(!) bildeløse) "garasjetråd" - e61 solgt


awt
 Share

Anbefalte innlegg

e81 - Blackline-baklykter

 

Takk skal dere ha. :)

Gjorde første modifikasjon i dag, originale blackline-baklykter. De er ikke så veldig mye mørkere enn de originale, men man ser fort forskjell. :) Bildene lyver litt også, det er større forskjell i virkeligheten enn på bildene, da de er tatt med mobil inne i garasjen.

Venstre original, høyre blackline:
file_zps0e372ee1.jpg

Begge blackline:
file_zps437ef9bb.jpg
file_zps10aef251.jpg

De originale baklyktene er forøvrig til salgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har originale 18" M-sport-felger med sommerhjul til den. Tror de får gjøre jobben inntil videre, selv om jeg synes de ser litt kjedelige ut.

Burde beholdt BMW Performance-felgene jeg hadde på e46-en, men det er nok for sent nå. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somregel pleier jeg å ha ganske klare planer på hva jeg ønsker å gjøre med bilene jeg kjøper eller har lyst på, men nå har det stoppet litt opp.

Jeg har lyst til å (les: skal) ettermontere bluetooth. Her har jeg i korte trekk tre valg;

• Uoriginalt system koblet opp mot bilen slik den er i dag

• Ettermontere Professional-spiller, enten ny type med innebygget bt/usb, eller en eldre med MULF2 i tillegg

• Ettermontere CIC iDrive

Punkt en utgår umiddelbart, da jeg liker at ting er originalt, og at knapper og slikt fungerer slik det skal. Da gjenstår punkt to og tre som jeg ikke helt klarer å bestemme meg for.

Ettermontering av BMW Professional-spiller (kommer nok til å gå for en med innebygget bt/usb isåfall) vil være en relativt enkel og "billig" løsning. De kan være litt vanskelige å få tak i, men det bør likevel la seg gjøre. Her kan det oppstå litt problemer i forbindelse med dobbel, samt lav lyd fra PDC, mens på en annen side er det relativt enkelt å ettermontere DAB-radio med en slik.

Når det kommer til CIC har jeg jo gjort dette før, så jeg kjenner litt til systemet. Likevel vil det jo være en mye større og dyrere jobb, og jeg er litt i tvil om jeg virkelig "trenger" full iDrive i denne. Jeg synes ikke BMW har vært så heldige med plasseringen av CIC-skjermen i disse bilene, men alt av PDC, lyder og slikt vil nok fungere slik det skal. I tillegg vil nok muligens dette gjøre bilen mer attraktiv om jeg en dag skulle selge den.

...noen som har noen innspill? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fremt du finner et CIC system til en overkommelig pris ville jeg definitivt ha gått for dette. Både du og jeg vet jo hva slags fordeler, muligheter og gleder et slikt system gir og etter slik jeg har forstått kommer du til å bruke denne bilen en del. Plasseringen av skjermen er kanskje ikke den mest elegante løsningen på markedet, men totalt sett vil den nok heve kvalitetsfølelsen betraktelig. At den èn dag vil bli lettere å få solgt kan ikke anses å være en ulempe. Go go! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin 1 serie du har skaffet deg awt. :) Blir spennende å se hvordan denne blir framover, slik som din E61 :) Jeg ville ha gått for CIC, med tanke på at det ikke er så mange 1 serier med dette da de fleste har radio professional og som saltkjelen skriver lettere å selge. Lykketil med valget, regner med hva enn du velger så blir det like gjennomført som du pleier :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde absolutt vært hyggelig med CIC, men det blir endel mer arbeid som jeg helst kunne vært foruten. :) Selve CIC-delen er jo grei nok, men for å få combox og slikt må det legges opp endel kabling, deriblandt fiber-bus (MOST) som ikke finnes i bilen fra før. Har vært i kontakt med bimmerretrofit, men jeg synes prisene er for stive slike steder. Dessverre finnes det ikke et eneste komplett sett på eBay heller, så ser for meg det ikke er helt enkelt å skaffe på andre måter.

Selve navidelen blir jo mer og mer overflødig i dagens samfunn der man gjør alt via telefonen, og alt det andre har jo igrunn ikke så mange funksjoner, det bare ser litt tøft ut. :) Har tenkt litt på å montere en iPad mini e.l. i oppbevaringsrommet, men er redd for at det fort hadde endt med knust rute og ingen iPad mini.

Veldig fin 1 serie du har skaffet deg awt. :) Blir spennende å se hvordan denne blir framover, slik som din E61 :)

Takk for det. :)

Stillig liten sak, for holde utkikk etter denne også da. :)

Blir nok litt verre å finne denne, hvite 1-serier er det jo 13 på dusinet av. :) Håper jeg får den til å skille seg litt ut etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...