Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er sikkert spurt om mange ganger, men radiosignalene i min søsters e61 525D 2005-modell er plutselig blitt skikkelig dårlig. Hva kan være årsaken? Stor navi.

Edit: 2004-modell var det..

Kabelbrudd eller diversity antennen som har gått i stykker. Skal sende min på repp neste uke, men hos meg funker ikke fjernkontrollen til bilen også. 16000 kr for skift av alle kablene samt annet småtteri. Regner med at problemet hos søstra di er nok diversity antennen som er full av vann. Om det bare er vann som har kortsluttet enheten, slipper søstra di unna billig, og trenger bare å få byttet boksen samt bytta putene på "spoileren". Ny boks + puter 3000,- kr

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt små detaljer på gang nå:

Byttet ut den fæle girspaken (10grams, lang plastikkhylse med metall-look):

rymu6yvu.jpg

Byttet ut i orginal, vektet, M-girkule:

a7anutun.jpg

u7ahe8u7.jpg

Et solid løft syns jeg, som fikk E60'en til å føles mye mindre gubbete.

Neste prosjekt nå, blir å foliere alle listene:

6egape8a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert spurt om mange ganger, men radiosignalene i min søsters e61 525D 2005-modell er plutselig blitt skikkelig dårlig. Hva kan være årsaken? Stor navi.

Edit: 2004-modell var det..

Kabelbrudd eller diversity antennen som har gått i stykker. Skal sende min på repp neste uke, men hos meg funker ikke fjernkontrollen til bilen også. 16000 kr for skift av alle kablene samt annet småtteri. Regner med at problemet hos søstra di er nok diversity antennen som er full av vann. Om det bare er vann som har kortsluttet enheten, slipper søstra di unna billig, og trenger bare å få byttet boksen samt bytta putene på "spoileren". Ny boks + puter 3000,- kr

Sent from my iPhone using Tapatalk

Et tips for å spare penger er å skjøte kablene. Har fått dette gjort på en bil av verksted og betalte for et par timer. Har også gjort det selv på en bil der fjernkontroll ikke fungerte. Hos meg var diversity-antennen i orden på begge biler. Ser fort om den ser tørr og fin ut eller ikke. Om du har en bil å kryssbytte med så er testen av forsterker gjort på 20 min. Ny forsterker mener jeg kosta 1800 hos Koed.

Jeg mener kablene var 0,3mm2 og 0,5mm2, men jeg husker ikke sikkert. Fikk dette av den lokale forhandleren for å forsøke å reparere selv, noe som gikk fint. Bare vær forsiktig med kabelendene og ha på isolasjonstape på de før du drar de ut i høytaleren i taket. Kommer de i kontakt med karosseriet kan du begynne å gå gjennom sikringene dine ganske fort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spørsmål:

Har handlet E61, og der fuglte det med noen "tyspiske" feil.

Først: Bakluke er elektrisk, men knappen over skilt fungerer ikke. Må åpne glassluka, og bruke den nødåpneren for å få opp hele luka. Er det bryter, eller er det ledningsnett som har blitt ødelagt? Noen måte og finne ut dette på?

Det har blitt tatt service på bilen nå, men de fikk ikke til å fornye servicestatus på oljeskift.

Har hørt at dette kan gjøres manuelt? Noen som vet hvordan?

Har ikke funnet noe AUX-inngang i bilen. Hva er alternativet for å f.eks spille av Spotify fra iPhone?

Lyser lampe for utslitte bremseklosser. Den kom på tur hjem i går, men alle klosser er nesten nye..Typisk tullefeil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke funnet noe AUX-inngang i bilen. Hva er alternativet for å f.eks spille av Spotify fra iPhone?

Litt avhengig av hva slags utstyr du har fra før av (og årsmodell), men man får kjøpt AUX ettermonteringssats. Ulempen med dette er at iPhonen/iPoden vil være hovedenheten. Dvs. at lyd og sangebytter foregår via iPhone/iPod.

Man kan (dersom du ikke har dette) bygge om til CIC og ettermontere 6FL AUX/USB grensesnitt med styring av dette via bilens anlegg. Kjøper du combox i tillegg har du den ultimate "multimedia" pakken.

Lyser lampe for utslitte bremseklosser. Den kom på tur hjem i går, men alle klosser er nesten nye..Typisk tullefeil?

De har helt sikkert ikke byttet slitasjevarsler. Klossebytte skal også nullstilles med diagnoseapparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Saltkjelen! Får fundere litt på det. Ikke gira på å måtte styre alt fra phone/pod egentlig.. Kurrant og kunne bruke rattet i stedet.

Aha, det skal jeg sjekke kbpE30!! Må bare få ut 8 felger og dekk fra bagasjem først slik at jeg får tatt opp setene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert spurt om mange ganger, men radiosignalene i min søsters e61 525D 2005-modell er plutselig blitt skikkelig dårlig. Hva kan være årsaken? Stor navi.

Edit: 2004-modell var det..

Kabelbrudd eller diversity antennen som har gått i stykker. Skal sende min på repp neste uke, men hos meg funker ikke fjernkontrollen til bilen også. 16000 kr for skift av alle kablene samt annet småtteri. Regner med at problemet hos søstra di er nok diversity antennen som er full av vann. Om det bare er vann som har kortsluttet enheten, slipper søstra di unna billig, og trenger bare å få byttet boksen samt bytta putene på "spoileren". Ny boks + puter 3000,- kr

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk. Får tipse om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor og omfattende jobb er det egentlig å bytte interiørlister i en E61..? Har funnet en bil som er mer enn perfekt for meg med unntak av at det er poppel interiørlister. Og deeet sliter jeg litt med å vende meg til. Har hatt grå poppel og det er kjempefint, men denne har lyst tre og det takler jeg ikke. Kunne tenkt meg å bytta til nesten hva som helst annet. Håper noen kan gi oppløftende svar, men frykter det er mye jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sikkert spurt om mange ganger, men radiosignalene i min søsters e61 525D 2005-modell er plutselig blitt skikkelig dårlig. Hva kan være årsaken? Stor navi.

Edit: 2004-modell var det..

Kabelbrudd eller diversity antennen som har gått i stykker. Skal sende min på repp neste uke, men hos meg funker ikke fjernkontrollen til bilen også. 16000 kr for skift av alle kablene samt annet småtteri. Regner med at problemet hos søstra di er nok diversity antennen som er full av vann. Om det bare er vann som har kortsluttet enheten, slipper søstra di unna billig, og trenger bare å få byttet boksen samt bytta putene på "spoileren". Ny boks + puter 3000,- kr

Sent from my iPhone using Tapatalk

Et tips for å spare penger er å skjøte kablene. Har fått dette gjort på en bil av verksted og betalte for et par timer. Har også gjort det selv på en bil der fjernkontroll ikke fungerte. Hos meg var diversity-antennen i orden på begge biler. Ser fort om den ser tørr og fin ut eller ikke. Om du har en bil å kryssbytte med så er testen av forsterker gjort på 20 min. Ny forsterker mener jeg kosta 1800 hos Koed.

Jeg mener kablene var 0,3mm2 og 0,5mm2, men jeg husker ikke sikkert. Fikk dette av den lokale forhandleren for å forsøke å reparere selv, noe som gikk fint. Bare vær forsiktig med kabelendene og ha på isolasjonstape på de før du drar de ut i høytaleren i taket. Kommer de i kontakt med karosseriet kan du begynne å gå gjennom sikringene dine ganske fort....

Har skjøta kablene på min allerede en gang. De nederste kablene er ok, men de som går opp til glassluka derimot er ferdige. For å skjøte disse så må man nesten ta av glassluka for å kunne ta av kabelfestet. Og med disse kalde dagene gidder jeg ikke å utføre denne jobben selv, så det letteste er bare å levere bilen inn.

Greit med 5 års reklamasjon på utført arbeid, selvom man må betale en halv arm for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor og omfattende jobb er det egentlig å bytte interiørlister i en E61..? Har funnet en bil som er mer enn perfekt for meg med unntak av at det er poppel interiørlister. Og deeet sliter jeg litt med å vende meg til. Har hatt grå poppel og det er kjempefint, men denne har lyst tre og det takler jeg ikke. Kunne tenkt meg å bytta til nesten hva som helst annet. Håper noen kan gi oppløftende svar, men frykter det er mye jobb.

De foran er det bare til å nappe av, men jeg tror dørtrekkene må av for de på dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...