Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Da var vi igang igjen. Har hatt problemer med vann og fuktighet i bagasjerommet tidligere, bilen, e61 04 mod. Da fikk jeg tak i slangen tildrenering takluke og fjernet ventilen slik at vannet skulle renne fritt. Har funket en stund, men på fredag var det kliss vått baki der, fjernet et par liter vann fra hjulbrønnen og halvveis opp i batterikassa. Jeg fikk tak i slangen og sugde ut, det var litt tettet igjen. All elektronikken som normalt ligger i hjulbrønnen hadde jeg flyttet opp til venstre siderom tidligere så den er ikke berørt. Bilen startet fint slik at jeg fikk dratt på jobb. Men da jeg skulle hjem var det ikke nok strøm, fikk ikke start. Jeg prøvde noen ganger, det var litt dumt igrunnen, man bør ikke prøve flere ganger, er det ikke strøm så er det ikke strøm. Jeg fikk startkabler hjelp men da jeg koblet til de kom det røyk fra bak der, og det skjedde ingen ting da jeg prøvde å starte. Lot den stå til i går og fikk NAF hjelp, han fikk ikke kontakt med ODB kontakten så fikk fraktet den hjem til garasjen. Har stått og tørket og ladet batteriet til nå men det skjer fortsatt ingenting når jeg prøver å starte. Det kommer feilmelding, transmissionfault, drivstoff pumefeil. Hva kan ha skjedd? Ikke noe klikk engang, ingenting skjer når jeg prøver å starte. Please help!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet ble byttet forrige gang jeg hadde problemer med vann baki!

Har målt at det er strøm på det.

Kan det rett og slett være startmotoren som har tatt kvelden?

Men at det kom røyk fra baj der? kunne ikke se nøyaktig fra hvor!

Veldig rart siden jeg hadde flyttet alle disse boksene som normalt ligger nede i hjulbrønnen!

Etter at jeg prøver å vri nøkkelen kommer det et stort rødt symbol, en slags stjerne!

Er dette, BMW`n har tatt kvelden symbolet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, bilen er jo ikke defekt.

En diagnose vil nok være på sin plass, for det kan dukke opp noe lurt der.

Ellers kan det jo virke som du har problemer med en kontrollboks en plass eller dårlig kontakt.

MPM modul er vel mest sannsynlig.

 

Har du sjekket alt en gang for irr eller dårlig kontakt?

Om du har gjort det så sjekk en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naf mannen som fraktet bilen hjem prøvde med diagnose i odb kontakten men fikk ikke noe kontakt, så da sliter jeg litt med å få en diagnose!

MPM modul, hvor finner jeg den?

Finnes det en eller annen boks bak der som har med startfuksjonen av motor å gjøre?

Røyken må jo ha kommet fra et sted.

Tenkte også å måle på startmotor for å se om det er strøm når jeg vrir om nøkkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en sensor på batteri +polen? med rød ledning? Røyken kan nok ha kommet derfra, det er delvis smeltet der hvor den røde ledningen går inn i den sorte plastdelen på poltilkoblingen! Den røde ledningen har nok blitt litt for varm, men hvorfor har den det? Hva kan ha kortsluttet slik at det har smeltet der?

Jeg skulle ha lagt inn et bilde men vet jo ikke hvordan det gjøres. Må ikke bilde hentes fra nettet? Vet ikke hvordan man quoter en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hadde min E60 inne på Bavaria for utbedring av noe med batteripolene i bagasjerommet - husker ikke helt problemstillingen, men dette ble i alle fall utbedret gratis (fikk brev om såkalt tilbakekalling). Var risiko for brann i ekstreme tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å bytte kromlistene rundt dørene til shadowline, men blir ikke helt klok på å finne delenr. Noen som kan bistå med dette?

 

Regner med jeg behøver:

51337072883

51337072884

51357072887

51357072888

 

Hva blir så delenr. på bitene i nederkant på vinduene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...