Gå til innhold

F10 525XD vs 520XD


Dev007
 Share

Anbefalte innlegg

Står valget mellom en 2012 525d xDrive og en 2014 520d xDrive ville jeg definitivt gått for sistnevnte. Hele hensikten med 525d er borte i mine øyne, nå som 520d også kommer med firehjulsdrift. At sistnevnte modell er en facelift hjelper jo helt klart på avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill men når jeg først begynner å se på pris forskjellene så blir jeg litt i tvil om jeg faktisk skal gå for en 2014 520DX da den kommer fort opp til 700 000 ++ godt utstyrt.... kontra en godt utstyrt 525DX som jeg kan få for litt over 500 000.... som er kjørt rundt 30 000 km...

 

Da vet jeg ikke helt om faktisk 520DX er verdt prisen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill men når jeg først begynner å se på pris forskjellene så blir jeg litt i tvil om jeg faktisk skal gå for en 2014 520DX da den kommer fort opp til 700 000 ++ godt utstyrt.... kontra en godt utstyrt 525DX som jeg kan få for litt over 500 000.... som er kjørt rundt 30 000 km...

Da vet jeg ikke helt om faktisk 520DX er verdt prisen...

Akkurat det her jeg tenkte på. Jeg hadde spart di 200 000,- å kjøpt en brukt 525. :)

Sent from space using Tapatalk -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens..

 

sitter nå og vurderer å kjøpe en F10 525xd (2012) men så er det nå slik at til sommeren så kommer 520 med xdrive.

 

Er det da gunstig å gå for en 525xd nå etter deres mening?

 

Mvh

Dev

 

 

Nå har jeg ikke testet 520d, men sjelden har jeg blitt så skuffa som da jeg kjørte nye 525d med 2.0. Motorkarakteristikken og bunndraget/lyden er til å grine av i forholde til den gamle med 3.0L sekser. Føles som om det sitter en Ford  0.998L ecoboost (som i seg selv en er veldig god motor) under panseret. Jeg ville hvertfall ikke brukt mye ekstra penger på en 525d i forhold til en 520d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke testet 520d, men sjelden har jeg blitt så skuffa som da jeg kjørte nye 525d med 2.0. Motorkarakteristikken og bunndraget/lyden er til å grine av i forholde til den gamle med 3.0L sekser. Føles som om det sitter en Ford  0.998L ecoboost (som i seg selv en er veldig god motor) under panseret. Jeg ville hvertfall ikke brukt mye ekstra penger på en 525d i forhold til en 520d.

Hei

 

Er nok enig i det du sier men så er det da 200 000,- ++ i prisforskjell på fra en godt utstyrt 520D xdrive kontra 525D xdrive...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hele vitsen med å kjøpe 525d er for min del borte når som begge kommer med 2,0 liters firer, kan like godt kjøpe en bedre utstyrt 520d synes jeg :) Har selv kjørt 525d 2,0l og jeg ble svært skuffet, den gikk selvsagt godt men den var bare helt utrolig uinspirerende å kjøre. Jeg savner virkelig 3,0 litern, uansett å effektiv og fin den nye motoren så er det noe som mangler. Uansett!

Firerlyd i BMW til 800 000 kroner blir feil :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok enig i at det ble litt døvt med 4 syl kontra 6 syl og fra 3l til 2l, slik det var tidligere... men med tanke på pris og utstyr så har jeg gått for en 525d xdrive.. fantastisk bil å kjøre.. og har spart litt over 200 000 kr enn hvis jeg skulle ha gått for en 520d xdrive med samme utstyr.

 

Men for meg har da blitt en betydelig løft fra en 520d E60 til 525dx F10

 

Me happy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...