Gå til innhold

Min E46 M3, Spa dag S13


 Share

Anbefalte innlegg

Da hadde jeg endelig skaffet meg min egen E46 M3 :)
Har vært frelst av denne bilen helt siden jeg så Jan-Erik Larsen teste en på Autofil for mange år siden. Forstod i senere tid at jeg ikke likte SMG, og ville (måtte) ha manuell.

Først litt story om hvordan kjøpet gikk seg til:

Egentlig hadde jeg planlagt å vente noen år med dette pga forsikring o.l (er 21år), men den premien jeg fikk tilbud om var absolutt akseptabel, og den ville ikke gå ned med mer enn 300,-kr når jeg passerer 23 år. DA er det ingen poeng i å vente! :D

Hadde først sett meg ut en jeg skulle ha, avtalte med selger å komme å se (3 dager frem i tid, måtte fly ned), men da jeg skal bekrefte at jeg kommer 2 dager før, har de solgt bilen.
Selger sier de skal ta inn en annen M3 jeg kunne se på, og jeg skulle få den til samme dealen, så bestemte meg for å se på den.
I mellomtiden hadde jeg også ringt på en tredje bil som jeg også skulle se på når jeg først var på sørlandet.

Jeg ankommer hos forhandler, ser på bilen, prøver den og går så inn for å signere kontrakten.
Da endrer de plutselig på avtalen og kommer med helt andre priser enn avtalt (skulle bytte inn min 318d), får ikke ordna finans likavell og bruker så lang tid på dette at jeg ikke rekker å se på den andre M3'n. Ender med at jeg drar passe irritert hjemover, ikke slik dagen var planlagt å gå.

Dagen etterpå får jeg en sms fra første forhandler, de har fått igjennom finans og vi ble enig om en avtale. Etter dette blir jeg oppringt av selger og får beskjed om at de ikke har vinterdekkene til bilen før på søndag kveld pga de var lånt ut til en kompis. De rekker heller ikke å registrere bilen, og ingen kan møte meg før tidligst søndag kveld.
Jeg hadde tatt meg fri fra jobb for å kjøre å hente bilen og de visste de godt om, jeg hadde heller ikke mulighet for å komme senere pga jobb og andre planer.
Endte med at jeg droppet de helt, for slik oppførsel mener jeg IKKE hører hjemme ovenfor kunder. Var ikke mye service å hente der.. Velger å ikke navngi aktuell forhandler, skulle noen være veldig nyskjerrig på hvem så er det bare å sende en PM.

Jeg ringer så opp selger av den tredje M3'n som stod hos Bilmegleren Jessheim.
Dette var da klokken 15:00 på Fredag, jeg måtte kjøre senest 17:00 Fredag for å rekke over alt mtp jobb.
Selger stilte seg positiv til dette, og var sikker på å få igjennom finans samt ha bilen registrert, på vinterhjul og ferdig klargjort for levering. Han hadde tidligere fortalt om denne bilen over tlf til meg, og den virket så bra at jeg tok sjangsen på å kjøre nedover uten å ha sett på den selv.

Selger ringte meg opp klokken 16:00, lånet var i boks, de tok inn bilen min til avtalt pris og han var fleksibel for å møte meg utenom åpningstid på lørdag om jeg ikke skulle rekke frem i tide.

Ankommer så hos de Lørdag kl 14, da står bilen klar.
M3'n var akkurat så bra som selger hadde sagt både teknisk og utseendemessig, så da var det bare å skrive kontrakt :)

Anbefaler alle å handle med Bilmegleren Jessheim! Utrolig serviceinnstilte og meget fleksible!


--------------------------------

Så kommer vi til M3'n.

2001 modell E46 M3
Original bil
Ny i Norge
Alt utstyr som var tilgjengelig utenom takluke
Scorpion eksos (fytti h.... for en lyd!)
K&N Filterkit med varmeskjold (Må gjenta meg selv, fytti h..... for en lyd!)
Strassentech leppe
Sort skinn

Skal oppdatere med utstyrsliste så snart som jeg får tak i den.

Bilen er godt vedlikeholdt med fullt servicehefte og kjører veldig bra.
Den bærer preg av å være tatt godt vare på, eneste som er å sette fingeren på er ørlite slitasje på sidestøtter på forsetene.
Kjørte fra Jessheim til Tromsø (ca 160mil) og er ikke i tvil om at denne bilen var ett bra kjøp. Er kjempefornøyd!

Planer:
-CSL luke
-Ta en storservice
-Få farget opp sidestøtter på forsetene samt ta skinnbehandling av hele interiøret
-Nye dekk
-16:9 navi eller Dynavin android sak

Ellers er det bare å komme med tips om dere mener noe burde gjøres :)

Eneste bildet jeg har tatt foreløpig, står atmed lasseln sin E39 (jeg kom hjem idag etter 44 timer kjøring..)
c2cbw1w9g62530z9xdii.jpg
Resten av bildene er lånt fra salgsannonsen:
o0l09ydvngijje5b90i9.jpg
xum0i8hgzrwtzh3fizi6.jpg
23xf3cm6fnol3g505nut.jpg
t9y7uy35eqc3vio0my2o.jpg
fpwp9klhhoxesxb1cjej.jpg
z6cvm502lkbogr1y2wod.jpg

Skal oppdatere når jeg har vasket bilen med flere bilder :)

Endret av Kennethe34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på den ja! Gratulerer med flott bil! kjørte du e6'n hele veien? det er en flott tur iallefall!

Takker! :)

Kjørte E6 nesten hele veien hjem, nedover kjørte jeg via Sverige, kjørte over ved Kongsvinger.

Var mye "lettere" å kjøre Sverige pga mye dårlige veier i Norge (smale, svingete, hullete osv).

Dessverre var veiene ved grenseoverangen med Kongsvinger så dårlige at jeg ikke turte å kjøre M3'n der med leppa på og alt, så da ble det å kjøre Norge hjemover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viewtopic.php?f=40&t=201577&hilit=359&start=30

Er vel den ? som du ser er forrige eier "Boost" på forumet.

Kan være nyttig å snakke med han om du lurer på noe som er gjort med bilen? :-)

Jeg har også fine 19" sommerhjul om det er av interesse :-)(3500,- + frakt)

Hovedlykter + blinklys forann har jeg også :)

PM hvis du er interessert.

Flott M3 hilsen M3 eier :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...