Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Monterte LED pærer i tåkelys idag dessverre uten motstand så ser meg nødt til å fjerne pæresjekken. Vil jeg isåfall deaktivere pæresjekk for hele bilen eller kan man velge spesifikke lys? Og gjøres det i NCS? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Får til å velger Revtor i NCS expert så F1, F3 og så velger jeg E60 men da kommer feilmelding:

baureihe fehlerhaft

Mistenker noe feil i oppsett.. Om noen har tips eller villig til å gjøre fjernhjelp for å fikse det (mot betaling) så takker jeg for det!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, BMWlog skrev:

Monterte LED pærer i tåkelys idag dessverre uten motstand så ser meg nødt til å fjerne pæresjekken. Vil jeg isåfall deaktivere pæresjekk for hele bilen eller kan man velge spesifikke lys? Og gjøres det i NCS? :)

Du får fjernet pæresjekk for hver enkelt ting. Så hvis du fjerner for tåkelys så vil den varsle for di andre pærene som normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Freakshow skrev:

jeg må ha nytt speedometer te bilen. har funnet et brukt, men vil dette forandre KM stand på bilen? eller følger dette hjernen på bilen? oO

Det må vel kodes opp mot bilen om du bytter speedometer. Uansett så vil du få tamperdot pga km er lagert i lcm blant annet. Og når speedometer og lcm ikke stemmer overens så vil du få feil på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i nærheten av Narvik som har kabel for NCS Expert? Trenger å få kodet LCM-3 modul for US blinkers. Akkurat nå er det ingen lysbrytere som fungerer, og kjørelys+park står konstant på så lenge tenningen står på 1 og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vegard89 skrev:

Det må vel kodes opp mot bilen om du bytter speedometer. Uansett så vil du få tamperdot pga km er lagert i lcm blant annet. Og når speedometer og lcm ikke stemmer overens så vil du få feil på dette.

okey, hva kan jeg bruke for å kode om dette?
tamperdot bryr jeg meg ikke noe om :P så lengst jeg veit KM stemmer :)
klarte å øddelegge fjærene på mitt instrument panel så dette må byttes =/ hvis det ikke går ann å sende til rep? samt at skjermen er full av pixel feil :(

Endret av Freakshow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23. juli 2016 at 11:09 AM, Alpejohn said:

Du kan for eksempel bruke denne, det er usb men det er det som blir brukt nå for tiden. :)

Noe mer egnet må vel være icom av god kvalitet. :)

Er det usb de bruker hos BMW også? USB er ganske lavt på "prioriteringslisten" til pcen så det var litt derfor jeg lurte på om man fikk noe bedre. F.eks på CNC fresen og 3D printeren min bruker jeg parallell port bare fordi det er gunstig mtp hvilken "prioritet" porten har og forstyrrelser. På 3D printeren testet jeg med USB først, men det gikk dårlig så gikk tilbake til gammel teknologi..

Har innimellom slitt med at jeg bare får delvis kontakt med moduler ved feilsøking. Om jeg da går inn på modulen i ISTA og leser av en verdi så får jeg gjerne "not available" eller lignende tekst ca. 50% av gangene og det skifter flere ganger i sekundet i mellom verdi og NA tekst. Kabelen har fungert feilfritt tidligere, men ønsker uansett ikke at grunnen til en bricked modul skal være at jeg sparte en tusenlapp på kabelen siden modulene koster langt mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, minim skrev:

Er det usb de bruker hos BMW også? USB er ganske lavt på "prioriteringslisten" til pcen så det var litt derfor jeg lurte på om man fikk noe bedre. F.eks på CNC fresen og 3D printeren min bruker jeg parallell port bare fordi det er gunstig mtp hvilken "prioritet" porten har og forstyrrelser. På 3D printeren testet jeg med USB først, men det gikk dårlig så gikk tilbake til gammel teknologi..

Har innimellom slitt med at jeg bare får delvis kontakt med moduler ved feilsøking. Om jeg da går inn på modulen i ISTA og leser av en verdi så får jeg gjerne "not available" eller lignende tekst ca. 50% av gangene og det skifter flere ganger i sekundet i mellom verdi og NA tekst. Kabelen har fungert feilfritt tidligere, men ønsker uansett ikke at grunnen til en bricked modul skal være at jeg sparte en tusenlapp på kabelen siden modulene koster langt mer..

Hmm.. Det kan jeg desverre ikke si noe om da jeg ikke vet. 
Men alt av utstyr du får kjøpt på nett ser ut til og være usb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at man gikk fra seriell til USB. Seriell RS232 var nok for diagnose i starten, de eldre ADS/OBD1-bilene har diagnosekontakter beregnet på RS232, men nå som større mengder software skal overføres så duger det ikke lenger pga ekstremt lav hastighet. Seriell kan oppnå en del mer hastighet enn parallell, men det er fortsatt langt unna USB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Freakshow skrev:

okey, hva kan jeg bruke for å kode om dette?
tamperdot bryr jeg meg ikke noe om :P så lengst jeg veit KM stemmer :)
klarte å øddelegge fjærene på mitt instrument panel så dette må byttes =/ hvis det ikke går ann å sende til rep? samt at skjermen er full av pixel feil :(

Mange diagnoseprogram kan du gjøre dette med. Feks NCSExpert eller bmw scanner. Jeg gjorde dette med bmw scanner på min e46 når jeg skiftet lcm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med å få kontakt med DME/DDE på en 530D 184hk . Er 11/98mod, 20pin. Har testet med winkfp,ncsexpert,ista/d , ista/p, bmw scanner, inpa. Alt går igjennom, bortsett fra DME/DDE. Bruker K+DCan der det er prøvd med og uten kobling av pin 7+8.

Hva er det som kan være årsaken til dette? Får opp fuel inject. failure eller noe slikt i dashen, tempmåleren spretter på max når tenning slåes på. Bilen går rundt på starteren, starter såklart ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det skal ha noe å si om du kobler sammen pinne 7+8 på din, det er som regel for de enda eldre bilene. Har du hatt kontakt med DDE før?

Jeg får ikke kontakt med min DDE heller, men den har det jo vært "tuklet med", vet dog ikke helt hvorvidt det er sammenheng der eller om kommunikasjonsdelen har tatt kvelden pga alderen. Du kan også sjekke for fukt og irr ettersom bilen ikke starter og hjernen ikke kommuniserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...