Sammyen Skrevet August 13, 2015 Skrevet August 13, 2015 (endret) God morgen godtfolk.Starter torsdagen med nye bremseskiver på bordet. Dette er Bosch' sine som eg vilbore så dei matcher GS performance sine framme.Noken som har erfaring eller tanker dei vil dele? Første gang eg skal gjøre noe sånt.Planen er å finne vinkel og delesirkel så eg unngår feste mellom "skivene" Endret August 13, 2015 av Sammyen
E.C. Skrevet August 13, 2015 Skrevet August 13, 2015 Jeg vil foreslå å droppe det. Kan umulig bli bra, samt at du nesten garantert kommer til å få en sprekk rimelig fort. Hvis du av en eller annen grunn har lyst på hull i skivene så kjøper du ferdig borret.
Sammyen Skrevet August 13, 2015 Forfatter Skrevet August 13, 2015 (endret) Hmm, kostet 460kr for eit sett så trur det er verdt forsøket. Jobber jo med CNC og bearbeider stål/støp/alu osv daglig. Fekk med ein kompis som borret Porsche skiver for ein stund siden. Vil poste resultat [emoji6] Vurderer å skippe slissingen då(spor) Endret August 13, 2015 av Sammyen
Sammyen Skrevet August 13, 2015 Forfatter Skrevet August 13, 2015 (endret) Merking for å få feelingen på forskjellige mønster, blir nok den første: Endret August 13, 2015 av Sammyen
Sammyen Skrevet August 13, 2015 Forfatter Skrevet August 13, 2015 (endret) Mtp det er 40 riller i mellom så havner eg på mønsteret på bildet under: Blir det slissing mon tro?[emoji2] Endret August 13, 2015 av Sammyen
Sammyen Skrevet August 13, 2015 Forfatter Skrevet August 13, 2015 (endret) Nr 1 uten spor. Er ein del tusjmerker men det er jobb for imorgo [emoji28] Vurderer slissing/spor. Tanker/meininger? Endret August 13, 2015 av Sammyen
hanzhe Skrevet August 13, 2015 Skrevet August 13, 2015 Satan så nært kanten på skiva du har borret. Hvilken hensikt skal dette for øvrig ha, bortsett fra at det ser litt mer sportslig ut? Ta en titt på denne videoen f.eks StigJ, thbrekke, bimmerR og 1 annen reagerte på dette 4
Sammyen Skrevet August 13, 2015 Forfatter Skrevet August 13, 2015 (endret) Er vel bare for å teste, var vel kanskje litt nærme kanten, men då har ein gjort den erfaringen Blir til vanlig bruk og mest for synsskyldNyttig video Endret August 13, 2015 av Sammyen
E.C. Skrevet August 13, 2015 Skrevet August 13, 2015 Du hadde nok et bedre utgangspunkt til å borre hull enn jeg først antok, men jeg er allikevel litt skeptisk generelt sett. Grunnen til det er at skiver som lages for å bli slisset/borret antaglivis har en litt annen sammensetning metallmessig, samt at plasseringen til hullene er forhåpentligvis noe gjennomtenkt i forhold til resten av skiven og hva man ønsker å oppnå. Antar i det minste at det er tilfellet for seriøse aktører. Ellers vil jeg også si at det ble litt vel nærme kanten med 5 hull på rad så jeg hadde sjekket relativt ofte for sprekkdannelse om jeg hadde puttet det på bilen.
Sammyen Skrevet August 13, 2015 Forfatter Skrevet August 13, 2015 (endret) Skulle nok ha holdt meg til 4 hull her, vil passe på Noterer til neste gang. Hullene er plassert nøye mellom lufterillene i skiven Endret August 14, 2015 av Sammyen
Sammyen Skrevet August 14, 2015 Forfatter Skrevet August 14, 2015 (endret) Ferdig resultat Sent from my iPhone using Tapatalk Endret August 14, 2015 av Sammyen Fidelio reagerte på dette 1
Otis Skrevet August 14, 2015 Skrevet August 14, 2015 Ser jo veldig bra ut! Det var nok ingen som trodde du hadde slikt utstyr tilgjengelig, her inne altså. Ellers er det slik de andre sier, pass på sprekker mot de ytterste hullene, der er det lite gods igjen.
Sammyen Skrevet August 14, 2015 Forfatter Skrevet August 14, 2015 (endret) Takker Har god tilgang på CNC-styrte freser og dreiebenker så det har blitt lagd div ting som spacere og eksosflens. Så folk kan bare spørre visst dei lurer på om eg kan lage Sent from my iPhone using Tapatalk Endret August 14, 2015 av Sammyen danskiii reagerte på dette 1
danskiii Skrevet August 14, 2015 Skrevet August 14, 2015 YES PLEASE! Jeg har fagbrev som CNC operatør selv, og tenkt på dette tidligere, men aldri fått meg til det. Kult at du fikk det til! Har du fått kjørt med dem på, prøvd dem? Jeg sliter med å få tak i slisset og borret selv uten å måtte betale en formue til performance calippere, så kanskje du kan få hjelpe meg og! Står ikke i maskin lenger selv. Hvor du jobber i bergen?
Sammyen Skrevet August 14, 2015 Forfatter Skrevet August 14, 2015 (endret) Holder faktisk til på Hordvikneset, men bur i Åsane[emoji14] Skal monterest i helgen. Skal bytte bremser bak, topplager bak, på med senkesett og ein powerflex foring[emoji16] Edit: Du får bare gje ein lyd[emoji6] Sent from my iPhone using Tapatalk Endret August 14, 2015 av Sammyen danskiii reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå