Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

God morgen godtfolk.
Starter torsdagen med nye bremseskiver på bordet. Dette er Bosch' sine som eg vil
bore så dei matcher GS performance sine framme.

Noken som har erfaring eller tanker dei vil dele? Første gang eg skal gjøre noe sånt.
Planen er å finne vinkel og delesirkel så eg unngår feste mellom "skivene"
post-82108-14394421336216.jpg
post-82108-1439448397149.jpg

Endret av Sammyen
Skrevet

Jeg vil foreslå å droppe det. Kan umulig bli bra, samt at du nesten garantert kommer til å få en sprekk rimelig fort.

Hvis du av en eller annen grunn har lyst på hull i skivene så kjøper du ferdig borret.

Skrevet (endret)

Hmm, kostet 460kr for eit sett så trur det er verdt forsøket. Jobber jo med CNC og bearbeider stål/støp/alu osv daglig. Fekk med ein kompis som borret Porsche skiver for ein stund siden.

Vil poste resultat [emoji6] Vurderer å skippe slissingen då(spor)

post-82108-14394483245522.jpg

Endret av Sammyen
Skrevet (endret)

Merking for å få feelingen på forskjellige mønster, blir nok den første:

post-82108-14394496518761.jpgpost-82108-14394496653274.jpg

Endret av Sammyen
Skrevet (endret)

Mtp det er 40 riller i mellom så

havner eg på mønsteret på bildet under:

post-82108-14394512461826.jpgpost-82108-14394525888153.jpg

Blir det slissing mon tro?[emoji2]

post-82108-14394616050522.jpg

Endret av Sammyen
Skrevet (endret)

Nr 1 uten spor. Er ein del tusjmerker men det er jobb for imorgo [emoji28]

Vurderer slissing/spor. Tanker/meininger?

post-82108-14394702092797.jpg

Endret av Sammyen
Skrevet (endret)

Er vel bare for å teste, var vel kanskje litt nærme kanten, men då har ein gjort den erfaringen :P
Blir til vanlig bruk og mest for synsskyld

Nyttig video  :lecture:

Endret av Sammyen
Skrevet

Du hadde nok et bedre utgangspunkt til å borre hull enn jeg først antok, men jeg er allikevel litt skeptisk generelt sett.

Grunnen til det er at skiver som lages for å bli slisset/borret antaglivis har en litt annen sammensetning metallmessig, samt at plasseringen til hullene er forhåpentligvis noe gjennomtenkt i forhold til resten av skiven og hva man ønsker å oppnå. Antar i det minste at det er tilfellet for seriøse aktører.

Ellers vil jeg også si at det ble litt vel nærme kanten med 5 hull på rad så jeg hadde sjekket relativt ofte for sprekkdannelse om jeg hadde puttet det på bilen.

Skrevet (endret)

Skulle nok ha holdt meg til 4 hull her, vil passe på :)

Noterer til neste gang.

Hullene er plassert nøye mellom lufterillene i skiven

Endret av Sammyen
Skrevet

Ser jo veldig bra ut!

Det var nok ingen som trodde du hadde slikt utstyr tilgjengelig, her inne altså.

Ellers er det slik de andre sier, pass på sprekker mot de ytterste hullene, der er det lite gods igjen.

Skrevet (endret)

Takker :)

Har god tilgang på CNC-styrte freser og dreiebenker så det har blitt lagd div ting som spacere og eksosflens. Så folk kan bare spørre visst dei lurer på om eg kan lage ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Endret av Sammyen
Skrevet

YES PLEASE! Jeg har fagbrev som CNC operatør selv, og tenkt på dette tidligere, men aldri fått meg til det. Kult at du fikk det til! Har du fått kjørt med dem på, prøvd dem?

Jeg sliter med å få tak i slisset og borret selv uten å måtte betale en formue til performance calippere, så kanskje du kan få hjelpe meg og! Står ikke i maskin lenger selv.

Hvor du jobber i bergen? :)

Skrevet (endret)

Holder faktisk til på Hordvikneset, men bur i Åsane[emoji14] Skal monterest i helgen.

Skal bytte bremser bak, topplager bak, på med senkesett og ein powerflex foring[emoji16]

Edit: Du får bare gje ein lyd[emoji6]

Sent from my iPhone using Tapatalk

Endret av Sammyen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...